Danske brugere af iTunes store
Fra : Allan

Dato : 26-08-10 02:35

Hej Allesammen

Jeg sidder for tiden og arbejder med et nyt koncept til at donere
penge til godgørende formål via iphone apps og/eller itunes Store. Men
jeg mangler nogle tal for at lave en overbevisende case.

Er der nogle der kan give nogle gode bud, eller links til følgende
informationer

1. Hvor mange danskere har en iPhone?
2. Hvor mange danskere har en ipod?
3. Hvor mange danskere har en iTunes Store konto?
4. Hvor mange danskere har en iTunes Store konto med tilhørende
kreditkort?

Håber I kan hjælpe med links eller gode skud :)

mvh
Allan

Fra : Jon

Dato : 26-08-10 10:01

Allan <minkonto@gmail.com> wrote:

> [...]
> kreditkort?
>
> Håber I kan hjælpe med links eller gode skud :)

I Norge, antagelig også i Danmark, vil jeg anta at antall solgte iPods
(og Macer) må settes sammen av salgstall fra de ulike non-Apple
detaljistene (Expert, osv.). Jeg kan ikke tro du får tall verken for
salg eller registrerte kunder fra AppleStore. Apple har jo som helt fast
policy å ikke oppgi salgstall offentlig. Dermed blir nok det eneste du
kan få til, et estimat. Tror jeg altså.

Mht. iPhones finnes det tall fra teleanalytikere som viser reell
markedsandel og apparater som er i bruk hos de ulike teleleverandører,
f.eks. disse fra Norge: http://www.dagensit.no/article1860409.ece. Der
er det derfor mulig å få mer pålitelige tall enn for iPods (og Macer).
--
/Jon
echo 141403796329316328543255794865631358218P | dc

Fra : Morten Lind

Dato : 27-08-10 03:03

> [...]

> jeg mangler nogle tal for at lave en overbevisende case.
>
> Er der nogle der kan give nogle gode bud, eller links til følgende

260.000

Frit efter huskeren fra en artikel i en af gratisaviserne, omhandlende
Androids overhaling af iPhone(antal solgte enheder med henholdsvis det
ene og det andet styresystem).

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 27-08-10 15:04

> 260.000

> Frit efter huskeren fra en artikel i en af gratisaviserne, omhandlende
> Androids overhaling af iPhone(antal solgte enheder med henholdsvis det
> ene og det andet styresystem).

Jeg - en Touch...

Jeg.....

Jeg...

M., der nok skal holde op nu

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-10 15:05

> Jeg - en Touch...

> Jeg.....

> Jeg...

> M., der nok skal holde op nu

hvis din pointe er at _Apple_ ihvertfald ikke kommer med den slags tal
så er det vel ok ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 27-08-10 15:32

> hvis din pointe er at _Apple_ ihvertfald ikke kommer med den slags tal
> så er det vel ok ?
>
> /thomas

Øh - det har været en lang uge, så hovedRAM´en fungerer ikke så godt -
jeg forstår ikke, hvad du mener?

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-08-10 21:06

Der er i hvert fald mange. Jeg synes, iPhone er en af de almindeligste
mobiler efterhånden. Man ser konstant folk på gaden med en iPhone, og
henne på arbejdet er det også hele tiden iPhone, folk hiver op af
lommen.

> Jeg - en Touch...

Jeg har til gengæld ikke en længere, for den blev stjålet fra min bil.
Hvis vi holder mandtal, så skal der altså trækkes en fra. - På den anden
side, så har tyven jo min iPod, så på en måde skal den jo ikke trækkes
fra.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-10 21:25

> [...]
> Hvis vi holder mandtal, så skal der altså trækkes en fra. - På den anden
> side, så har tyven jo min iPod, så på en måde skal den jo ikke trækkes

her er lidt tal:

<http://www.version2.dk/artikel/15956-android-overhaler-iphone-i-danmark

men det er "kun" statistik ud fra ~6700 mennesker ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-08-10 21:42

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> [...]
> Hvis vi holder mandtal, så skal der altså trækkes en fra. - På den anden
> side, så har tyven jo min iPod, så på en måde skal den jo ikke trækkes

Kommer vel an på om det var en dansker eller en u'lænding der snuppede
den?

Hvorfor lod de egentligt bilen stå?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-10 21:46

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100827 <nospam0002+20100827@gmail.com> wrote:

> Kommer vel an på om det var en dansker eller en u'lænding der snuppede
> den?

eller hvem han solgte den til ..

> Hvorfor lod de egentligt bilen stå?

biler kan jo ikke stjæles ... bortset fra det var det jo nok en
"Pissøse" og dem er der få der vil have ...

;)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-08-10 10:42

> biler kan jo ikke stjæles ... bortset fra det var det jo nok en
> "Pissøse" og dem er der få der vil have ...

Jeg tror også Thorbjørn netop mente det som en vittighed om, at der nok
ikke er nogen, der vil stjæle min bil. Grrr!
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-08-10 10:48

> Jeg tror også Thorbjørn netop mente det som en vittighed om, at der nok
> ikke er nogen, der vil stjæle min bil. Grrr!

Jeg SPURGTE bare

Men det er da rart at bilen blev stående - det er alt andet lige rarere
at køre til arbejde uden ipod end gå til arbejde med ipod.