Disk benchmark (NAS)
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 22-08-10 09:55

Hej

Jeg leder efter et simpelt program til at test ydelsen på min nas disk - for
at sammenligne performence på de forskellige firmwares osv.

Nogen der kender noget godt?

Mvh
Hans

Fra : Morten Lind

Dato : 22-08-10 11:15

Hans Mouridsen <hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:

> Hej
>
> Jeg leder efter et simpelt program til at test ydelsen på min nas disk - for
> at sammenligne performence på de forskellige firmwares osv.

Hvad?

Sammenligne ydelse(undskyld, optræden, nå nej - performance) på
differentierede firmware????????

Du må vide noget, jeg intet aner om - fortæl, fortæl...

> Mvh
> Hans

M.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 22-08-10 11:54

Hej

"Morten Lind" <mortenlind@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad?
>
> Sammenligne ydelse(undskyld, optræden, nå nej - performance) på
> differentierede firmware????????
>
> Du må vide noget, jeg intet aner om - fortæl, fortæl...

Det er da rart med et værktøj ala ATTO Disk (Windows), hvis man bare er lidt
interesseret i ydelse, ligesom det er interessesant, om en ny firmware har
givet forbedret performance?

Noget andet kunne være 100 mbit vs 1 gbit vs wlan osv osv.

Det er måske ligegyldigt for dig, men jeg sytnes det er interessant

Mvh
Hans

Fra : Morten Lind

Dato : 22-08-10 16:10

> [...]

> Noget andet kunne være 100 mbit vs 1 gbit vs wlan osv osv.

> Det er måske ligegyldigt for dig, men jeg sytnes det er interessant

OK Hans

Hver sin smag - ...

jeg kender ikke Windows særlig godt(har det kun på arbejdet), og iøvrigt
arbejder jeg, så jeg har derfor ikke tid til at interessere mig for
forskellige overførselshastigheder, men held og lykke med dine
opdagelser i din fritid - ...

hvad siger din familie til dit forbrug af tid foran skærmen?

M., der synes, at ordet "performance" i denne sammenhæng er helt ude i
skoven.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 22-08-10 17:04

Hej

> hvad siger din familie til dit forbrug af tid foran skærmen?

Hvad siger din familie til, at du har så travlt med hvad andre interesserer
sig for?

Mvh
Hans

Fra : Morten Lind

Dato : 23-08-10 02:06

> [...]

> "Morten Lind" <mortenlind@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad siger din familie til, at du har så travlt med hvad andre interesserer

Det var blot kærligt drilleri - ikke ment som en fornærmelse.

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 22-08-10 12:46

> [...]

> Jeg leder efter et simpelt program til at test ydelsen på min nas disk - for
> at sammenligne performence på de forskellige firmwares osv.

TvH har foreslået denne her, som er god:

<http://www.helios.de/products/LanTest.phtml>

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 22-08-10 17:02

Hej

"Flemming Rubini" <012008fr@gmail.com> skrev i en meddelelse

> TvH har foreslået denne her, som er god:
>
> <http://www.helios.de/products/LanTest.phtml>

Tak for et brugbart svar :)

Mvh
Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-08-10 22:59

Hans Mouridsen <hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:

> Hej
>
> "Flemming Rubini" <012008fr@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Tak for et brugbart svar :)

AJA har også et benchmark værktøj:

<http://www.aja.com/products/software/>

AJA System Test

Det er meget gearet til video men det kan sagtens bruges til at teste
diske ..

/thomas