Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotopapir
Fra : Gismo

Dato : 19-08-10 17:42

Hej gruppe.

Findes der fotopapir der er af lige så høj kvalitet som Canon Advanced Photo
paper, men hedder noget andet og er billigere?

PFH. Tak.

Fra : Max

Dato : 19-08-10 19:01

Hej Gismo

> Findes der fotopapir der er af lige så høj kvalitet som Canon
> Advanced Photo paper, men hedder noget andet og er billigere?

Laver Canon parip der hedder sådan ?

Max

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-08-10 22:12

HP laver noget der hedder sådan. Måske mener han i stedet Canon Photo
Paper Pro Platinum.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Max

Dato : 19-08-10 22:42

Hej Jens

> HP laver noget der hedder sådan. Måske mener han i stedet Canon Photo
> Paper Pro Platinum.

Måske gør han det.

Jeg bruger forøvrigt Canon PR-101 Photo Paper PRO og med
originale patroner i printeren, ja så har jeg intet prøvet
der kan måle sig med det papir.

Max

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-08-10 13:45

Canon påstår ellers selv at Canon Photo Paper Pro Platinum (PT-101)
skulle være deres bedste papir. Har du prøvet det? Hvis PR-101 er lige
så godt eller bedre er der jo ingen grund til at betale mere.
Ifølge Canon skulle det sidste give lidt mørkere billeder og en smule
mere blålighvidt.
Med chromalife blæk og PT-101 papir snakker de om en album levetid på
op mod 200 år og for en amatør som mig lyder det ret godt.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Thu, 19 Aug 2010 23:41:35 +0200, "Max"

Fra : Max

Dato : 20-08-10 16:56

Hej Jens

> Canon påstår ellers selv at Canon Photo Paper Pro Platinum (PT-101)
> skulle være deres bedste papir. Har du prøvet det? Hvis PR-101 er lige
> så godt eller bedre er der jo ingen grund til at betale mere.

Priserne på de to typer ligner nu hinanden meget, så det skal ikke
afholde nogen at vælge hvad de syntes.

Canon skriver forøvrigt selv:

Professionelle fotografer
Professionelle fotografer har brug for et papir,
der viser deres billeder fra den bedste side,
og Canon har papir, der vil kunne leve op til kvalitetskravene
fra et galleri - Photo Paper Pro (PR-101). Takket være opbygningen
i fem lag og den store optiske tæthed, er det muligt at opnå
resultater i studie-kvalitet.

Max

Fra : Allan

Dato : 20-08-10 19:20

Den 20-08-2010 14:44, Jens Peter Karlsen skrev:
> [...]
> Med chromalife blæk og PT-101 papir snakker de om en album levetid på
> op mod 200 år og for en amatør som mig lyder det ret godt.

Problemet med PT-101 er, at det er gulnet fra start. Der er ikke altid
anvendeligt.

Fra : Henrik B.

Dato : 07-09-10 22:55

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen

> Med chromalife blæk og PT-101 papir snakker de om en album levetid på
> op mod 200 år og for en amatør som mig lyder det ret godt.

Aaahhh, er det ikke 100 år de plejer at skrive - og det forudsat at printet
enten er i plastlomme eller i foroalbum, og ikke udsættes for diverse
påvirkninger..

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Allan

Dato : 08-09-10 05:16

Den 07-09-2010 23:54, Henrik B. skrev:
> [...]
>
> Aaahhh, er det ikke 100 år de plejer at skrive - og det forudsat at
> printet enten er i plastlomme eller i foroalbum, og ikke udsættes for

Gad vide om det egentlig er ligesom træbeskyttelse, at der faktisk står
max. holdbarhed