iPhone 3GS
Fra : Steffen

Dato : 18-08-10 20:27

Hej

Jeg har sådan en iPhone 3GS med iOS 4.0.2.

Kan man slå tastaturlyden fra på telefontasterne?

-og hvis man kan det, er der en der vil forklare mig hvordan?

Jeg synes jeg har ledt alle vegne, og Google har ikke hjulpet

mvh
steffen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-08-10 20:33

Steffen <steffen@soerensen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
> -og hvis man kan det, er der en der vil forklare mig hvordan?
>
> Jeg synes jeg har ledt alle vegne, og Google har ikke hjulpet

det kan du ikke

/thomas

Fra : Steffen

Dato : 18-08-10 21:07

> det kan du ikke
>
> /thomas

Tak for det, så er der jo ingen grund til at bruge mere energi på at
spekulere over det.

mvh
steffen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-08-10 07:25

> det kan du ikke
>
> /thomas

Det kan man godt
Ligger som valgmulighed sidst i indstillinger, set på en 3GS.
Antydet i manualen til iPhone 4 uden det står direkte.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-08-10 07:28

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Det kan man godt
> Ligger som valgmulighed sidst i indstillinger, set på en 3GS.
> Antydet i manualen til iPhone 4 uden det står direkte.

"Keyboard Clicks" : Off ... ?

ja, men ikke telefon tasterne ... kun det alm. "skrive" ketyboard ..

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-08-10 07:32

> "Keyboard Clicks" : Off ... ?
>
> ja, men ikke telefon tasterne ... kun det alm. "skrive" ketyboard ..
>
> /thomas

Tak. Du er fantastisk præcis, en fornøjelse.

Jeg synes det er mere relevant at telefonen ryster som tilbagemelding på
det modtagne tastetryk end at den afgiver lyd.
Ligesom jeg synes det er asocialt at sidde og bippe med sin telefon i
offentlige transportmidler. Derfor slår jeg det fra, og kan man ikke det
på en iPhone, ville jeg nok lede efter en applikation der kunne ondulere
den.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-08-10 07:42

> [...]
> offentlige transportmidler. Derfor slår jeg det fra, og kan man ikke det
> på en iPhone, ville jeg nok lede efter en applikation der kunne ondulere

Som skrevet før så kan du vippe "lydløs knappen" hvis den skal være helt
lydløs.

Og ang. feedback på tastaturet så er der flere der har prøvet med andre
former for "tactile" feedback, men det er ikke noget jeg har set slå
igennem endnu.

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-08-10 07:56

> [...]
>
> Og ang. feedback på tastaturet så er der flere der har prøvet med andre
> former for "tactile" feedback, men det er ikke noget jeg har set slå

Og lydløs-knappen på iPhone er da smart.

Nokia er god til det tactile. Men, og jeg kan ikke lige huske
detaljerne, men jeg mener at vibrationen gav nogen forstyrrelser, så det
er måske derfor at iPhone ikke har implementeret den del.

Jeg bliver nok nødt nød til at købe et eksemplar så jeg kan undersøge
det nærmere, selvom jeg vægrer mig

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-08-10 08:07

> [...]
> er måske derfor at iPhone ikke har implementeret den del.
>
> Jeg bliver nok nødt nød til at købe et eksemplar så jeg kan undersøge

første fix er gratis ... når du først har investeret i App's så er du
hooked ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-10 21:03

On 2010-08-19 08:31:49 +0200, Flemming Rubini said:

> [...]
> offentlige transportmidler. Derfor slår jeg det fra, og kan man ikke det
> på en iPhone, ville jeg nok lede efter en applikation der kunne ondulere

Sæt telefonen på vibrator - så er du også fri for, at genere andre hvis
den ringer.
mvh. Joakim

Fra : Henrik 8600

Dato : 18-08-10 20:56

"Steffen" <steffen@soerensen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> -og hvis man kan det, er der en der vil forklare mig hvordan?
>
> Jeg synes jeg har ledt alle vegne, og Google har ikke hjulpet

Kun ved at klikke, lydløsknappen fra/til når du skriver, men pænt
upraktisk...

H.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-08-10 21:18

> [...]

> -og hvis man kan det, er der en der vil forklare mig hvordan?
>
> Jeg synes jeg har ledt alle vegne, og Google har ikke hjulpet

Det lyder ikke rart.
Kan man slå lyden fra på en iPhone4 mon?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-08-10 21:20

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Det lyder ikke rart.

hvorfor ?

> Kan man slå lyden fra på en iPhone4 mon?

Samme som 3G og 3Gs...

men lydløs "knappen" dræber jo alt lyd så det er da et alternativ ..

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-08-10 21:32

> hvorfor ?

> Samme som 3G og 3Gs...
>
> men lydløs "knappen" dræber jo alt lyd så det er da et alternativ ..
>
> /thomas

Det er klart no-go fra mig.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-08-10 21:35

> Det er klart no-go fra mig.

igen, hvorfor ?

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-08-10 21:41

> igen, hvorfor ?
>
> /thomas

Jeg forestiller mig

1) at givet man har valgt 'ingen lyd' så ville jeg heller ikke kunne
høre telefonen ringe?

Jeg forestiller mig dog at vækkeursalarm kan høres?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-08-10 21:43

> Jeg forestiller mig
>
> 1) at givet man har valgt 'ingen lyd' så ville jeg heller ikke kunne
> høre telefonen ringe?

korrekt ... meget smart f.eks. til møder ol. (den vil stadig vibrere
....)

> Jeg forestiller mig dog at vækkeursalarm kan høres?

nemlig ..

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-08-10 21:45

> korrekt ... meget smart f.eks. til møder ol. (den vil stadig vibrere
> ...)

> nemlig ..
>
> /thomas

Tak.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Skriver

Dato : 19-08-10 07:17

On Wed, 18 Aug 2010 21:26:57 +0200, Steffen wrote:

> Jeg har sådan en iPhone 3GS med iOS 4.0.2.
>
> Kan man slå tastaturlyden fra på telefontasterne?
>
> -og hvis man kan det, er der en der vil forklare mig hvordan?

Det gør du under "Settings/Sounds/Keyboard Clicks" (skal ikke
kunne sige præcist hvad punkterne oversættes til hvis du køre med
dansk sprog.

/Morten

--
Morten Skriver, CCIE #15804

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-08-10 07:26

Morten Skriver <morten@skriver.dk> wrote:

> Det gør du under "Settings/Sounds/Keyboard Clicks" (skal ikke
> kunne sige præcist hvad punkterne oversættes til hvis du køre med
> dansk sprog.

Jep, men det stopper ikke tal tasterne som du bruger til at taste et
telefonnummer med at sige lyde ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 19-08-10 16:25

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes:

> [...]
> offentlige transportmidler. Derfor slår jeg det fra, og kan man ikke det
> på en iPhone, ville jeg nok lede efter en applikation der kunne ondulere

Har du hovedtelefonerne i, så generer du jo ikke nogen.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-08-10 06:38

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100818 <nospam0002+20100818@gmail.com> wrote:

> Har du hovedtelefonerne i, så generer du jo ikke nogen.

God pointe, men jeg bruger sjældent hovedtelefoner.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 19-08-10 16:26

> første fix er gratis ... når du først har investeret i App's så er du
> hooked ...

Angry Birds er sjov. De har fundet en vinkel på et banalt spil der er
rigtigt underholdende, og det er sært motiverende at der er gryntegrise
der griner af en.

http://itunes.apple.com/us/app/angry-birds/id343200656?mt=8&ign-mpt=uo%3D6

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-08-10 16:53

> [...]

> Angry Birds er sjov. De har fundet en vinkel på et banalt spil der er
> rigtigt underholdende, og det er sært motiverende at der er gryntegrise

jeg har hørt om den .. men jeg nægter .. jeg har ikke tid ligenu ;)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 19-08-10 18:06

> jeg har hørt om den .. men jeg nægter .. jeg har ikke tid ligenu ;)

Kørte du nu en omvej med bus istedet for at fedte rundt på din cykel
havde du MASSER af tid til den slags pjat .P

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-08-10 18:08

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100818 <nospam0002+20100818@gmail.com> wrote:

> Kørte du nu en omvej med bus istedet for at fedte rundt på din cykel
> havde du MASSER af tid til den slags pjat .P

nix, jeg kom til at købe Starcraft II ....

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-08-10 06:37

> nix, jeg kom til at købe Starcraft II ....
>
> /thomas

lol

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-08-10 06:55

> nix, jeg kom til at købe Starcraft II ....
>
> /thomas

Til iPhone?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-08-10 07:13

> Til iPhone?

uh nej :)

Jeg har helt med vilje kun installeret på den stationære derhjemme så
jeg ikke har det med rundt på den bærbare ;)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 19-08-10 19:06

> nix, jeg kom til at købe Starcraft II ....

Det var da ikke det smarteste at gøre hvis man mangler tid?

Jeg elskede 1'eren, og har vurderet - ligesom med World of Warcraft - at
jeg bare skal lade være...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-08-10 19:09

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100818 <nospam0002+20100818@gmail.com> wrote:

> Det var da ikke det smarteste at gøre hvis man mangler tid?

Jeg siger jeg ikke har tid til både Starcraft II _og_ angry birds :)

> Jeg elskede 1'eren, og har vurderet - ligesom med World of Warcraft - at
> jeg bare skal lade være...

Jeg prøvede en demo af WoW men fandt hurtigt ud af at den slags vist
alligevel var en tand for nørdet.

/thomas