Overflod af tomater - hjælp
Fra : Poul F. Andersen

Dato : 25-08-10 14:56

I år har vi været rigtig heldige med vore tomatplanter. Lige nu høster vi
imellem et og to kilo hver dag.
- Langt mere, end vi ( to personer) kan nå spise.

Jeg har derfor lavet mange plastposer med ca 400 gram ituskårne tomater og
frosset dem ned til brug i gryderetter senere på året.
De grønne sylter jeg, - men først når de ikke kan nå at modne.

Er der andre muligheder for de modne?
Jeg tænker på, om der er nogen, der har en god opskrift på puré eller
ketchup?
Eller noget helt andet?

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne ukrudtet fra min emailadresse...

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 25-08-10 16:41

> Er der andre muligheder for de modne?
> Jeg tænker på, om der er nogen, der har en god opskrift på puré eller
> ketchup?
> Eller noget helt andet?

http://www.bt.dk/kendte/amok-i-tomat

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : cykelsmeden

Dato : 25-08-10 17:56

Den 25-08-2010 15:55, Poul F. Andersen skrev:
> Eller noget helt andet?

Min tidligere kollega lavede tonsvis af Tomatmarmelade, til glæde for
alle os kolleger. Det var mums, især for os som ikke er til det oversøde
klister!

finn

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 25-08-10 15:17

On 25 Aug., 15:55, "Poul F. Andersen" <paogbaUKRUD...@mail.dk> wrote:

> Eller noget helt andet?

http://www.dr.dk/DR2/camillaplum/Mad_der_holder/Opskrifter/2009/uds_5/20090825155217.htm

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Emil

Dato : 25-08-10 22:55

"Poul F. Andersen" wrote:

>Er der andre muligheder for de modne?
>Jeg tænker på, om der er nogen, der har en god opskrift på puré eller
>ketchup?
>Eller noget helt andet?

Der findes flere gode opskrifter på anvendelse af både tomat og chili
her: <http://www.gartneri-toftegaard.dk/main-default.asp>

Under Menu vælges 'Opskrifter' 'tomater' o.s.v. Der er mange
muligheder at vælge imellem.

Tag også lige et kig på deres Chili Chokoladekage - den er super.

m.v.h. Emil

Fra : padre

Dato : 27-08-10 20:27

"Poul F. Andersen" <paogbaUKRUDTET@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tænker på, om der er nogen, der har en god opskrift på puré eller
> ketchup?
> Eller noget helt andet?

Hvad med at lave en kæmpe balje tomatsovs til pasta og/eller pizza og
henkoge det?

--
padre