en eller flere?
Fra : Ole Madsen

Dato : 18-08-10 14:50

Hvem er Faderen?
Hvem er Jesus?
Hvem er Helligånden?

Jeg har lagt i debat med en kristen som er gået væk fra treenighedslæren, og
kunne godt tænke mig at starte en debat herinde også, for jeg syntes det er
sjovt at nogle vers bliver fuldstændig irrignoreret (stavelse?),

Noget som jeg ved samtale med en teolog fik bekræftigelse på, er at der
faktisk i skrivelsen over korset, på hebræisk, står YHWH i forbogstaverne,
og det forklarer jo hvorfor farisæerne blev vrede og ville have det ændret

Ole Madsen

O Madsen Media: Webdesign, Illustration
http://www.o-madsen.dk

Fra : tkruse

Dato : 18-08-10 08:10

On 18 Aug., 15:49, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
> og det forklarer jo hvorfor farisæerne blev vrede og ville have det ændret

du er EN
og er du EN som tilbeder følelsen af det herlige ved at være
så er du en herlig-ånds skaber
når det er helt rent
når det har besejret sygdom og pine
så er det helligånd
og du er en helligånds skaber
og når vi møder dig
så får vi det herligt
og Jesus kender dig som en der gjorde
lige som ham
for skaberen er at være den man er
EN
og velsigne med den gode del af det at være EN
og vis du får noget fra himlen
så får du noget fra ham
som tilbeder følelsen af det herlige ved at være EN
og det kan blive så rent
at selv kødet ikke slides
han steg til himmels
men han nåede da lige at sige
velsin kun

Fra : Ole Madsen

Dato : 18-08-10 22:58

"Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Hvem er Helligånden?

Acts 5:3-4 3 Men Peter sagde: "Ananias! hvorfor har Satan fyldt dit Hjerte,
så du har løjet imod den Helligånd og stukket noget til Side af Summen for
Jordstykket? 4 Var det ikke dit, så længe du ejede det, og stod ikke det,
som det blev solgt for, til din Rådighed? Hvorfor har du dog sat dig denne
Gerning for i dit Hjerte? Du har ikke løjet for Mennesker, men for Gud."

Fra : tkruse

Dato : 19-08-10 07:34

On 18 Aug., 23:57, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:

> [...]
> Gerning for i dit Hjerte? Du har ikke løjet for Mennesker, men for Gud."

hvis der er noget jeg ikke bryder mig om ved biblen
så er det dette Acts 5:3-4
jeg ville heller have at der stod skrevet
jeg ved hvorfor du lyver
for du er opladt af menneskers gerning
så helligånden tilgiver dig

Fra : Ole Madsen

Dato : 19-08-10 14:39

"tkruse" <tkrusej@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

hvis der er noget jeg ikke bryder mig om ved biblen
så er det dette Acts 5:3-4
jeg ville heller have at der stod skrevet

jeg tror, fordi jeg tror at Helligånden er langmodig, at de havde mange
chancer for at gøre det rigtige, at omvende sig og få gjort det de skulle
ifølge det de lovede, men jeg tror også at de var på en glidebane, hvor Gud
bare sagde, nok er nok

Ole

Fra : Vidal

Dato : 19-08-10 14:45

Den 19-08-2010 15:34, tkruse skrev:

> hvis der er noget jeg ikke bryder mig om ved biblen
> så er det dette Acts 5:3-4
> jeg ville heller have at der stod skrevet
> [...]
Egentligt tror jeg også, det er i modstrid med f.eks.
lignelsen om den utro godsforvalter, men apostlene var
jo nødt til at have et fast tag i den nye menighed.

For Jesus havde penge ingen betydning. Der var sikkert
ingen økonomi i hans skare af disciple. Han var ikke
kommet for at skifte mellem sine tilhængere.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ole Madsen

Dato : 19-08-10 14:48

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ingen økonomi i hans skare af disciple. Han var ikke
> kommet for at skifte mellem sine tilhængere.

kan vi ikke godt holde os indenfor emnet i trådene?

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 19-08-10 14:51

> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> kan vi ikke godt holde os indenfor emnet i trådene?

ok ok, jeg misforstod dig, indrømmet

jeg tror det det drejer sig om , er hjertet, er det tro mod Gud, eller er
det ikke? den der er tro i det små er tro i det store, den der er utro i det
små, er det også i det store

Ole

Fra : tkruse

Dato : 19-08-10 08:36

On 19 Aug., 15:38, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:

> [...]
> ifølge det de lovede, men jeg tror også at de var på en glidebane, hvor Gud

selv dem som kalder sig omvendt er ikke omvendt
du er ikke om vendt bare fordi du har helligånden
det er en længere proces
derfor kommer han også i gen i et nyt navn
og så kan man jo sige
om vend dig og tilbede det nye navn
men vejen er længere end det
forstå hvorfor Metusalem blev 996 år gammel
og du er nær forståelsen af omvendelse
om vend dig til den rene følelse som ikke slider på dit legeme
det må være på grund af denne rene følelse
at han steg til himmels

Fra : tkruse

Dato : 21-08-10 09:28

On 19 Aug., 15:51, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:

> [...]
> det ikke? den der er tro i det små er tro i det store, den der er utro i det

jeg så en kris film i gård
hvor korporalen skød den ulydige flammekastere
som havde fået ordre til at gå i forvejen og brænde tyskerne ud af
deres kanon rede
men flammekasteren var så rædselslagen at han forsøgte at stikke af
og så skød hans egen korporal ham
og korporalen fik senere store problemer
for alle i gruppen var nu efter ham for det han gjorde
men en kløgtig sagde
at vis korporalen ikke havde skudt den ulydige flammekaster
så ville de alle sikke af
og tyskernes 88milimetre kanon
ville have udslettet dem alle
men på grund af korporalen hårdhed
turde den næste flammekaster ikke stikke af
og det lykkedes ham at udbrænde tyskernes kanon rede
og rede alle
men jeg bryder mig ikke om det
så vil jeg heller lede efter en anden form for gudsdyrkelse

Fra : Ole Madsen

Dato : 21-08-10 17:25

men jeg bryder mig ikke om det
så vil jeg heller lede efter en anden form for gudsdyrkelse

---

der er jo ret og forkert

Gud er jo en kærlig Gud, der bærer og løfter en igennem livet
hvis man ellers adlyder Gud og elsker ham og sin næste, så kunne man jo
heller ikke drømme om at lyve imod Gud eller andre
kærligheden gør ikke noget ondt imod Gud eller mennesker

KH

Ole

Fra : tkruse

Dato : 21-08-10 12:27

On 21 Aug., 18:25, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
> heller ikke drømme om at lyve imod Gud eller andre
> kærligheden gør ikke noget ondt imod Gud eller mennesker

vis der er en time hvor du også er vred
så er gud ikke kun kærlighed
men også vrede
men at bestræbe sig på at være i den tilstand hvor gud kun er
kærlighed
er vær at stræbe efter
det sande guld
som bor i din midte
og går den deprimere-de ud og løfter sin øjne til stjernerne
og siger
Gud er kun kærlighed
så vil hans depression forsvinde som dug for Solen
for i det sekund husker hans legeme kærligheden med hele universet som
styrke og forstærker
men det kommer fra han indre midte
men hans indre midte er dyb som universet
og ordet var kærlighed

Fra : tkruse

Dato : 21-08-10 12:49

> [...]
> heller ikke drømme om at lyve imod Gud eller andre
> kærligheden gør ikke noget ondt imod Gud eller mennesker

noget at tænke på
men jeg synes at det Kristne er det stærkeste

http://video.google.com/videoplay?docid=-7655037170674736190#