MS Windows
briani 27239
sløv PC
Fra : ebbe hansen

Dato : 24-08-10 17:20

Min PC er blevet noget langsom. Jeg har renset med ccleaner, kørt
antivirus programmer, har forøvrigt ikke haft virus de sidste 5 år.
Skal man gætte på RAM og prøve memtest86 eller hvad er mest
sandsynligt.
mvh Ebbe
Win. XP-home

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-08-10 17:32

Den 24-08-2010 18:20, ebbe hansen skrev:
> [...]
> antivirus programmer, har forøvrigt ikke haft virus de sidste 5 år.
> Skal man gætte på RAM og prøve memtest86 eller hvad er mest

Memtest86 afslører fejl i computerens RAM. RAM-fejl sløver
ikke computeren, men kan få den til at gå ned. Start i
stedet med at tjekke ressourceforbruget ved hjælp af Windows
Jobliste:
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-jobliste.php

Du kan dels se, hvor meget RAM, der bruges, og om det måske
vil hjælpe at sætte mere i maskinen. Og du kan se, hvilken
proces som bruger mest CPU, og som dermed sandsynligvis er
den proces, der sløver computeren. Du skal i den forbindelse
se bort fra "Aktiv systemproces".

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Kurt Lund

Dato : 25-08-10 12:20

"ebbe hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> antivirus programmer, har forøvrigt ikke haft virus de sidste 5 år.
> Skal man gætte på RAM og prøve memtest86 eller hvad er mest

Hej Ebbe

Har du også kørt defragment? det skal også gøres ret jævnlig et godt og
gratis program til dette er

http://www.auslogics.com/en/software/disk-defrag/

det er noget bedre end Windows eget og ca dobb så hurtig

Mvh
Kurt

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 24-08-10 17:28

On Tue, 24 Aug 2010 18:20:23 +0200, ebbe hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:

> [...]
>antivirus programmer, har forøvrigt ikke haft virus de sidste 5 år.
>Skal man gætte på RAM og prøve memtest86 eller hvad er mest

Geninstaller den og den vil være som da den var ny.

/Hans

Fra : Ivar

Dato : 28-08-10 22:13

Hans Kjærgaard skrev:

> Geninstaller den og den vil være som da den var ny.

Enig!