Hvordan opløser man et Bluetooth ægteskab?
Fra : Lyrik

Dato : 24-08-10 16:09

Maskinen siger:"Nu har jeg fundet lyriks mus!" nu har jeg giftet mig
med den! Den kan være tryg i mit ægteskab.

Men Lyrik bærer musen op til sin Macbook på 1. sal til et nyt
ægteskab. Et giftermål med "en fraskilt." Problemet består i at iMac
åbenbart forstår et museægteskab som "Til døden jer skiller!"
Den forbinder sig uafladeligt til sin separerede mus. MacBooken virker
heller ikke villig til at "Gifte sig med en fraskilt! Og således leve
i uafladelig, aldrig ophørende- synd!"
Problemet ser vanskelligt ud, men der må da være en løsning!?

Stråmand: Øh! Jens! ku du ikke bare slå Bluetooth fra på din iMac?

Jens: Nej kære Høstak! For iMac bruger et Bluetooth tastatur! Det jeg
søger er et slags statsamt for opløsning af Bluetooth ægteskaber! Kan
nogen vise vejen?

Hilsen
Jens

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-08-10 23:16

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Jens: Nej kære Høstak! For iMac bruger et Bluetooth tastatur! Det jeg
> søger er et slags statsamt for opløsning af Bluetooth ægteskaber! Kan

Bare gå ind i Bluetooth i Systemindstillinger. Her er en liste over
registrerede enheder ude til venstre. Marker den ønskede og klik på det
lille minus forneden.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-08-10 01:45

Henrik Münster wrote:

> Bare gå ind i Bluetooth i Systemindstillinger. Her er en liste over
> registrerede enheder ude til venstre. Marker den ønskede og klik på det
> lille minus forneden.

Men så kan den stakkels mus jo ikke vende tilbage til sin ægteviede og
genoptage samlivet igen, uden at den skal parres igen...:.-)

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-08-10 21:41

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Men så kan den stakkels mus jo ikke vende tilbage til sin ægteviede og
> genoptage samlivet igen, uden at den skal parres igen...:.-)

Er der nu noget galt i det? Det kan da være, den godt kan lide at skulle
parres igen
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-08-10 22:26

Henrik Münster wrote:

> Er der nu noget galt i det? Det kan da være, den godt kan lide at skulle
> parres igen

Så, så, må vi så be' om kammertonen.

mvh. Erik Richard

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 25-08-10 12:47

> [...]

> i uafladelig, aldrig ophørende- synd!"
> Problemet ser vanskelligt ud, men der må da være en løsning!?

Køb en anden mus til din MacBook.

Fra : Lyrik

Dato : 25-08-10 13:29

On 25 Aug., 02:44, Erik Richard Sørensen <tu...@tulle.dk> wrote:

> Men så kan den stakkels mus jo ikke vende tilbage til sin ægteviede og
> genoptage samlivet igen, uden at den skal parres igen...:.-)

,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er der mus der går sådan op i at de dør af det.
Iøvrigt tak til Henrik Münster for den rigtige løsning.

Hilsen
Jens

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-08-10 21:41

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Iøvrigt tak til Henrik Münster for den rigtige løsning.

Velbekomme. Jeg havde det lige præsent, for jeg har siddet og rodet med
den her nye Tragic Mac Pad og noget Bluetooth mus og tastatur. Nu
mangler jeg bare en tredje hånd.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-08-10 21:42

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> den her nye Tragic Mac Pad og noget Bluetooth mus og tastatur. Nu

Kan du melde tilbage hvordan det her MacPad fungerer i praksis?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-08-10 22:25

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100825 <nospam0002+20100825@gmail.com> wrote:

> Kan du melde tilbage hvordan det her MacPad fungerer i praksis?

ordet "tragic" tyder jo ikke på at det er et lykkeligt bekendtskab ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-08-10 22:50

> ordet "tragic" tyder jo ikke på at det er et lykkeligt bekendtskab ...

Egentlig ikke. Det var bare et sjovt ordspil fra en anmeldelse. Men
egentlig, hvis man tænker over det, så er der ikke (endnu) en god måde
at kommunikere med computeren på. Der er ulemper ved dem alle sammen.
Jeg synes, Magic Trackpad fungerer rigtig godt, og den er bestemt ikke
irriterende, som mange pegeplader har været. Man skal bare lige vænne
sig til den. Jeg griber stadig ofte ud efter musen. Der er da også
opgaver, hvor man f.eks. skal markere ting eller flytte noget, hvor jeg
stadig synes, musen er bedre. Med en pegeplade kommer man lettere til at
tabe objekter ned i en forkert mappe og den slags.

<http://arstechnica.com/apple/reviews/2010/07/magic-trackpad.ars>
<http://thurly.net/xqo>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-08-10 22:35

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100825 <nospam0002+20100825@gmail.com> wrote:

> Kan du melde tilbage hvordan det her MacPad fungerer i praksis?

Den fungerer sådan set fint. Det største problem er vanen med at gribe
ud efter musen i stedet. MacPad kan rigtig meget, hvis man udnytter
mulighederne for at bruge to, tre eller ligefrem fire fingre ad gangen.
Da jeg er vant til bærbare computere, er en pegeplade heller ikke ny for
mig. Måske vil andre have sværere ved at vænne sig til den. Først og
fremmest fungerer den hurtigt og præcist, og det er rigtig dejligt. Der
er vist nogle spil og andet, der kræver ekstrem præcision af musen, og
det ved jeg ikke, om den kan leve op til.
Jeg har hidtil brugt den første trådløse to-knaps-mus fra Apple,
og den tøvede og var upræcis i brug. Det er irriterende, hvis en mus
ikke følger ens bevægelser 100%, men halter bagefter og tøver. Så bliver
man nødt til at overkorrigere, og så ryger markøren forbi det ønskede
sted. Jeg har derfor aldrig været så vild med trådløs mus og tastatur,
men det her ser ud til at fungere fint (trackpad, Magic Mouse og nyt
trådøst Apple tastatur). En lille ulempe kan være, at man ikke så let
kan flytte sit tastatur rundt. Jeg flytter det tit 5-10 cm og ændrer
vinklen, afhængig af, hvordan jeg sidder. Nu er det pludselig to
enheder. Selv om trackpad passer godt til tastaturet, og det ser pænt
ud, når de står tæt sammen, så kan man ikke flytte dem som en enhed.
--
Henrik Münster
Esbjerg