Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bagud med fremkaldelse
Fra : Gismo

Dato : 19-08-10 21:05

Hej Gruppe.

Findes der et program der kan få billederne til at flyde papiret ud til
kanterne
10X15 CM.

Jeg er oppe på 766 billeder der skal fremkaldes.
Hvor er det billigst, nemmest og bedst?

MVH. Gismo

Fra : Nicolai Lang

Dato : 20-08-10 06:17

On Thu, 19 Aug 2010 22:05:15 +0200, "Gismo"
<baatnakkedummy_@hotmail.com> wrote:

>Jeg er oppe på 766 billeder der skal fremkaldes.
>Hvor er det billigst, nemmest og bedst?

Pixum er dem vi synes bedst om, og de får som regel gode resultater i
tests. De har et dejligt effektivt værktøj til upload (som bl.a.
nedskalerer udfra bedste opløsning til deres maskiner INDEN upload
sker) - det kan slåes fra, men ingen grund til det.

mvh
Nicolai

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Leo_Jensen

Dato : 20-08-10 01:28

On Aug 20, 7:16 am, Nicolai Lang <nnews0404051...@hjorth.com> wrote:

> [...]
> nedskalerer udfra bedste opløsning til deres maskiner INDEN upload
> sker) - det kan slåes fra, men ingen grund til det.

Enig, Pixum fungerer fint, og til 10 Cent (ca. 75 øre) er prisen også
rimeligt skarp. Jeg mener dog Bilka har et tilbud for tiden på 49 øre,
men jeg ved ikke om det er godt...

Leo

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 21-08-10 10:35

Nicolai Lang wrote:

> [...]
> nedskalerer udfra bedste opløsning til deres maskiner INDEN upload
> sker) - det kan slåes fra, men ingen grund til det.

Jeg må indrømme at jeg også er godt tilfreds med Pixum, men den seneste
ordre er gået helt galt. 3 gange har de forsøgt at lave udskriften
rigtig, men samme fejl på billederne hver gang. De har nu opgivet og
betalt pengene retur. Helst ville jeg have billederne, da jeg er godt
tilfreds, så jeg har forsøgt med et særligt testsæt med de 3 billeder
som gik mest galt. Jeg fik et meget tydeligt blåt mønster på specielt 3
mænds jakke, som bestemt ikke var på filen. De havde endda forsøgt at
printe på en anden printer - men samme fejl. Spændt på at modtage mine
test prints.

Jeg synes ikke jeg har bemærket det med skalering - hvor finder man det
? Jeg laver normalt opløsningen så den passer med 300 dpi inden jeg
oploader.

Jørn

---
Photogadget.dk

Fra : Nicolai Lang

Dato : 04-09-10 19:53

On Sat, 21 Aug 2010 11:34:59 +0200, Jørn Hundebøll
<spamnews5@dblue.dk> wrote:

>Jeg synes ikke jeg har bemærket det med skalering - hvor finder man det
>? Jeg laver normalt opløsningen så den passer med 300 dpi inden jeg
>oploader.

Det er når (hvis) du bruger deres Windows applikation. Det er noget
der hedder AdaComp.

Et eller andet forsvævede mig at det er 203 DPI de bruger, men når jeg
søger på deres hjemmeside så hedder det 300 DPI minimum.

Mvh
Nicolai

Med venlig hilsen
Nicolai

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 05-09-10 07:26

Nicolai Lang wrote:

> [...]
>
> Et eller andet forsvævede mig at det er 203 DPI de bruger, men når jeg
> søger på deres hjemmeside så hedder det 300 DPI minimum.

Siger du at det vil være bedre hvis jeg lavede dem i 203 DPI ?

Du kan se hvad jeg mener her:

http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=34819

Jørn

---
Photogadget.dk

Fra : Nicolai Lang

Dato : 08-09-10 18:10

On Sun, 05 Sep 2010 08:26:05 +0200, Jørn Hundebøll
<spamnews5@dblue.dk> wrote:

>Siger du at det vil være bedre hvis jeg lavede dem i 203 DPI ?

Aner det ikke :)

>Du kan se hvad jeg mener her:
>
>http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=34819

Ja, havde set dem derinde. Det er jo moiré den laver. Det jeg lærte da
jeg arbejdede på et forlag, var at det opstod når vi skannede
rasteriserede billeder ind. Og det løstes ved at skalere til 96%.

Men da du ikke kan styre den endelige størrelse og dermed opløsning
100% på Pixum (og lignende steder) så er jeg lidt tom for idéer.

Desværre.

Med venlig hilsen
Nicolai