forsoningens værk i forhold til hvem Jesus~
Fra : Ole Madsen

Dato : 23-08-10 18:34

der er dem der holder på treenigheden, og så er der dem der siger Gud kun er
en

men hvad mener i det har af betydning, hvilke syn på Gud man har i forhold
til forsoningen?

Ole Madsen

O Madsen Media: Webdesign, Illustration
http://www.o-madsen.dk

Fra : tkruse

Dato : 23-08-10 16:30

On 23 Aug., 19:33, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
> en
>
> men hvad mener i det har af betydning, hvilke syn på Gud man har i forhold

du føler da ånd
og du er da søn af livet selv
og vis bønnens ånd er nådens ånd
så er det den ånd du løs-giver fra dit legeme når du beder
når du holder op med at bede
så ud-dør ånden
faderen er din skæbne
at du er magtesløs over for din egen tilblivelse
er faderen
faderen er en
og du er en
du er et med
bruger du det
så vækker du tro i og viden i dit hjerte
og kan flytte bjerge

Fra : Ole Madsen

Dato : 24-08-10 06:55

"tkruse" <tkrusej@gmail.com> skrev i meddelelsen

[...]

Hej TKrusej

jeg syntes dit digteri er ret godt, så bliv ved med det

KH

Ole

Fra : P.N.

Dato : 25-08-10 09:11

"Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er en
>
> men hvad mener i det har af betydning, hvilke syn på Gud man har i forhold

Jehovas vidner benægter trenigheden?. står den nogensteder omtalt i Bibelen.

Fra : Ole Madsen

Dato : 25-08-10 09:13

"P.N." <la@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jehovas vidner benægter trenigheden?. står den nogensteder omtalt i
> Bibelen.

"lad os gøre mennesket i vores billede", må da være et sted

Ole

Fra : Kall, Mogens

Dato : 25-08-10 10:18

"P.N." <la@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:i52j7j$9r4$1@speranza.aioe.org

Æh ...

Undskyld at jeg lige bryder ind, men fordi Sunsite nyhedsserveren ikke virker
i dag, kan man dårlig undgå at bemærke dit indlæg.

Hvilken newsserver skriver du fra ?
(kunne ikke umiddelbart finde noget på nettet)

Og ...

Er den gratis ?

> "Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Jehovas vidner benægter trenigheden?. står den nogensteder omtalt i Bibelen.

Det er *almenviden*, at 1 + 1 + 1 = 3, heraf navnet 3-i-én, da der udelukkende
er tale om en og samme person, nemlig the Boss° Himself, the Master of the
Universe ...

Det var Gud Hamselv, der således blev henrettet på Golgathas kors,
akkurat som dengang Adan og Eva henrettede Gudsordet (i deres
hjerte) i Edens Have.

Kristus anskueliggør således, hvad det var, som skete i Edens Have og
hvor omfattende ondskaben er, som bor i os mennesker (siden vi ligefrem
henretter Ham, vi burde elske).

Det ér at være *fortabt* i en nøddeskal !

Et Udsagn:

Men Jesus! *Dig* vil vi heller ikke anerkende som Gud, apropos
Jehovas Vidner.

Og Dig, Gud Helligånd, vil vi heller ej anerkende som Gud, apropos
Jehovas Vidner.

Det ér at være *fortabt* i en nøddeskal !

Så må vi jo blot være taknemmelige for, at Kristendommen IKKE slutter
her, men at der gudskelov også er en fortsættelse, apropos Gud Helligåndens
gerninger (John. 16,8)

Ps.
Ortodokse jøder har en såkaldt 2-enighedslære, ...

Sent: Thursday, June 10, 2004, CET 20:00, GMT 1800
Subject: Re: Er Guds Ånd én og samme person som Jahve ? - Spørgsmål til Bent Lexner
02498 news:Im1yc.10562$Vf.587999@news000.worldonline.dk
http://groups.google.dk/group/dk.livssyn.kristendom/msg/f31f9aa49b521061

> [...]
>
> Kære Mogens Kall,
> Efter jødisk tankegang er såvel Guds ånd som Gud selv identisk.
>
> hilsen
> Bent Lexner
>
> === citat slut ====
>

> UTROLIGE interessante oplysninger ...
>
> Jeg er 100 % enig. *Guds ånd* og *Gud selv* er én og samme person (apropos
> 5.Mos.6,4 og Jesu Ord fra Mark.12,29).
>
> Jesus siger jo - for resten - også:
>
> "Gud er ånd ..."
> (John.4,24)
>
> Konklusion:
> Kristendommen og Jødedommen er - for mig at se - på dette punkt i

Kristendommen og Jødedommen er altså på dette punkt i overensstemmelse,
hvilket man just ikke kan sige om Jehovas Vidner. Og dét er jo i grunden ret
*afslørende* (mht. det sekteriske element i denne organisation) !

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUT: 11550 http://groups.google.dk/group/dk.test/msg/394860e27aa92409
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11554

Fra : Vidal

Dato : 25-08-10 10:33

Den 25-08-2010 11:17, Kall, Mogens skrev:
> [...]
> i dag, kan man dårlig undgå at bemærke dit indlæg.
>

> Hvilken newsserver skriver du fra ?
> (kunne ikke umiddelbart finde noget på nettet)

Du kan skrive fra google-groups.

> Og ...
>
> Er den gratis ?

Fuldstændigt

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : tkruse

Dato : 27-08-10 18:50

On 24 Aug., 07:55, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
> så er det den ånd du løs-giver fra dit legeme når du beder
> når du holder op med at bede
> så ud-dør ånden
> faderen er din skæbne
> at du er magtesløs over for din egen tilblivelse
> er faderen
> faderen er en
> og du er en
> du er et med
> bruger du det
> så vækker du tro i og viden i dit hjerte
> og kan flytte bjerge
>
> Hej TKrusej
>
> jeg syntes dit digteri er ret godt, så bliv ved med det

digte
er det ikke noget andet
jeg kender ikke til at kunne digte
det er jo virkemidler jeg prøver at finde
smid pillerne væk og prøv bønnens ånd
og jeg prøver også at forstå ordet
bed uden ophør
jeg tror jeg er ved at forstå