Dele fileadgang mellem profiler
Fra : jagge

Dato : 18-08-10 20:55

Hey

jeg har oprettet et par ekstra profiler af nød for at kunne importere
min gamle profil over i et nyt system.

Nu vil jeg gerne omdøbe dem men det kan jeg ikke rigtigt få lov til. Når
jeg er logget ind i en profil har jeg bemærket at min hjemmemappe ikke
har profilnavnet, burde den ikke det ??

Anyway jeg har brug for at slæbe nogle filer fra en profil til en anden
men det har jeg ikke lov til når jeg browser ned i strukturen på trods
af at jeg har admin status. Hvordan kan jeg åbne profilerne så jeg frit
kan shoppe filer imellem dem ?

Hygge

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-08-10 21:19

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Hey
>
> jeg har oprettet et par ekstra profiler af nød for at kunne importere
> min gamle profil over i et nyt system.

hvorfor ?

> Nu vil jeg gerne omdøbe dem men det kan jeg ikke rigtigt få lov til. Når
> jeg er logget ind i en profil har jeg bemærket at min hjemmemappe ikke
> har profilnavnet, burde den ikke det ??

hvad hedder den så ?

> [...]
> men det har jeg ikke lov til når jeg browser ned i strukturen på trods
> af at jeg har admin status. Hvordan kan jeg åbne profilerne så jeg frit

Du kan kaste filer ned i de andre profilers Delt -> Dueslag mappe. ..

/thomas

Fra : jagge

Dato : 18-08-10 21:38

> hvorfor ?

Problemet opstod fordi jeg havde oprettet mig en profil i det nye system
med samme navn som i det gamle. Her havde vores IT fyr lavet nogle
indstillinger som jeg ikke ville miste. Da jeg skulle importere den
gamle kunne jeg pludselig ikke da de jo så havde samme navn, derfor blev
jeg nødt til at navngive den gamle som skulle importeres over med et nyt
navn men jeg vil gerne have den tilbage til originalt navn.

> hvad hedder den så ?

Når jeg kigger i brugere så hedder den mit fulde navn, men min
hjemmemappe hedder jakob 2, hvilket var det profilnavn jeg omdøbte min
importerede profil til. Den hed oprindelig bare jakob.

Lidt noget rod, I know.

> Du kan kaste filer ned i de andre profilers Delt -> Dueslag mappe. ..

Ahh det giver mening, det vil jeg gøre.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-08-10 21:43

> [...]
> hjemmemappe hedder jakob 2, hvilket var det profilnavn jeg omdøbte min
> importerede profil til. Den hed oprindelig bare jakob.

det må man sige ... man skal lade være med at begynde at omdøbe
"shortname" og homedir mapperns navne med mindre man ved nøjagtigt hvad
man har gang i ..

Fra : jagge

Dato : 18-08-10 22:29

> det må man sige ... man skal lade være med at begynde at omdøbe
> "shortname" og homedir mapperns navne med mindre man ved nøjagtigt hvad
> man har gang i ..

Ja det kan da godt være, men det lærer man så af.

Er der noget man kan gøre ved det ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-08-10 22:50

> Ja det kan da godt være, men det lærer man så af.
>
> Er der noget man kan gøre ved det ?

Det kommer lidt an på om systemet har fanget hvad du har omdøbt til hvad
.... du kan risikere at du nu har spredt dine filer på 2 forskellige
homedir ... find ud af hvad systemet tror dit homedir er .. slet den
ekstra konto (og vælg at gemme kontoens filer i en backup fil)

så kan du jo omdøbe mappen tilbage til hvad den hed før...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 19-08-10 00:21

jagge@noname.invalid (jagge) writes:

> Ja det kan da godt være, men det lærer man så af.
>
> Er der noget man kan gøre ved det ?

Hvis du har fået bøvet dig nu, vil det mest tidsbesparende i det lange
løb være at rulle tilbage i tid...

Fra : jagge

Dato : 19-08-10 22:14

> Hvis du har fået bøvet dig nu, vil det mest tidsbesparende i det lange
> løb være at rulle tilbage i tid...

Jeg har bidt i det sure æble og startet forfra, det ser lidt bedre ud
:0)

MVH

Jakob

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-08-10 08:42

> Jeg har bidt i det sure æble og startet forfra, det ser lidt bedre ud
> :0)

Ikke sådan når man godt kan lide at pille. Det vil jeg så råde dig til
at lade være med :)

Fra : jagge

Dato : 20-08-10 16:33

> Ikke sådan når man godt kan lide at pille. Det vil jeg så råde dig til
> at lade være med :)

Hør nu her :0). Jeg har IKKE pillet men jeg har geninstalleret OSX på en
ny disk og så ikke været opmærksom på at jeg skulle oprette en dummy
bruger, istedet for mig selv som bruger når jeg efterfølgende skulle
importere min tidligere profil der så hed det samme.

Det var der problemet opstod, og den slags skal man nok lige prøve før
man finder faldgruberne. Det har jeg nu :0).

MVH

Jakob