MS Windows
briani 27239
Synkronisere filer mellem to computere?
Fra : Peter Knutsen

Dato : 23-08-10 12:13

Hej

Jeg bruger allerede DropBox, og udnytter som regel det meste af de 2
gratis GB, og jeg gider altså ikke betale penge for at få 50 GB
deleplads. Var der en mellemløsning med måske 5-20 GB, så betalte jeg
gerne for den, men det er der ikke.

Desuden udfører DropBox en backupfunktion, som jeg er glad for, men
netop dér har jeg ikke brug for mere end et par hundrede MB.

Det jeg skal bruge er simpel automatisk synkronisering af en folder,
samt underfoldere, mellem mine to computere, når begge er online
samtidig. Til mp3'er, PDFfer og andet, og gerne så programmet
synkroniserer i et adstadigt tempo, i stedet for at sluge al
båndbredden. (Jeg synes især DropBox mangler en funktion så man kan
fortælle den, at den skal bruge 25% af tilgængelig download og 50% af
tilgængelig upload, f.eks.)

I starten skal det foregå over Internettet, men når jeg på et tidspunkt
får mig et LAN, må trafikken gerne foregå over LANnen i stedet, så min
udbyder ikke har besværet.

Om det er gratis, eller koster lidt som shareware eller er et
abonnement, er sådan set ligemeget. Jeg vil bare slet ikke i nærheden af
DropBox' pris, som 10 dollars pr måned (men hvor en stor del af prisen
handler om at man får lagerplads stillet til rådighed til backup).

Jeg bruger Windows XP SP3.

Home-udgaven på den ene maskine, og en Pro-udgave på den anden, hvis det
har betydning.

--
Peter Knutsen

Fra : Elin Kuijers

Dato : 24-08-10 07:57

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg bruger Windows XP SP3.
>
> Home-udgaven på den ene maskine, og en Pro-udgave på den anden, hvis det

Jeg bruger Live Mesh - www.mesh.com - og er meget glad for den. Har 10 Gb
til rådighed.

vh
Elin Kuijers

Fra : BorreBoy

Dato : 27-08-10 06:55

"Elin Kuijers" wrote in message

> [...]
>
> Jeg bruger Windows XP SP3.
>
> Home-udgaven på den ene maskine, og en Pro-udgave på den anden, hvis det

Live sync beta er efterfølgeren. Den er meget hurtigee. Jeg bruger sync på
tre computere, og det kører bare.