MS Windows
briani 27239
Camera software
Fra : Vidal

Dato : 20-08-10 10:51

Jeg har fået foræret et Traveler DC 9900 kamera, desværre
uden software, så min PC kan ikke komme i forbindelse med
det.

Den søger en driver for UM1.

Findes dermon en eller anden generel usbdriver, der evt ville
kunne få kontakt med kameraet.

Jeg synes, det plejer at være sådan, at ligegyldigt hvilket
kamera jeg tilslutter, så virker det.

Jeg har forsøgt at lade Windows (XP) installere automatisk og
tilladt det at gå på nettet, men det hjælper desværre ikke.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-08-10 10:55

Vidal <vidal@webspeed.dk> crashed Echelon writing

> Jeg har fået foræret et Traveler DC 9900 kamera, desværre
> uden software, så min PC kan ikke komme i forbindelse med
> det.

Kræver ikke speciel driver

> Findes dermon en eller anden generel usbdriver, der evt ville
> kunne få kontakt med kameraet.

Nej, den følger med Windows

> Jeg synes, det plejer at være sådan, at ligegyldigt hvilket
> kamera jeg tilslutter, så virker det.

Har du læst manualen til kameraet?

http://kortlink.dk/82qs

På side 21 står der hvordan kamera tilsluttes computer, og at kameraet vil
fremstå som USB Mass storage enhed (akkurat som med USB pens, harddiske
osv)

--
Bjarke Andersen

Fra : simon

Dato : 20-08-10 11:24

Følgende er skrevet af Bjarke Andersen:
> [...]
> fremstå som USB Mass storage enhed (akkurat som med USB pens, harddiske
Til Vidal.
Husker du også, at du skal sætte kameraet i "PC-mode"?
Bare lige en tilføjelse - selvom det står i manualen.
/simon

Fra : Vidal

Dato : 20-08-10 12:00

Den 20-08-2010 12:24, simon skrev:
> Følgende er skrevet af Bjarke Andersen:

> Til Vidal.
> Husker du også, at du skal sætte kameraet i "PC-mode"?
> Bare lige en tilføjelse - selvom det står i manualen.

Tak for nyttigt råd.

Fra : Vidal

Dato : 20-08-10 12:00

Den 20-08-2010 11:55, Bjarke Andersen skrev:
> [...]
> fremstå som USB Mass storage enhed (akkurat som med USB pens, harddiske

Tak for hjælpen. Hurtig hjælp er dobbelt hjælp.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard