iPhone som modem
Fra : Niels

Dato : 26-08-10 08:09

Er der nogen her, som kan pege på en trin-for-trin vejledning om,
hvordan man anvender en iPhone som modem på en MacBook? Jeg har
Googlet og Youtubet forgæves...

--
Niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-08-10 15:14

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

> Er der nogen her, som kan pege på en trin-for-trin vejledning om,
> hvordan man anvender en iPhone som modem på en MacBook? Jeg har
> Googlet og Youtubet forgæves...

Sætter den til med USB, slår internet deling til under Indstillinge ->
Netværk .. åbner System Indstillinger -> Netværk på mac'en .. sig
"anvend" når den spørger..

/thomas

Fra : Niels

Dato : 26-08-10 10:51

On Aug 26, 4:14 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Sætter den til med USB, slår internet deling til under Indstillinge ->
> Netværk .. åbner System Indstillinger -> Netværk på mac'en .. sig
> "anvend" når den spørger..
>
> /thomas

Tak.

--
Niels

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-08-10 17:35

> Sætter den til med USB, slår internet deling til under Indstillinge ->
> Netværk .. åbner System Indstillinger -> Netværk på mac'en .. sig
> "anvend" når den spørger..

Det virker skam også via Bluetooth, men så skal de parres først.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-08-10 18:04

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100826 <nospam0002+20100826@gmail.com> wrote:

> Det virker skam også via Bluetooth, men så skal de parres først.

sjovt nok har jeg aldrig fået bluetooth tethering til at virke ...

/thomas

Fra : -=JF=-

Dato : 26-08-10 20:27

Den 26/08/10 19.03, Thomas von Hassel skrev:
> sjovt nok har jeg aldrig fået bluetooth tethering til at virke ...

Helt samme erfaring har jeg gjort mig. Og var der to der burde kunne
tale sammen på fornuftig vis, var det da en Mac og en iPhone!

--
Mhv.
John

Fra : Henrik 8600

Dato : 26-08-10 20:42

"-=JF=-" <null@null.null> skrev i meddelelsen

> Helt samme erfaring har jeg gjort mig. Og var der to der burde kunne tale
> sammen på fornuftig vis, var det da en Mac og en iPhone!

> [...]

Det samme her....

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-08-10 20:46

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> "-=JF=-" <null@null.null> skrev i meddelelsen

> Det samme her....

Generelt er bluetooth på iPhone noget skrammel ... (især manglen på
visse bluetooth profiler overover f.eks. headset)

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 26-08-10 23:05

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Generelt er bluetooth på iPhone noget skrammel ... (især manglen på
> visse bluetooth profiler overover f.eks. headset)
>
> /thomas

Well, A2DP virker fint her... (Stereo Bluetooth.)

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-08-10 23:07

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Well, A2DP virker fint her... (Stereo Bluetooth.)

jeg kan synes en sang om et par profiler som Apple i deres visdom ikke
har inkluderet.

(for at være fair så er det nok de færreste der mangler dem, derfor er
det alligevel ærgeligt)

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 26-08-10 20:28

> sjovt nok har jeg aldrig fået bluetooth tethering til at virke ...
>
> /thomas

Det har jeg, meeen kan ikke sige hvornår det virker og hvornår det ikke
gør...
USB er stabilt her...

H.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-08-10 18:09

> sjovt nok har jeg aldrig fået bluetooth tethering til at virke ...

Jeg brugte det så sent som den anden dag.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-08-10 18:45

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100826 <nospam0002+20100826@gmail.com> wrote:

> Jeg brugte det så sent som den anden dag.

oh jeg betvivler det ikke .. men både min 3G og min 4 vil ikke "parres"
med maskinen (som eller ikke har problemer med at snakke med mus, andre
telefoner (nokia) osv.)

/thomas

Fra : Martin [6000]

Dato : 26-08-10 18:52

> sjovt nok har jeg aldrig fået bluetooth tethering til at virke ...

Konen har lige brugt det i søndags på 3GS via Macbook Pro.

Jeg selv ligeså via Ubuntu 10.04.

Hvad mon du gør forkert?

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-08-10 19:06

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> Konen har lige brugt det i søndags på 3GS via Macbook Pro.
>
> Jeg selv ligeså via Ubuntu 10.04.
>
> Hvad mon du gør forkert?

Det er et godt spm .... jeg har bare opgivet og bruger bare USB istedet

/thomas

Fra : Martin [6000]

Dato : 26-08-10 20:00

> Det er et godt spm .... jeg har bare opgivet og bruger bare USB istedet

Så får den også strøm samtidig, så det er vel også meget praktisk.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-08-10 20:04

> Så får den også strøm samtidig, så det er vel også meget praktisk.

nemlig ... meget fixt når fiberen bliver gravet over og man skal arbejde
en halv dag via sin iPhone ...

/thomas

Fra : Niller

Dato : 27-08-10 01:37

On 27 Aug., 00:07, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> [...]
> har inkluderet.
>
> (for at være fair så er det nok de færreste der mangler dem, derfor er

I skal da bare tænde for WiFi hotspot - NÅÅ - NEJ det er jo ikke en
Android ( desire ) i har.... ) sorry

Nils

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-10 08:44

Niller <nilsba@gmail.com> wrote:

> I skal da bare tænde for WiFi hotspot - NÅÅ - NEJ det er jo ikke en
> Android ( desire ) i har.... ) sorry

hvad har det med topic at gøre ? (og hvis man vil den slags skal man jo
bare jailbreake ...)

/thomas

Fra : René

Dato : 27-08-10 09:03

"Niller" <nilsba@gmail.com> skrev i en meddelelse

I skal da bare tænde for WiFi hotspot - NÅÅ - NEJ det er jo ikke en
Android ( desire ) i har.... ) sorry

Nils
___________

En hel anden ting er at det jo er en strømsluger at køre med wifihotspot
uanset hvilken telefon vi snakker om, så det mest bæredygtige må være at
smide en ledning i.. så man ikke ender op med en strømtom telefon når man så
endelig skal bruge den trådløst.

Hilsen
René

Fra : Martin [6000]

Dato : 27-08-10 13:15

> nemlig ... meget fixt når fiberen bliver gravet over og man skal arbejde
> en halv dag via sin iPhone ...

Nemlig :D Det spiller bare max.