Remote Genstart
Fra : Michael Knudsen

Dato : 22-08-10 06:35

Hej,

Jeg har en maskine, som jeg tilgår via Screen Sharing udefra. Jeg har
forsøgt at installere en software opdatering, men nu kan jeg ikke
komme igennem med Screen Sharing længere. Jeg kan snildt logge ind med
ssh, og jeg vil gerne af den vej forsøge at genstarte maskinen.

Desværre sker der intet, når jeg kører "sudo reboot". Kommandoen står
bare og hænger, som om den venter på, at noget lukkes. Kan man ikke
tvinge maskinen til en hård og brutal genstart?

--
Michael Knudsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-10 14:18

On 2010-08-22 14:34:58 +0200, Michael Knudsen said:

> [...]
> bare og hænger, som om den venter på, at noget lukkes. Kan man ikke
> tvinge maskinen til en hård og brutal genstart?

Hej
Prøv med:
sudo shutdown -r now

Den kommando sørger for at lukke maskinen og -r sørger for, at man genstarter.

Mvh. Joakim

Fra : Michael Knudsen

Dato : 22-08-10 10:20

On Aug 22, 8:18 am, JHP <usenet_at-jhpb-i-danmark> wrote:

> Hej
> Prøv med:
> sudo shutdown -r now
>
> Den kommando sørger for at lukke maskinen og -r sørger for, at man genstarter.

Hmmm ... der skete i hvert fald et eller andet, men nu kan jeg ikke
komme i kontakt med maskinen. Heldigvis er det ikke vigtigt for mig.

--
Michael Knudsen