Iphone i DR både til TV og radio
Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 20-08-10 16:56

Har holdt ferie og ser ikke fjernsyn. Det er velsagtens journalistbetjent:

³Hos DR Nyheder understreger afdelingschef Ralf Stenholt Andersson, at en
iPhone ikke er et frynsegode i DR Nyheder. ²Det er den enkelte
redaktionschef, som afgør, hvad behovet er hos medarbejderne. På
nyhedsredaktionen har iPhone vist sig at være den bedste til at optage
video, og vi har for øjeblikket gang i et forsøg på Radioavisen, hvor
iPhone-optagelser bruges til at sende direkte ud som udsendelse. I nyhederne
tester vi løbende forskellige typer smartphones i forhold til iPhones i
vores produktion.²

I DR Ung Community er der ingen firkantede retningslinjer for, hvem der må
have fornøjelse af iPhonen. Redaktionschef Kasper Tøstesen vurderer, om det
er nødvendigt som arbejdsredskab: ²Jeg vil tro, at det er ca. en femtedel af
medarbejderne her i DR Ung, som har en iPhone. Fx har vi ansat
indholdsproducenter her, som producerer på forskellige mobilplatforme. De
skal bruge fx en iPhone eller en anden smartphone i deres arbejde, så de
har naturligvis én. Men for øvrigt er der mange i DR Ung, som ikke vil have
en DR-betalt mobil, fordi de ikke vil betale multimedieskat ­ og for øvrigt
har fast arbejdstid, så de har ikke behov for en DR-mobil.²²

(sakset fra DRåben)

- Mikael

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 20-08-10 16:58

Det er så en 3ér:

"En iPhone er for øvrigt slet ikke til at få lige nu i DR, før den nyeste,
iPhone 4 kommer på DRs positivliste."

- Mikael

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-08-10 23:23

nospamtoMike [8000 C] wrote:
> [...]
> tester vi løbende forskellige typer smartphones i forhold til iPhones i

Det var da som pokker, at DR ligefrem nu officielt indrømmer, de
anvender iPhone...! - Men det undrer mig egentlig ikke spor... Jeg
har før hørt div. journalister og udenrigskommentatorer være igennem
både båndet og direkte i både Radioavisen og Orientering. - Jeg véd
tilfældigvis, at nogle af dem er iPhone brugere, og der er klart bedre
lyd igennem, når de interviewes eller kommenterer pr. telefon. - Jeg har
også lagt mærke til, at dem, jeg kender, der har iPhone, er lyden
væsentlig bedre, når vi snakker sammen...

> I DR Ung Community er der ingen firkantede retningslinjer for, hvem der må
> have fornøjelse af iPhonen. [...]

Har jeg ingen anelse eller mening om, - jeg hører fx. aldrig P3, hvis
jeg kan undgå det...

mvh. Erik Richard