MS Windows
briani 27239
Hvad er der sket med min IE
Fra : RK

Dato : 22-08-10 12:06

Kan pludselig ikke gå på nettet, alle websider med HTTP fungerer ikke men
min netbank (HTTPS) kan godt? Er der noget opsætning der er gået i ged? Jeg
blev promptet af min Norton sikkerhedspakke om at jeg skulle forny
abonnementet det kunne jeg ikke og Norton skrev noget om mulige firewall
problemer?? Men jeg kan end ikke komme ind og slå firewallen fra??

Fra : cykelsmeden

Dato : 25-08-10 08:58

Den 22-08-2010 13:05, RK skrev:
> Kan pludselig ikke gå på nettet, alle websider med HTTP fungerer ikke
> men min netbank (HTTPS) kan godt? Er der noget opsætning der er gået i
> ged?

det lyder som en virus, jeg har set under flere navne i utallige
varianter (eks. koobface)
Hvis du kan køre problemløst med Firefox, er sansynligheden stor!

> Jeg blev promptet af min Norton sikkerhedspakke om at jeg skulle
> forny abonnementet det kunne jeg ikke og Norton skrev noget om mulige
> firewall problemer?? Men jeg kan end ikke komme ind og slå firewallen fra??

Norton er imho blevet uanstændig dårlig (og svær at fjerne!). - vælg
AVG, Avast eller lign gratis. - mø' lettere og ligesågodt.

finn

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-10 11:47

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Norton er imho blevet uanstændig dårlig (og svær at fjerne!). - vælg AVG,
> Avast eller lign gratis. - mø' lettere og ligesågodt.

Eller microsofts eget, det gør ikke det store væsen ud af sig selv
http://www.microsoft.com/security_essentials/default.aspx?mkt=da-dk

Fra : cykelsmeden

Dato : 25-08-10 12:31

Den 25-08-2010 12:46, Bo skrev:

> Eller microsofts eget, det gør ikke det store væsen ud af sig selv
> http://www.microsoft.com/security_essentials/default.aspx?mkt=da-dk

enig!

har dog et par maskiner den ikke vil køre ordentligt på
(sløver maskinerne, og eventloggen fyldes med multimange fejlmeddelser
jeg ikke har kunnet dechiffrere)

men normalt er den helt fin, og godt integreret!

finn

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-10 13:25

> [...]
> ikke har kunnet dechiffrere)
>
> men normalt er den helt fin, og godt integreret!

Og får tilmed ros i de seriøse andmeldelse

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-10 12:03

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i meddelelsen
> Norton er imho blevet uanstændig dårlig (og svær at fjerne!). - vælg AVG,
> Avast eller lign gratis. - mø' lettere og ligesågodt.

Og lidt hjælp til at fjerne Norton
http://www.symantec.com/norton/support/kb/web_view.jsp?wv_type=public_web&docurl=20080710133834EN&ln=en_US