MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
hvor er pladsen på mit C drev blevet af? -~
Fra : Torben

Dato : 21-08-10 11:33

Hej igen
Så vender jeg lige tilbage, da jeg syntes at problemets løsning ikke
lå lige for og at andre måske kan få glæde af det jeg fandt ud af.

Først vil jeg takke alle der deltog i debatten, det blev til 36
indlæg.
Ekstra stor tak til Ole C der fik mig ledt på rette vej ved at foreslå
programmet TreeSize.

Jeg skal iøvrigt tilføje at selvom jeg volds slettede/ flyttede filer
gav det kun meget kortvarigt plads på c. drevet.

Efter at have indstaleret programmet og lod det scanne mit drev kunne
jeg se at filer af typen mp3 fyldte 10% af drevet.... Det viste jeg
ikke kunne passe. Programmet kunne så fortælle mig at de lå i en
windows mappe CSC. Dette blev googlet og filer i dette bib. er kopi af
filer som skal værer tilgængelige offline... Jeg har en lille NAS HD
stående og mappen jeg har lagt mp3 filerne over i var angivet til at
skulle værer tilgængelig offline. Dvs. hver gang jeg har lavet plads
på min harddisk har windows selv fyldt den op med kopier af disse
filer.
Jeg ændrede mappen så den ikke skal værer tilgængelig offline og
wupti.. 5Gb ledig plads.

Det var det håber andre kan få glæde af mine nye erfaringer.
Mvh. Torben

Fra : Ole C

Dato : 21-08-10 20:05

Torben skrev blandt andet:

> Ekstra stor tak til Ole C der fik mig ledt på rette vej ved at foreslå
> programmet TreeSize.

Jamen, selv tak da.
Glad for at mit råd duede til noget

--
vh
Ole C

Fra : Jack

Dato : 21-08-10 22:09

> [...]
>Så vender jeg lige tilbage, da jeg syntes at problemets løsning ikke
>lå lige for og at andre måske kan få glæde af det jeg fandt ud af.

Og rart med en der gider svare tilbage, og dele af de erfaringer der
høstes