OS-X værre end Windows rygte som "Spørgejø~
Fra : Lyrik

Dato : 22-08-10 10:41

Når jeg trykker på "Luk computeren" på min Windows-installation, så
lukker den omgående!

Når jeg trykker på luk computeren på OS-X, så skriver den at hvis jeg
ikke foretager mig noget??? i "et minut" så vil den "overveje" at
lukke computeren!!???

Den har også nogen gode nogen om at "det eller det program"
forhindrede den i at lukke computeren!!??

Hvad fanden har den gang i? Hvorfor lukker den ikke, når den får
kommandoen?

Det er en ommer!

Hilsen
Jens

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-08-10 18:11

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> forhindrede den i at lukke computeren!!??
>
> Hvad fanden har den gang i? Hvorfor lukker den ikke, når den får

Det er da meget rart, at der lige er et sikkerhedsstop, hvis man nu ved
en fejl vælger "Luk ned". Jeg har aldrig prøvet en Windowscomputer, der
ikke gjorde det samme. Der er endda en rullemenu, hvor man kan vælge
mellem "Luk ned", "Log ud" og "Genstart". Nu har jeg så ikke prøvet det
nyeste Windows 7, så det er måske anderledes, men jeg lukker adskillige
Windowscomputere på mit arbejde hver dag, og de spørger altid, om jeg
mener det. Og hvis der blev valgt "Genstart" sidste gang, skal jeg ind i
rullegardinmenuen og vælge "Luk ned" først.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : KentBM

Dato : 23-08-10 07:52

Den 22/08/10 19.10, Henrik Münster skrev:
> [...]
> mener det. Og hvis der blev valgt "Genstart" sidste gang, skal jeg ind i
> rullegardinmenuen og vælge "Luk ned" først.
Windows 7 har som standard sat sluk-knappen op til at få min bærbare til
at gå i dvale. Men efter jeg har ændret tryk på sluk-knappen til faktisk
at slukke maskinen, så lukker den ned uden problemer og uden spørgsmål.

--

Kent

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 22-08-10 19:26

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Når jeg trykker på "Luk computeren" på min Windows-installation, så
> lukker den omgående!

Hvordan er det nu, har MS fået funktionen flyttet fra "START" menuen

> Når jeg trykker på luk computeren på OS-X, så skriver den at hvis jeg
> ikke foretager mig noget??? i "et minut" så vil den "overveje" at
> lukke computeren!!???

Det er Unix høflighed.

Nu vil jeg ikke lige afprøve det, men jeg mener at hvis du vælger "Luk
ned..." + ALT-tasten så lukker den ned uden at spørge først.

> Den har også nogen gode nogen om at "det eller det program"
> forhindrede den i at lukke computeren!!??

Ja, der findes programmer som bare ikke vil give slip af den ene eller
anden grund. Nogle gange oplever jeg at det er programmer som ikke
vil/kan/skal quite på normal vis i OS X. Få gange kan det dog være
programmer som er kørt fast.

> Hvad fanden har den gang i? Hvorfor lukker den ikke, når den får
> kommandoen?

Det er Unix høflighed.

> Det er en ommer!

Det tror jeg ikke BSD/NextStep folket er enig med dig i.

--
Mvh Martin

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 22-08-10 19:39

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> Når jeg trykker på luk computeren på OS-X, så skriver den at hvis jeg
> ikke foretager mig noget??? i "et minut" så vil den "overveje" at
> lukke computeren!!???

Hold Alt-knappen nede imens du vælger "Luk ned" på menuen.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-08-10 12:22

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100822 <nospam0002+20100822@gmail.com> wrote:

> Hold Alt-knappen nede imens du vælger "Luk ned" på menuen.

Eller Ctrl + Eject og tryk på Return (Shut Down knappen er aktiv pr
default).

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Lyrik

Dato : 22-08-10 15:08

On 22 Aug., 20:39, nospam0002+20100...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20100822) wrote:

> Hold Alt-knappen nede imens du vælger "Luk ned" på menuen.
> --
>   Thorbjørn Ravn Andersen   "... plus... Tubular Bells!"

Tak for den!))

Hilsen
Jens

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-08-10 04:31

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> Tak for den!))

Velbekomme. Slet ingen grund til al den harme

Du kan også more dig med at skrive "sudo reboot" i Terminal.app.

Fra : Morten Lind

Dato : 23-08-10 11:13

> [...]

> forhindrede den i at lukke computeren!!??
>
> Hvad fanden har den gang i? Hvorfor lukker den ikke, når den får

Com+Alt+Ctrl+Eject = Luk ned.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-08-10 11:36

> Com+Alt+Ctrl+Eject = Luk ned.

sudo shutdown -r now

i terminal ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 23-08-10 11:57

> sudo shutdown -r now

> i terminal ...

> /thomas

Tager s´gu´ da for lang tid...

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-08-10 11:58

> Tager s´gu´ da for lang tid...

da ikke hvis man arbejder i terminalen alligevel .. :)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 23-08-10 12:09

> da ikke hvis man arbejder i terminalen alligevel .. :)
>
> /thomas

Hvem gør det på en Mac?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-08-10 12:10

> Hvem gør det på en Mac?

det gør jeg f.eks. ....

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 23-08-10 13:23

> det gør jeg f.eks. ....
>
> /thomas

Nåeh.....min Mac-oplevelse skal være intuitiv og grafisk, men OK - hver
sin smag

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-08-10 14:07

> Nåeh.....min Mac-oplevelse skal være intuitiv og grafisk, men OK - hver
> sin smag

Nu administrarer jeg et par Linux og FreeBSD servere rundt omkring i
landet og så er de meget nemmere at gøre i Terminalen end at køre land
og rige rundt ;)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 23-08-10 14:12

> Nu administrarer jeg et par Linux og FreeBSD servere rundt omkring i
> landet og så er de meget nemmere at gøre i Terminalen end at køre land
> og rige rundt ;)

> /thomas

Yep - så er jeg med.....forstået & accepteret

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-08-10 14:23

> Yep - så er jeg med.....forstået & accepteret

kun hvis du også begynder at bruge terminalen ;)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 23-08-10 15:30

> kun hvis du også begynder at bruge terminalen ;)

> /thomas

Hmm...jeg har da brugt den sådan cirka seks eller otte eller tolv gange,
siden Mac OS X kom frem - men jeg gør det kun på anbefaling fra folk som
dig, jeg stoler på

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-08-10 12:01

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Com+Alt+Ctrl+Eject = Luk ned.

Der er også bare powerknappen, og så holder man den nede indtil den
fatter budskabet :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-08-10 12:10

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100822 <nospam0002+20100822@gmail.com> wrote:

> Der er også bare powerknappen, og så holder man den nede indtil den
> fatter budskabet :)

HPFI er også en mulighed ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 23-08-10 13:24

> HPFI er også en mulighed ...

> /thomas

Hæ, go´ humor

M.

Fra : Henrik 8600

Dato : 23-08-10 17:13

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> forhindrede den i at lukke computeren!!??
>
> Hvad fanden har den gang i? Hvorfor lukker den ikke, når den får

Hehe, det er et Apple-hader fænomen....

At hvis Apple laver noget der ikke er mindst 110% i orden, så er fanden
løs....

Man kan jo nævne iPhone 4 og noget antenne halløj, som for mit vedkommende
ikke var andet end en joke...

H.

Fra : Morten Lind

Dato : 23-08-10 17:25

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> Man kan jo nævne iPhone 4 og noget antenne halløj, som for mit vedkommende
> ikke var andet end en joke...

> H.

Også for mit vedkommende, bortset fra, at den en uge gamle, nye iPhone 4
"døde" idag - sådan pludselig?

Det bliver sjovt at tale med Telias børneekspedienter i morgen: Ny
telefon eller kold kasse tilbage...det kan børnene ikke håndtere, så det
bliver rigtigt sjovt

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-08-10 17:42

> Hvem gør det på en Mac?

Dem der lever af det

Fra : Morten Lind

Dato : 23-08-10 18:05

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100822 <nospam0002+20100822@gmail.com> wrote:

> Dem der lever af det

Lyder kedeligt

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-08-10 18:08

> Lyder kedeligt

det er det ikke ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 23-08-10 18:16

> det er det ikke ...

> /thomas

Naturligvis ikke - menneskenes valg er menneskenes, og valget er
naturligvis tilfredsstillende for den enkelte.

Gudskelov er vi forskellige og kan derfor benificere af hinanden

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-08-10 17:42

> Nu administrarer jeg et par Linux og FreeBSD servere rundt omkring i
> landet og så er de meget nemmere at gøre i Terminalen end at køre land
> og rige rundt ;)

Morten fisker bare efter du skal køre i hans bus med 130 km/t :)

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-08-10 17:43

> HPFI er også en mulighed ...

Nåja, Jens har en iMac. De bærbare har jo indbygget UPS.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-08-10 17:44

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Det bliver sjovt at tale med Telias børneekspedienter i morgen: Ny
> telefon eller kold kasse tilbage...det kan børnene ikke håndtere, så det
> bliver rigtigt sjovt

Nejda, de tager den ind til reparation. Kender du ikke køwelåwen?

Fra : Morten Lind

Dato : 23-08-10 18:07

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100822 <nospam0002+20100822@gmail.com> wrote:

> Nejda, de tager den ind til reparation. Kender du ikke køwelåwen?

Jo - kender godt - den er ikke fjorten dage gammel

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-08-10 18:09

> Lyder kedeligt

Sådan har jeg det også med at køre bus

Fra : Morten Lind

Dato : 23-08-10 18:17

> Sådan har jeg det også med at køre bus

Kan du køre bus?

M., der spørger, fordi ikke mange kan, men mange gør

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-08-10 18:19

> Kan du køre bus?
>
> M., der spørger, fordi ikke mange kan, men mange gør

Og dem der gør, drikker engang imellem hvidvin mens de gør det ...

/thomas

Fra : Franz Berliner

Dato : 24-08-10 14:45

> Kan du køre bus?
>
> M., der spørger, fordi ikke mange kan, men mange gør

Jeg MÅ køre en bus. Men jeg har aldrig gjort det. Og hvis jeg skulle
finde på det må jeg vistnok ikke tage penge for det

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-08-10 18:12

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Jo - kender godt - den er ikke fjorten dage gammel

Nu får vi se

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-08-10 18:30

> Kan du køre bus?

Jeg kan køre _i_ bus.

> M., der spørger, fordi ikke mange kan, men mange gør

Der er et par stykker af dem på min yndlingsrute. Vi ryger på gulvet
ind imellem

Fra : Morten Lind

Dato : 23-08-10 18:43

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100823 <nospam0002+20100823@gmail.com> wrote:

> Jeg kan køre _i_ bus.

> Der er et par stykker af dem på min yndlingsrute. Vi ryger på gulvet
> ind imellem

That´s my man - det er dét, jeg mener

M.