Eudora og ÆØÅ
Fra : Jørgen Angel

Dato : 19-08-10 16:21

Når jeg sætter et attachment ind i attachment-feltet bliver danske
bogstaver ændret. Ø bliver til O, Å bliver til A?. Og den sætter streger
ind hvor der er mellemrum.
Det har ikke altid været sådan. Måske kom det da jeg opgraderede til
vers 6.1.1.
Kører med Eudora på OS 9.2.2.

I Sending Attachments kan jeg vælge mellem:
AppleDouble ("MIME")
AppleSingle
BinHex
Uuencode date fork

Den står til AppleSingle

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-08-10 16:53

Jørgen Angel <angelFJERN@angel.dk> wrote:

> [...]
> vers 6.1.1.
> Kører med Eudora på OS 9.2.2.
>
> I Sending Attachments kan jeg vælge mellem:

det er jo bare at prøve sig frem .. mit gæt vil være AppleDouble nok er
et bedre valg...

/thomas

Fra : Jørgen Angel

Dato : 19-08-10 18:58

> det er jo bare at prøve sig frem .. mit gæt vil være AppleDouble nok er
> et bedre valg...
>
> /thomas

Vil så nødigt fucke noget mere op ved at forsøge noget der løser det
umiddelbare problem - og så skaber nye. Så jeg tænkte at der var et
skarpt hoved iblandt jer som lige havde overblik og svar...

Fra : Esben

Dato : 20-08-10 22:57

> Vil så nødigt fucke noget mere op ved at forsøge noget der løser det
> umiddelbare problem - og så skaber nye. Så jeg tænkte at der var et
> skarpt hoved iblandt jer som lige havde overblik og svar...

AppleDouble er korrekt

KH Esben
som er Eudora bruger (men hvorlænge endnu?)

Fra : Jørgen Angel

Dato : 21-08-10 11:11

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> AppleDouble er korrekt
>
> KH Esben
> som er Eudora bruger (men hvorlænge endnu?)

Tak til alle!
Jørgen

Fra : Jørgen Angel

Dato : 22-08-10 16:25

Jørgen Angel <angelFJERN@angel.dk> wrote:

> Tak til alle!
> Jørgen

AppleDouble hjalp ikke.
Det gjorde BinHex og "Uuencode date fork" heller ikke.
Hmm... ?

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-08-10 23:46

> Vil så nødigt fucke noget mere op ved at forsøge noget der løser det
> umiddelbare problem - og så skaber nye. Så jeg tænkte at der var et
> skarpt hoved iblandt jer som lige havde overblik og svar...

Jeg ved ikke, om det løser dit problem, men jeg mener også, vi brugte
AppleDouble dengang i forrige århundrede, da vi brugte Eudora og OS 9.
Jeg synes ikke, jeg savne OS 9, men Eudora var godt nok et rigtig godt
program med nærmest uanede muligheder. Adam C. Engst fra TidBITS elskede
det også, og via ham kunne man læse meget om, hvordan man skulle sætte
Eudora op.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-08-10 09:51

> [...]
> program med nærmest uanede muligheder. Adam C. Engst fra TidBITS elskede
> det også, og via ham kunne man læse meget om, hvordan man skulle sætte

Det samme her ... den gode gamle Eudora var det bedste dengang ... det
er den bare ikke mere, og de fleste gamle Eudora hoveder er også kommet
videre i deres liv :) .. også din gode ven Adam ;)

/thomas

Fra : Esben

Dato : 21-08-10 20:52

> Det samme her ... den gode gamle Eudora var det bedste dengang ... det
> er den bare ikke mere, og de fleste gamle Eudora hoveder er også kommet
> videre i deres liv :) .. også din gode ven Adam ;)

Hmm holder på motorvehen og venter på de bygger den færdig (hvis I
fanger metaforen). Håber virkeligt der kommer et ordentligt mailprogram
på et tidspunkt... Og et ordentlig kalenderprogram nu vi er igang...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-08-10 22:44

> Hmm holder på motorvehen og venter på de bygger den færdig (hvis I fanger
> metaforen). Håber virkeligt der kommer et ordentligt mailprogram på et
> tidspunkt... Og et ordentlig kalenderprogram nu vi er igang...

hvad bruger du nu til mail ? .. og hvad mangler du ?

/thomas

Fra : Esben

Dato : 22-08-10 09:04

> hvad bruger du nu til mail ? .. og hvad mangler du ?

Eudora og den bliver ikke opdateret - emn vi har vist været her før

Håber på Penelope projektet

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Morten Lind

Dato : 22-08-10 11:16

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Håber på Penelope projektet
>
> vh esben
>
> dbareudeladmig@get2net.dk
> udelad udelad

Så du venter /virkelig/ på motorvejen ))))))

M.

Fra : Esben

Dato : 22-08-10 17:33

> Så du venter /virkelig/ på motorvejen ))))))

Ironi til:// Man kunne også downgrade til 10.4 - det kørte så godt//

Jeg har hardwaremæssigt fået løst mine opgraderingsproblemer: har ikke
råd - det er da nemt...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-08-10 14:09

> Eudora og den bliver ikke opdateret - emn vi har vist været her før
>
> Håber på Penelope projektet

Det er jo stadig bare Thunderbird med et "skin"

Hvis man vil den vej så vil jeg kigge på Postbox.app ...

/thomas

Fra : Esben

Dato : 22-08-10 17:40

> Det er jo stadig bare Thunderbird med et "skin"
>
> Hvis man vil den vej så vil jeg kigge på Postbox.app ...

Kan den importere Eudoras mapper?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-08-10 22:59

> Kan den importere Eudoras mapper?

Eudoras mapper er jo så hvidt jeg husker bare rå tekst filer ... så ja,
det kan du sikkert godt*

/thomas

* jeg har et par gamle Eudora arkiver liggende et sted som jeg skal have
importeret på et tidspunkt ...

Fra : Esben

Dato : 23-08-10 07:21

> [...]
> det kan du sikkert godt*
>
> /thomas
>

> * jeg har et par gamle Eudora arkiver liggende et sted som jeg skal have

Bare du ikke husker sort!

(det er vist også ulovligt hvis det er arbejde...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-08-10 17:06

> [...]

> vers 6.1.1.
> Kører med Eudora på OS 9.2.2.
>
> I Sending Attachments kan jeg vælge mellem:

Jørgen det er altså konge at du stadigvæk roder rundt med OS 9 - det er
sgu cool.

Havde du ikke en lidt mere moderne Mac end den?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Jørgen Angel

Dato : 19-08-10 18:58

> Jørgen det er altså konge at du stadigvæk roder rundt med OS 9 - det er
> sgu cool.

Jeg takker for at jeg ikke igen bliver ålet for at stadig at køre OS9 -
men blot, med en stor sjat ironi, bliver kaldt cool.

> Havde du ikke en lidt mere moderne Mac end den?

Jo jeg har også en nyere iMac med OSX. Men jeg er så glad for min G4 med
OS9 med en rigtig skærm (LaCie med billedrør) og SCSI til min
Imacon/Hasselblad scanner.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 22-08-10 12:12

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Så du venter /virkelig/ på motorvejen ))))))

Der går over en bro der skal bygges på en kunstig ø....