Hår og lugt fra toilettet !!
Fra : Lars Holmboe

Dato : 06-08-01 23:08

Hej med Jer katteelskere
Har nu haft 2 dejlige Maine Coon katte i snart 2 år, men er nu så småt
begyndt at irritere mig over den fæle lugt fra toilettet ! Mit simple
spørgsmål går ud på om man måske kunne gøre et eller andet ved lugten. Give
kattene et eller andet, eller måske hælde noget over gruset. Ligeledes hader
jeg de mange hår og støvsuger 4 gange om ugen - Er der her noget man kan
gøre - give kattene noget der gør at de ikke smide overtøjet over det hele !
Nej, jeg lyder rigtig brokkende og det er da også små ting, set i
sammenligning med hvor meget jeg holder at disse to smukke katte.
Jeg glæder mig til at høre fra Jer og er villig til at prøve alt - Dog ingen
frisørbesøg
På forhånd tak
Lars Holmboe

Fra : Camilla Scharff

Dato : 07-08-01 00:03

Hej Lars

Den fæle lugt fra toilettet - er det urin eller afføring, der hørmer...?
Hvis det er urin, så kunne det tyde på, at dine katte er ukastrerede, og så
kan det hjælpe.
Er det derimod afføringen der hørmer, så kunne det bestemt være pga.
foderet - generelt kan man sige, at jo bedre foder man bruger til misserne,
jo mindre afføring har de og jo mindre lugter det. Dvs. at fodrer med
"supermarked de luxe", så kan man være ret sikker på at skovle temmelig
ildelugtende afføring i store mængder, hvorimod hvis man fodrer med fx
dyrlægens foder, så slipper man langt lettere. Desuden er dåsemad rigtig
godt til at give ulideligt hørmende afføring...
Hvis du fodrer med et knapt så godt foder, så kan det også have effekt på
pels og fældning - det gode foder giver jævnt hen en bedre pelskvalitet, og
dermed mindre fældning. Daglig børstning med en gummibørste/-handske kan
tage mange løse hår, som så ikke sætter sig i sofaen mv.

Håber det gav dig lidt ideer - og der kommer sikkert flere fra de andre i
ng'en!

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 07-08-01 00:12

Hej Lars

Hårene må du leve med.

Lugten afhænger af mange ting fx lugter nogle kattes afføring mere end
andres. Også maden spiller en rolle.

Jeg mener Everclean har et produkt der skulle kunne tage lugten selv fra
fertile hankattes tis. Jeg mener også jeg en gang har hørt om noget man
kunne komme i maden, men husker ikke hvad det hedder.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Birgitte

Dato : 07-08-01 10:12

Prøv at bruge Bio Cats den grønne kattesand, det dufter dejligt. Når det
bliver vådt afgiver det en stærk blomster/æble duft.
Jeg bruger det til mine katte indendøre og jeg har mange.
Det er Norsk Skovkatte og Maine Coon jeg har, så jeg kender godt til
problemet.
Kattesandet er klumpende og der skal renses ud hver dag.
Mange miauuer fra Birgitte
www.truetrust.dk