Okult GPS spørgsmål...
Fra : Henrik 8600

Dato : 19-08-10 09:25

På min iPhone 4 kan virker gps fint med Google Maps og Google Earth, men
ikke med Runkeeper og Endomondo...

Hvad dælen kan det være? Det HAR virket.

Når Google Earth og Maps virker kan det jo ikke være telefonen der er fysisk
defekt???

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-08-10 09:27

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> På min iPhone 4 kan virker gps fint med Google Maps og Google Earth, men
> ikke med Runkeeper og Endomondo...

tjeck om de to programmer har tilladelse til at tilgå GPS information ..

Settings -> General -> Locations Services

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 19-08-10 10:40

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> tjeck om de to programmer har tilladelse til at tilgå GPS information ..
>
> Settings -> General -> Locations Services
>
> /thomas

Det har de, meeen har lagt mårke til at der små pile udfor Endomondo og
Runkeeper, men ikke udfor Google Earth og Maps...

Mener at de betyder at der bruges GPS data og ikke Triangulering...?

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-08-10 10:53

> [...]

> Runkeeper, men ikke udfor Google Earth og Maps...
>
> Mener at de betyder at der bruges GPS data og ikke Triangulering...?

nej, det betyder at de har brugt location data fornyligt ...

/thomas

Fra : Henrik 8600

Dato : 19-08-10 12:30

> nej, det betyder at de har brugt location data fornyligt ...
>
> /thomas

Lavede lige et forsøg- Jeg prøvede Google Earth og Kompas.
Hvor der før ingen lille pil var.
Derefter gik jeg ind i Lokations Services, og kunne se at der nu var pil på.

Med andre ord har du ret.

MEN hvorfor er der så pil på Endomondo og Runkeeeper. Ingen af dem har
kunnet benytte GPS funktionaliteten for nylig...

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-08-10 13:00

> [...]

> MEN hvorfor er der så pil på Endomondo og Runkeeeper. Ingen af dem har
> kunnet benytte GPS funktionaliteten for nylig...

ingen anelse ...

/thomas