Verden fejrer Moder Teresa
Fra : P.N.

Dato : 26-08-10 09:58

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/378359:Kirke---tro--Verden-fejrer-Moder-Teresa

I dag ville Moder Teresa være fyldt 100 år. Over hele verden mindes den
makedonskfødte nonne, som viede sit liv til verdens udsatte

Fra : Martin Andersen

Dato : 26-08-10 11:05

On 26-08-2010 10:57, P.N. wrote:
> [...]
>
> I dag ville Moder Teresa være fyldt 100 år. Over hele verden mindes den
> makedonskfødte nonne, som viede sit liv til verdens udsatte

Og til ideerne at lidelse er ædelt og prævention er grunden til
alverdens problemer.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 26-08-10 19:11

Martin Andersen <dur@ikke.nu> declared in:
4c763c42$0$50455$14726298@news.sunsite.dk :

> Og til ideerne at lidelse er ædelt og prævention er grunden til
> alverdens problemer.

Og til udbredelsen af en næsten 2000 år gammel forkvaklet historie
på bekostning af folks egen kulturelle baggrund hvor hun arbejdede,
samt

Men lad nu det ligge.
Det er dén inspiration hun fremmanede, og ikke hendes egentlige
handlinger, der er grunden til den respekt, der er om hende.

Af alle kristne, er hun en af de personer, jeg respekterer mest.

Fra : Martin Andersen

Dato : 26-08-10 19:28

On 26-08-2010 20:11, Thomas Hejl Pilgaard wrote:
> [...]
> handlinger, der er grunden til den respekt, der er om hende.
>
> Af alle kristne, er hun en af de personer, jeg respekterer mest.

Burde du strengt taget så ikke respektere hendes PR-folk?

Fra : PrinceIb

Dato : 26-08-10 23:52

"Thomas Hejl Pilgaard" <t.pilgaard@adslhome.dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> handlinger, der er grunden til den respekt, der er om hende.
>
> Af alle kristne, er hun en af de personer, jeg respekterer mest.

At røverhistorierne i en kanoniseret bibel fra ca. år 300 efter kristus er
forkvavlet, kan jeg kun give dig ret i er åbenlyst tåbeligt.

Mener bare ikke man religiøst kan respektere Moder Teresa i kontekst til hun
var kristen, se f.eks Christofer Hitchens:
http://www.youtube.com/watch?v=9WQ0i3nCx60&feature=related