Newsservere
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-08-10 10:10

Jeg ved ikke, om dette kommer igennem, da der åbenbart er ret store
problemer med flere newsservere...

Sunsite er nu også nede, så den kan ikke benyttes her fra området
ihvertfald...

Og hvad værre er, - Stofas newsserver har været nede siden i går kl.
12:01. Derfor ringede jeg til Stofa for at gøre dem opmærksom på det.
Supporteren var meget flink og hjælpsom, men kunne ikke hjælpe, så
derfor spurgte han teknisk afdeling. Han kunne så meddele, at fra
01.09,2010 ophører news.stofanet.dk med at eksistere, - altså Stofas
newsserver lukker ganske enkelt - "...på grund af manglende interesse
for newsgrupperne...". - Sikke dog noget ævlende bavl.!

mvh. Erik Richard

Fra : Kurt Brixen

Dato : 25-08-10 12:49

On 2010-08-25 11:10:27 +0200, Erik Richard Sørensen said:

> [...]
> newsserver lukker ganske enkelt - "...på grund af manglende interesse
> for newsgrupperne...". - Sikke dog noget ævlende bavl.!

Det kom da igennem.

Jeg er begyndt at betale for newsserver. Denne her koster $2.95 pr. md.
= ca. 17 kr.
http://www.forteinc.com/apn/index.php

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Jon

Dato : 25-08-10 15:18

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> Jeg er begyndt at betale for newsserver.

AOL. Jeg bruker news.individual.net og synes de er glimrende. Jeg tror
jeg betaler 8 eller 10 ¤ i året. Den har kun tekst-grupper, ikke binære.
For meg er det ikke en issue, men YMMV.
--
/Jon
echo 141403796329316328543255794865631358218P | dc

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-08-10 15:32

> [...]
> newsserver lukker ganske enkelt - "...på grund af manglende interesse
> for newsgrupperne...". - Sikke dog noget ævlende bavl.!

De har jo nok desværre ret. Der er ingen, der kender usenet. Jeg har
stort set aldrig mødt en, der var på usenet, når vi sådan lige undtager
deciderede nørder som mig. Nu om dage er der så mange andre tilbud på
nettet med debatfora på forskellige hjemmesider og den slags. Vi må nok
se i øjnene, at det er en uddøende protokol ligesom Gopher, Archie og
den slags.
For nogen tid siden var der en, der her i gruppen skrev, at en
anden af de større udbydere lukkede sin newsserver. Der var 50, der
brugte den, og det er jo ikke alverden. Det er vist ikke helt simpelt at
have en newsserver kørende.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-10 17:40

Hej,

> nettet med debatfora på forskellige hjemmesider og den slags. Vi må nok
> se i øjnene, at det er en uddøende protokol ligesom Gopher, Archie og
> den slags.

Jeg tror du tager grueligt fejl. Protokollen er lige nu populær som
aldrig før vil jeg næsten hævde.

Disse mange brugere er dog ikke tilfredse med det udbud som er
tilgængeligt på gratisservere som internetudbyderne, dotsrc og lign.
driver - så det er typisk en meget lille del af deres kunder, som bruger
den tjeneste.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 25-08-10 19:26

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Jeg tror du tager grueligt fejl. Protokollen er lige nu populær som
> aldrig før vil jeg næsten hævde.

I forbindelse med at sunsite var nede benyttede jeg groups.google.com
til at læse news. Her kan man faktisk få vist forskellige newsgroups
indlægsantal over årrækker.

For dk.edb.mac ser det sådan ud

http://groups.google.com/group/dk.edb.mac/about

2002 var et godt år, men aktiviteten er da fortsat pæn. Google giver da
også gruppen betegnelsen "aktivitet høj".

(Man kan også se de forskellige brugeres aktivitet over tid. Der er
altså nogle som har et imponerende aktivitetsniveau

--
Mvh Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-08-10 22:16

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
>
> 2002 var et godt år, men aktiviteten er da fortsat pæn. Google giver da
> også gruppen betegnelsen "aktivitet høj".

Jeg beklager, men jeg har simpelthen ikke så meget tid mere. Der var
nogle år, hvor jeg var suveræn topscorer her i gruppen

> (Man kan også se de forskellige brugeres aktivitet over tid. Der er
> altså nogle som har et imponerende aktivitetsniveau

Kan man nu også stole på de tal? Det lyder lidt mærkeligt, at jeg kun
skulle have sendt fire indlæg i hele 2005. Faktisk arbejde jeg langt
hjemmefra det år, og jeg brugte en anden newsserver. Hvis man bliver
registreret som en anden person, når man skifter newsserver, skal man jo
huske at tage hensyn til det, når man bedømmer statistikken.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jon

Dato : 26-08-10 09:27

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> For dk.edb.mac ser det sådan ud
>
> http://groups.google.com/group/dk.edb.mac/about

For den tilsvarende norske gruppen, no.it.os.mac.diverse, ser det slik
ut:
http://groups.google.com/group/no.it.os.mac.diverse/about

Der har altså vært en meget sterk nedgang gjennom de to siste år. Det
kan jeg bekrefte, som lenge har vært aktiv i begge grupper. Mens det
typisk kan være 50-150 nye poster i d.e.m på et døgn, kan det være fra
0-10 på n.i.o.m.d. nå i den siste tiden. I Norge er diskusjonene omkring
Mac nå nesten helt web-baserte, f.eks. på mac1.no (som også har iPhone-
og iPad-diskusjonssider).

Den svenske Mac-gruppen tror jeg knapt eksisterer lengre - det kom noen
svensker innom på niomd en stund, men så forsvant de igjen.

Jeg tror som andre her har sagt, at de som mener at Mac-brukere "flest"
benytter USENET nok dessverre ikke har empirien på sin side (og, vil jeg
mene, neppe har hatt det tidligere heller). De aller fleste Mac-brukere
jeg kjenner i Norge har aldri vært på USENET og vet ikke hva det er.
Selv kom jeg inn i det via noen programmerere jeg kjente på tidlig
90-tall. For dem var det - den gang! - helt nødvendig som forum for
diskusjon omkring arbeidet deres. For de fleste andre er det like
historisk som archie og gopher er for meg. Men hyggelig så lenge det
varer! Og fortsatt kan man fra tid til annen lære nye ting.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-08-10 19:28

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,

> Jeg tror du tager grueligt fejl. Protokollen er lige nu populær som
> aldrig før vil jeg næsten hævde.

du tænker nok på mindre "lødige" formål ja ?

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-10 20:37

Hej,

> du tænker nok på mindre "lødige" formål ja ?

Præcist.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-08-10 19:44

> [...]
> tilgængeligt på gratisservere som internetudbyderne, dotsrc og lign.
> driver - så det er typisk en meget lille del af deres kunder, som bruger

Jeg ved jo kun, hvad jeg har hørt. Af denne tråd fremgår det, at endnu
en stor udbyder lukker sin newsserver pga. manglende interesse. Jeg
synes heller aldrig, man hører om nyhedsgrupper nogen steder. De bliver
stort set aldrig omtalt på Mediamac, Macrumors, TidBITS eller andre
hjemmesider, der har med computere at gøre. Computerblade læser jeg ikke
rigtig, så jeg ved ikke, om de omtales der. Som andre har nævnt, så
reklamerer udbyderne heller ikke med det. Men det vil da glæde mig, hvis
det ikke passer. Jeg bruger jo selv nyhedsgrupperne meget.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-10 20:42

Hej,

> Jeg ved jo kun, hvad jeg har hørt.

Ja, det har du jo nævnt tidligere

Jeg tillader mig bare at bestride det, du skriver. Det strider imod min
opfattelse af virkeligheden som fagmand.

> Af denne tråd fremgår det, at endnu
> en stor udbyder lukker sin newsserver pga. manglende interesse. Jeg
> synes heller aldrig, man hører om nyhedsgrupper nogen steder.

Du indgår sandsynligvis ikke i målgruppen for den nyfundne interesse for
protokollen.

> stort set aldrig omtalt på Mediamac, Macrumors, TidBITS eller andre
> hjemmesider, der har med computere at gøre.

Ud fra de sider du nævner tror jeg ikke at "hjemmesider, der har med
computere at gøre" er særligt dækkende

> reklamerer udbyderne heller ikke med det. Men det vil da glæde mig, hvis
> det ikke passer.

Tro mig. Det passer ikke.

Der er en grund til, at der aldrig har været så mange udbydere af
betalings-USENET som der er i dag.

At det ikke kan betale sig at levere _gratis_ USENET (eller inkluderet
som en del af et ADSL-produkt med meget lav margin) - det er en helt
anden snak.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-08-10 22:16

> Ja, det har du jo nævnt tidligere
>
> Jeg tillader mig bare at bestride det, du skriver. Det strider imod min
> opfattelse af virkeligheden som fagmand.

Så du bestrider, at flere større udbydere lukker deres newsservere,
fordi de ikke bruges af ret mange? Det minder om en politiker, der
engang sagde: "Hvis det er fakta, så bestrider jeg fakta". Jeg kan
citere fra Wikipedia:

"By 2008, the Usenet's popularity was in steep decline, with some
sources declaring it dead. In May 2010, Duke University, whose
implementation had kicked off Usenet more than 30 years earlier,
decommissioned its Usenet server, citing low usage and rising costs."

> Du indgår sandsynligvis ikke i målgruppen for den nyfundne interesse for
> protokollen.

Nyfunden interesse? Målgruppe? Jeg har brugt usenet i 15 år, og jeg har
været en af de flittigste skribenter her i gruppen. Er jeg nu ikke i
målgruppen?

> Ud fra de sider du nævner tror jeg ikke at "hjemmesider, der har med
> computere at gøre" er særligt dækkende

Det er hjemmesider, der fortæller om nyheder indenfor hardware, software
og industrien i almindelighed. De informerer om opdateringer, og de
anmelder produkter. På disse hjemmesider omtales nyhedsgrupper stort set
aldrig. De store softwarehuse lader heller ikke til at være videre
interesserede i at lave programmer til nyhedsgrupper. Jeg ved ikke, hvor
jeg så skal lede.

> Tro mig. Det passer ikke.
>
> Der er en grund til, at der aldrig har været så mange udbydere af
> betalings-USENET som der er i dag.

Hvilken?

> At det ikke kan betale sig at levere _gratis_ USENET (eller inkluderet
> som en del af et ADSL-produkt med meget lav margin) - det er en helt
> anden snak.

Altså, det er mere eller mindre sort snak det hele. Hvorfor kan du ikke
skrive tingene, som de er i stedet for blot at antyde? Du antyder en ny
måde at bruge usenet på, og i et andet indlæg antydes der lidt om det.
Du fortæller bare ikke noget om det. Du nævner, hvem der ikke er i
målgruppe, og hvor man ikke skal læse om det. Det er faktisk ikke nogen
stor hjælp.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-08-10 22:33

Henrik Münster wrote:
> Så du bestrider, at flere større udbydere lukker deres newsservere,
> fordi de ikke bruges af ret mange? Det minder om en politiker, der
> engang sagde: "Hvis det er fakta, så bestrider jeg fakta".

Forkert citeret. - Han sagde "Hvis det er fakta, så bestrider a
fakta"

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-08-10 23:04

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Forkert citeret. - Han sagde "Hvis det er fakta, så bestrider a
> fakta"

Jeg overvejede det faktisk længe, men der findes jo ikke nogen
autoriseret jysk stavemåde, eller stavemåde for dialekter i det hele
taget. Der er jo den gamle vittighed med, at århusianere nægter, at de
siger "a". "Jamen, a siger da jeg", plejer de at svare
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-08-10 23:53

Det er der skam... Bare kig på www.jyskordbog.dk

> Der er jo den gamle vittighed med, at århusianere nægter, at de
> siger "a". "Jamen, a siger da jeg", plejer de at svare

Ja, det er godt nok med en lidt mere å-agtig lyd. - Men ellers er det
samme vittighed, der går mellem thyboere og morsingboere. -
Morsingboerne siger 'a', mens thyboerne siger 'æ'. - Går vi en
generation tilbage ca., kunne det endda give regulære slagsmål, hvis der
var morsingboere til halbal i Thy... undskyld... på Thy, - nå nej, - jeg
er jo morsingbo, så det hedder /i/ Thy.

mvh. Erik Richard

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-10 07:34

Hej,

> Så du bestrider, at flere større udbydere lukker deres newsservere,
> fordi de ikke bruges af ret mange?

Nej, det skrev jeg jo netop også.

> [...]
> implementation had kicked off Usenet more than 30 years earlier,
> decommissioned its Usenet server, citing low usage and rising costs."

Fint citat - men det tager ikke med at protokollen er blevet YDERST
populær her i 2010.

> Nyfunden interesse? Målgruppe? Jeg har brugt usenet i 15 år, og jeg har
> været en af de flittigste skribenter her i gruppen. Er jeg nu ikke i
> målgruppen?

Nej, netop ikke ud fra det, du skriver.

> [...]
> aldrig. De store softwarehuse lader heller ikke til at være videre
> interesserede i at lave programmer til nyhedsgrupper. Jeg ved ikke, hvor

Du behøver ikke lede. Det er bare ikke de ting, protokollen bruges mest
til nu om dage.

> Hvilken?

At det aldrig har været så populært som nu.

> [...]
> Du fortæller bare ikke noget om det. Du nævner, hvem der ikke er i
> målgruppe, og hvor man ikke skal læse om det. Det er faktisk ikke nogen

Jeg troede det var åbenlyst. Der er ikke tale om nogen ny måde at bruge
USENET på.

Som jeg skrev tidligere i tråden er der tale om at USENET i dag bruges
rigtigt meget til "ulødige"/"lyssky" aktiviteter. Det er i stærk vækst
og der er rigtigt, rigtigt mange brugere som flytter rigtigt rigtigt
mange indlæg.

Fra : Franz Berliner

Dato : 26-08-10 09:56

> [...]

> rigtigt meget til "ulødige"/"lyssky" aktiviteter. Det er i stærk vækst
> og der er rigtigt, rigtigt mange brugere som flytter rigtigt rigtigt

Læs: Porno, film, musik og piratsoftware... for nu lige at skære det ud
i pap...

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Jon

Dato : 26-08-10 16:35

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Læs: Porno, film, musik og piratsoftware... for nu lige at skære det ud
> i pap...

....men mindre og mindre til - hva skal vi si, ting som kan ligge til
fritt gjennomsyn ovenpå stuebordet derhjemme?

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-08-10 21:54

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> ...men mindre og mindre til - hva skal vi si, ting som kan ligge til
> fritt gjennomsyn ovenpå stuebordet derhjemme?

OK, så forstår jeg det efterhånden. Det er ikke så let at forstå, når
det er en verden, man intet kender til, og der kun bliver serveret
antydninger. Det er isært svært skriftligt, hvor man ikke på tonefaldet
kan høre, om det er noget frækt, noget ulovligt eller noget andet.
Jeg synes bare ikke rigtig, det kan "redde" vores gammeldags
nyhedsgrupper fra at uddø. Hvis der ikke er marked for dem, vil serverne
vel lukkes en for en. De lyssky formål vil vel ikke kunne holde dem
åbne, med mindre selvfølgelig, der er penge i det. Men vil det så holde
vores almindelige nyhedsgrupper åbne?
Det kan da godt være. Det er jo ikke en verden, jeg som pæn
familiefar kender til, men jeg læste engang, at det er pornobranchens
skyld, at internettet er blevet så veludviklet med film, lyd og levende
billeder. Uden pornoen ville der ikke være penge i det, og så ville det
ikke blive udviklet. Så måske skal man passe på, at man ikke kommer til
at undervurdere det mere lyssky marked.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-10 22:00

Hej,

> OK, så forstår jeg det efterhånden. Det er ikke så let at forstå, når
> det er en verden, man intet kender til, og der kun bliver serveret
> antydninger.

Jeg troede ikke det var så svært at gætte, hvad "mindre lødige" ting på
nettet går ud på...

> [...]
> De lyssky formål vil vel ikke kunne holde dem
> åbne, med mindre selvfølgelig, der er penge i det. Men vil det så holde

Som jeg har skrevet tidligere er der penge i det. Der er masser af
betalingsudbydere.

Om det holder de almindelige nyhedsgrupper åbne - ja. Det tager ca. nul
og niks resurser at bære dk.edb.mac set i forhold til de grupper som
betalingsudbyderne i øvrigt tager sig af.

Alternativt kan man bare selv holde grupperne åbne. Internetudbydere har
ikke en magisk særstatus eller forrang som giver dem eneret til at
bestemme over USENET.

Jeg har fx selv kørt min egen USENET-server som en del af PNX netværket.
Det kræver ikke det helt store (når vi snakker grupper som dk.edb.mac og
lign).

> Det kan da godt være. Det er jo ikke en verden, jeg som pæn
> familiefar kender til

Naturligvis.

> [...]
> skyld, at internettet er blevet så veludviklet med film, lyd og levende
> billeder. Uden pornoen ville der ikke være penge i det, og så ville det

Det er i hvert fald en god historie over en kop øl.

Fra : Niels

Dato : 25-08-10 11:19

Han kunne så meddele, at fra

> [...]
> nettet med debatfora på forskellige hjemmesider og den slags. Vi må nok
> se i øjnene, at det er en uddøende protokol ligesom Gopher, Archie og

Jeg tror, at du har ret. Og årsagen er, at nyhedsgrupperne er ved at
blive overtaget af "landsbytosser".

--
Niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-08-10 10:17

> [...]
> newsserver lukker ganske enkelt - "...på grund af manglende interesse
> for newsgrupperne...". - Sikke dog noget ævlende bavl.!

hvorfor er det noget ævlende bavl ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-08-10 19:36

Thomas von Hassel wrote:

> hvorfor er det noget ævlende bavl ?

At de påstår, der ingen brugere er? - Det er da noget bavl. - Faktisk
kender jeg kun ganske få Mac brugere, der /ikke/ bruger usenet. - Og
hvis du kender en smule til div. comp.sys grupper, så vil du også se, at
der kan være flere hundrede indlæg i visse grupper - daglig vel at mærke...

For mig at se, er det her ganske enkelt en regulær skjult 'prisstigning'
på vore abonnementer. De er godt klar over, at den regulære
abonnementspris ligger på smertegrænsen, så istedet for at sætte den
over tærsklen, slagter de usenet. - Og Stofa har ikke engang deres egne
newsservere, men lejer sig ind på moderselskabet Telias servere - nogle
af Europas hurtigste... Normalt, når jeg sender til gruppen her, kan jeg
se indlægget mindre end 10 sek. efter afsendelse! - Modsat det, jeg
svarer på her. - Det indlæg blev sendt i går aftes, og jeg har først
fået det ind for en halv time siden...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-08-10 19:45

> [...]

> der kan være flere hundrede indlæg i visse grupper - daglig vel at mærke...

jeg kender masser af mac/pc brugere som ikke aner hvad usenet er .. og
hvis de bruger usenet så gør de det igennem f.eks. Google Groups ...

En Usenet server for en ISP er næsten udelukkende udgifter ..

> [...]
> over tærsklen, slagter de usenet. - Og Stofa har ikke engang deres egne
> newsservere, men lejer sig ind på moderselskabet Telias servere

Det kan jo være det er derfor .. Stofa er jo ikke en del af Telia mere

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-08-10 20:34

Thomas von Hassel wrote:

> jeg kender masser af mac/pc brugere som ikke aner hvad usenet er .. og
> hvis de bruger usenet så gør de det igennem f.eks. Google Groups ...

Jeg tror faktisk også, det er Mac-folket, der er mest de mest trofaste
usenet brugere - set på den måde. - Mht. GoogleGroups, så har jeg kun
benyttet den i absolut nødsfald og fra anden adresse end min egen og
regner heller ikke med at komme til at bruge dem mere i fremtiden...

> En Usenet server for en ISP er næsten udelukkende udgifter ..

Det er jeg så ikke så sikker på... Men hvad vil der nu ske med de
professionelle, lukkede grupper kun for betalende brugere? - De får et
gevaldigt problem nu...

> Det kan jo være det er derfor .. Stofa er jo ikke en del af Telia mere

Mig bekendt er de blot skilt ud (igen)*) som et selvstændigt selskab,
under Telia-koncernen. - Webmail-delen kører ihvertfald stadig under
navnet 'Telia' / 'Telia-Stofa Webmail'.

*) Kan være af samme grund som, da TDC udskilte deres WebSpeed i et
selvstændigt YouSee selskab under TDC, da der svjh. er nogle nye EU
regler for, hvad og hvordan antenneselskaber på hænge sammen med
telefonselskaber...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-08-10 20:41

> [...]

> Det er jeg så ikke så sikker på... Men hvad vil der nu ske med de
> professionelle, lukkede grupper kun for betalende brugere? - De får et

Der er usenet _servere_ som er lukkede og som du betal abb. for at kunne
tilgå ... hvilke grupper skulle det være ?

> [...]
> selvstændigt YouSee selskab under TDC, da der svjh. er nogle nye EU
> regler for, hvad og hvordan antenneselskaber på hænge sammen med

nix, de er købt af noget der ligner en kapital fond

<http://www.stofa.dk/presse/PRMRatos.doc>

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-08-10 22:19

Thomas von Hassel wrote:

> Der er usenet _servere_ som er lukkede og som du betal abb. for at kunne
> tilgå ... hvilke grupper skulle det være ?

Jeg véd godt, de ikke er særlig udbredte i Danmark, men der findes en
del faggrupper inden for især medicinsk og bio-videnskabvelig forskning,
der kører via usenet systemet, og som også har danske brugere. Jeg har
selv tidligere været med i et par stykker inden for handicapområdet...

> nix, de er købt af noget der ligner en kapital fond
> <http://www.stofa.dk/presse/PRMRatos.doc>

Hm, kunne da godt se sådan ud. Men det undrer mig så, de fortsætter med
at bruge Telia-logoet på deres webmail... - Desuden er mindst ét af dem,
der står som underskrivere for Ratos, tilknyttet TeliaSonore koncernen,
- så reelt set er det ikke godt at vide, hvem, der ejer hvem.

- Og det undrer mig endnu mere, at vi som brugere INTET har fået at vide
- hverken pr. email eller brev... - Det skal vi faktisk have, da vi har
ret til at opsige vore abonnementer uden varsel 'ved væsentlige
ændringer af forhold'. - Jeg fik da et brev fra mit forsikringsselskab,
da de blev købt op af det norske 'Gjensidige' om, at jeg havde ret til
at opsige mit forsikringsforhold omgående, - og - at hvis de ikke hørte
noget inden 14 dage, regnede de med, at jeg fortsat ville være kunde hos
dem...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-08-10 22:29

> [...]

> Hm, kunne da godt se sådan ud. Men det undrer mig så, de fortsætter med
> at bruge Telia-logoet på deres webmail...

Nu er det jo rimeligt nyt, og man adskiller nok ikke så komplekse
systemer såden lige med det samme ..

> [...]
> at opsige mit forsikringsforhold omgående, - og - at hvis de ikke hørte
> noget inden 14 dage, regnede de med, at jeg fortsat ville være kunde hos

ejerforhold er nok ikke "væsentlige ændringer af forhold" sålænge
priser, vilkår, opsigelses betingelser etc. etc. ikke er ændret.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-08-10 22:45

Thomas von Hassel wrote:

> Nu er det jo rimeligt nyt, og man adskiller nok ikke så komplekse
> systemer såden lige med det samme ..

Det kan da altså ikke tage mange sekunder at udskifte et enkelt GIF
billede på deres toplogo...

> ejerforhold er nok ikke "væsentlige ændringer af forhold" sålænge
> priser, vilkår, opsigelses betingelser etc. etc. ikke er ændret.

Det er i allerhøjeste grad væsentlige ændringer... Det flytter jo højst
sandsynlig selskabsregistreringen fra Danmark til Sverige.

Da Stofa (Anton Pedersen, Horsens) i sin tid blev dannet, fik vi besked
om, at vi havde ret til at opsige abonnement øjeblikkeligt, og da Stofa
blev købt op af Telia, fik vi også skriftlig besked med tilsv. indhold...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-08-10 22:52

> [...]

> Det er i allerhøjeste grad væsentlige ændringer... Det flytter jo højst
> sandsynlig selskabsregistreringen fra Danmark til Sverige.

nej, Stofa A/S er et dansk A/S ...

> Da Stofa (Anton Pedersen, Horsens) i sin tid blev dannet, fik vi besked
> om, at vi havde ret til at opsige abonnement øjeblikkeligt, og da Stofa
> blev købt op af Telia, fik vi også skriftlig besked med tilsv. indhold...

"Salgsprocessen forventes endeligt afsluttet i tredje kvartal 2010."

det kan være den ikke er afsluttet endnu ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-08-10 23:46

Thomas von Hassel wrote:

> nej, Stofa A/S er et dansk A/S ...

Korrekt, men det er kun en formalitet, hvis de vil flytte den til svensk
registrering. Stofa er jo ikke et fondsbørsnoteret selskab, - kun på
'den lille børs'. - De svenske fondsregler er mig bekendt en hel del
anderledes og mere lempelige end de danske...

> "Salgsprocessen forventes endeligt afsluttet i tredje kvartal 2010."
>
> det kan være den ikke er afsluttet endnu ?

Måske, men de har ændret logo på deres normale log-in side under 'Mine
sider', hvor der nu kun står Stofa. - Førhen stod det med en hel anden
skrifttype...

mvh. Erik Richard

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-10 20:38

Hej,

> kender jeg kun ganske få Mac brugere, der /ikke/ bruger usenet. - Og

Jeg er ret sikker på, at du kender en helt særlig gruppe af Mac-brugere
så...

> [...]
> af Europas hurtigste... Normalt, når jeg sender til gruppen her, kan jeg
> se indlægget mindre end 10 sek. efter afsendelse!

De kommer samme splitsekund her.

Fra : Henrik 8600

Dato : 25-08-10 10:19

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Det er desværre ikke ævl....

1. Der er ikke penge i usenet, newsgroups eller hvad man nu vælger at kalde
det.

2. Derfor bliver der ikke fortalt om det fra udbyderne, og har aldrig hørt
om newsgroups i en reklame....

3. Derfor er der dalende interresse, og når der ikke er penge i det, wupti
og det bliver afviklet....

Men fanme surt.....

H.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-08-10 19:41

Henrik 8600 wrote:

> [...]
> hørt om newsgroups i en reklame....
>
> 3. Derfor er der dalende interresse, og når der ikke er penge i det,

Hvis du med reklame mener i radio og TV, så har du ret, men i alle de
breve, jeg har fået omkring mine abonnementer både nu og tidligere, gør
Stofa faktisk opmærksom på, at man får hurtig adgang til både
'internet', 'sende/modtage email' og 'bruge alle internettets usenet
grupper - kvit og frit'...

Men som lige svaret til Thomas, så tror jeg, det her er en skjult

Fra : Lyrik

Dato : 25-08-10 13:38

On 25 Aug., 11:10, Erik Richard Sørensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:
> [...]
> newsserver lukker ganske enkelt - "...på grund af manglende interesse
> for newsgrupperne...". - Sikke dog noget ævlende bavl.!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Den gode hyrdes stav trækker det modvillige får imod Google
Groups!

Hilsen
Jens

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-08-10 21:44

Lyrik wrote:

> Den gode hyrdes stav trækker det modvillige får imod Google
> Groups!

Ja, men har du nogensinde prøvet at flytte en rigtig stædig texel vædder
på nær de 80kg? - Det /har/ jeg, - og det er ikke nemt.

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 25-08-10 13:38

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-08-10 20:42

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Den gode hyrdes stav trækker det modvillige får imod Google
> Groups!

<'>http://en.wikipedia.org/wiki/Don't_be_evil#Controversy>

/thomas