Vi pæsenterer den hidtil mest kraftfulde M~
Fra : Niels

Dato : 25-08-10 03:18

Jeg har lige fået en mail fra Apple, hvor de "pæsenterer den hidtil
mest kraftfulde Mac Pro." Og så endda uden "r" i præsenterer. Det
ville være en større overraskelse, hvis de havde sendt en mail om, at
de lancerede en lidt sløvere computer.

--
Niels

Fra : Morten Lind

Dato : 25-08-10 15:28

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

> [...]
> mest kraftfulde Mac Pro." Og så endda uden "r" i præsenterer. Det
> ville være en større overraskelse, hvis de havde sendt en mail om, at

Hæ, hos mig stod der: "Vi pæsenterer den hidtil mest kraftfulde Mac
Pro."

Så hér præsenterer vi ikke - vi pæsenterer

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-08-10 15:33

> Hæ, hos mig stod der: "Vi pæsenterer den hidtil mest kraftfulde Mac
> Pro."
>
> Så hér præsenterer vi ikke - vi pæsenterer

Øh, er det ikke det, Niels skriver? Min e-mail fra Apple er på samme
måde. Men OK, jeg var også ved at misforstå Niels og svare ligesom dig.
Så læste jeg det bare en gang til
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 25-08-10 15:48

> Øh, er det ikke det, Niels skriver? Min e-mail fra Apple er på samme
> måde. Men OK, jeg var også ved at misforstå Niels og svare ligesom dig.
> Så læste jeg det bare en gang til

Næ, Niels bemærker, at der mangler et "r" i ordet "præsenterer"......øh,
bøh....nu bliver det vist indviklet???

Nå, pyt....fred være med det hele...)

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-08-10 23:04

> Næ, Niels bemærker, at der mangler et "r" i ordet "præsenterer"......øh,
> bøh....nu bliver det vist indviklet???
>
> Nå, pyt....fred være med det hele...)

Der er jo tre r'er i præsenterer. Han bemærker, ligesom vi to, at det
første r mangler, så der står pæsenterer. Normalt begår folk jo den
fejl, at de ikke kan se forskel på infinitiv og præsens, så de skriver
præsentere i stedet for præsenterer.
Jeg håber, jeg har stavet det hele rigtigt. Det skulle nødig
enden som notitsen i lokalavisen: "I sidste uge kom vi til at skrive, at
den nye statue på torvet er lavet af mormor. Som kvikke læsere har
regnet ud, er der blot tale om en simpel trykfejl. Der skulle
naturligvis have stået, at den er lavet af farmor".
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik 8600

Dato : 25-08-10 11:04

"Niels" <nboegh@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> mest kraftfulde Mac Pro." Og så endda uden "r" i præsenterer. Det
> ville være en større overraskelse, hvis de havde sendt en mail om, at

Sikke noget lusk, jeg har ingen mail fået.

Hvor er du mere pricist tilmeldt???

Jeg er åbenbart ikke tilmeldt det rigtige sted...

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-08-10 11:25

> [...]

> mest kraftfulde Mac Pro." Og så endda uden "r" i præsenterer. Det
> ville være en større overraskelse, hvis de havde sendt en mail om, at

den er i det mindste ikke blevet "magsik" .. ;)

Men helt ærligt .. hvad skulle de ellers skrive ?

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-08-10 18:33

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Hæ, hos mig stod der: "Vi pæsenterer den hidtil mest kraftfulde Mac
> Pro."
>
> Så hér præsenterer vi ikke - vi pæsenterer

Brillerne, Morten