program til madplanlægning?
Fra : Marianne

Dato : 20-08-10 17:26

Hej

Jeg leder efter et godt program til madplanlægning.

Man skal kunne lægge egne opskrifter ind
Det må gerne indeholde bjerge af gode opskrifter selv (sprog underordnet)
Det skal kunne anvende metrisk mål og vægt
Der må gerne være mulighed for at knytte økonomi til
Det skal kunne udskrive madplan for en uge + indkøbslister

Det behøver ikke have næringsindhold

Det vil være skønt, hvis det kunne køre både på pc og på Iphone

Der findes jo rigtig mange på nettet, så det er ganske uoverskueligt.

mvh
Marianne

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-08-10 17:33

Marianne <mjanneh@gmail.com> skrev i meddelelsen
4c6eaca2$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jeg leder efter et godt program til madplanlægning.

Nu spørger jeg, fordi jeg er oprigtigt nysgerrig: Hvad skal du bruge et
sådan program til?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Marianne

Dato : 20-08-10 18:23

> [...]
> 4c6eaca2$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Nu spørger jeg, fordi jeg er oprigtigt nysgerrig: Hvad skal du bruge et

Til at lægge madplan efter

Det vil være smart for mig/os, når vi i weekenden planlægger næste uges
mad - bare at kunne vælge en opskrift, som så automatisk overfører
ingredienserne til en liste, man kan købe ind efter. Listen skal være opdelt
i kød, grønt etc.

Så kan man gå igang med indkøbene derfra.

De gode af programmerne kan importere opskrifter fra forskellige baser. Der
eksisterer en im-/eksportstandard for madopskrifter

Jeg havde engang et sådant program, men det er vist gået tabt i et
pc-nedbrud.

mvh
Marianne

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-08-10 18:35

Marianne <mjanneh@gmail.com> skrev i meddelelsen
4c6eb9f6$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Til at lægge madplan efter

Bingo.

> [...]
> uges mad - bare at kunne vælge en opskrift, som så automatisk overfører
> ingredienserne til en liste, man kan købe ind efter. Listen skal være

Men så går I jo glip af de aktuelle tilbud og de råvarer, der tilfældigvis
kan købes.

Well. Jeg har forståelse for, at der kan være behov for lidt planlægning i
en travl hverdag. Jeg er heldigvis *så* priviligeret, at jeg kan tage det
hele lidt mere på øjeblikkenes indskydelser...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Marianne

Dato : 20-08-10 18:57

> Bingo.

> Men så går I jo glip af de aktuelle tilbud og de råvarer, der tilfældigvis
> kan købes.

Nej - men man må selvfølgelig være opmræksom på tilbuddene når man lægger
planen. Tilbud kan man så heldigvis få pr. mail, både fra Irma og Netto -
sikkert også andre

> Well. Jeg har forståelse for, at der kan være behov for lidt planlægning i
> en travl hverdag. Jeg er heldigvis *så* priviligeret, at jeg kan tage det
> hele lidt mere på øjeblikkenes indskydelser...

Det kunne vi også tidligere. Men tidernes ugunst ..... heldig vis kunne vi
vupti ved at planlægge spare små 3000.- på en måned. bare på mad. Det havde
selvfølgelig været sjovere ikke at behøve, men sådan er vores situation
altså.

Og jeg fandt mit gamle program: Easy Recipe Deluxe. 30 dages trial og så
koster det $35.

mvh
Marianne

Fra : Bendte Worm

Dato : 21-08-10 16:49

http://www.madopskrifter.nu/

Denne side er jeg mega glad for og så har jeg den også på min Iphone hvor
jeg
så har min indkøbs seddel at gå efter. Man behøver ikke at gå præsis efter
opskrift men
variere den med noget af ens eget.

Mvh

Bendte

Fra : Marianne

Dato : 22-08-10 05:24

"Bendte Worm" <rasermus@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg
> så har min indkøbs seddel at gå efter. Man behøver ikke at gå præsis efter

Glimrende - tak for forslaget

mvh
Marianne