MS Windows
briani 27239
kan ikke streame aspx-filer
Fra : Elin Kuijers

Dato : 20-08-10 11:26

Jeg kan ikke streame eller afspille videoer i aspx-format i Windows
mediaplayer. Fejlmeddelelsen siger, at der mangler codec. Min mediaplayer er
indstillet til at hente codec automatisk. Jeg bruger vista Ultimate.
vh
Elin Kuijers

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-08-10 11:55

"Elin Kuijers" <elin@kuijers.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> mediaplayer. Fejlmeddelelsen siger, at der mangler codec. Min
> mediaplayer er indstillet til at hente codec automatisk. Jeg bruger

Ikke alle codecs forefindes hos Microsoft.

Ved du noget om hvilket codec som skal anvendes fra kilden?

Ubegrundede forslag til codec packs er K-lite Codec pack eller Cole2K media
pack, men det indeholder nødvendigvis ikke den rigtige codec.

--
Bjarke Andersen

Fra : Elin Kuijers

Dato : 20-08-10 12:51

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> media
> pack, men det indeholder nødvendigvis ikke den rigtige codec.

Jeg ved desværre ikke noget nærmere om codec. Jeg er stødt på problemet med
videoer fra folketingets hjemmeside.

vh
Elin Kuijers

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-08-10 13:00

> Jeg ved desværre ikke noget nærmere om codec. Jeg er stødt på
> problemet med videoer fra folketingets hjemmeside.

Kan du komme nærmere ind på hvad du rent faktisk prøver, for TV-kanalerne
på Folketingets hjemmesiden er en flash player der anvendes

--
Bjarke Andersen

Fra : Elin Kuijers

Dato : 20-08-10 14:16

> [...]
>
> Kan du komme nærmere ind på hvad du rent faktisk prøver, for TV-kanalerne
> på Folketingets hjemmesiden er en flash player der anvendes

Det er de små undervisningsfilmklip, der ligger på ft.dk, f.eks. denne
http://folketinget-mediatek.digizuite.dk/default.aspx?aid=2778
Jeg kan godt se deres tv.kanal. Når jeg vælger egenskaber på filen, er det
en wmv-fil. så det burde ikke være et problem. Jeg kan godt streame samme
fil på en XP-computer.
vh
Elin Kuijers

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-08-10 13:15

Der er ikke et videoformat der hedder aspx. Det er en dotnet
hjemmeside der så har en video indlejret.
Du kan se i kildekoden hvad videofilen hedder.

Regards Jens Peter Karlsen.