Jeg er midt i installering på ny disk, nu ~
Fra : jakob

Dato : 18-08-10 09:20

Hey

Det lykkedes at få den seagate momentum XT til at passe i min macbook,
selvom den er 9,7 mm istedet for 9,5 :0). Den spinder lystigt og har
fået system 10.6.3 med alle opdateringer op og køre.

Nu skal jeg igang med resten. Jeg har smidt den gamle disk i et
eksternt kabinet. Deruover har jeg en timemachine backup på en anden
usb disk. Jeg er bare i tvivl om hvordan jeg gør det bedst.

Jeg har backup af adressebog etc, men kan ikke finde ud af om jeg bare
skal bruge den overførselsassistent. Min største bekymring er Itunes
som jo syncer med min Iphone. Hvordan får jeg den tilbage til hvad
den var ?? Jeg har prøvet at synce telefonen og regnede egentlig med
at den bare tilbage syncede alt hvad der er på den tilbage til Itunes
men sådan gik det ikke.

Jeg har kigget på overførselsassistenten og det var egentlig min plan
at bruge den til at importere MEN der er ikke nogen detaljerede
muligheder såsom "genskab Itunes fra backup" eller lignende. Kan ikke
lige se hvad der er smartest og Itunes, kalender, og adressebøger er
det jeg helst vil have tilbageført, og så slæbt alle de gamle
dokumenter og mapper over.

Det var egentlig min plan at geninstallere alle programmer manuelt for
at undgå at det nye system sovses for meget til.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-08-10 16:46

jakob <bionauten@gmail.com> wrote:

> [...]
> lige se hvad der er smartest og Itunes, kalender, og adressebøger er
> det jeg helst vil have tilbageført, og så slæbt alle de gamle

overførselsassistenten overfører bare din gamle brugerkonto .. du kan så
vælge ikke at lade den overføre applikationer hvis du hellere selv vil
installere dem "friskt"

/thomas

Fra : jakob

Dato : 18-08-10 09:55

On 18 Aug., 17:45, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> overførselsassistenten overfører bare din gamle brugerkonto .. du kan så
> vælge ikke at lade den overføre applikationer hvis du hellere selv vil
> installere dem "friskt"
>
> /thomas

OK men hvad med Itunes og hele Iphone delen. Hvis jeg importere
brugerkonti gælder det så også kalender, adresser og gendannelse af
Itunes ?

Skal jeg vælge også at importere "andre arkiver og mapper", kan ikke
se hvad der gemmer sig der ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-08-10 16:58

jakob <bionauten@gmail.com> wrote:

> OK men hvad med Itunes og hele Iphone delen. Hvis jeg importere
> brugerkonti gælder det så også kalender, adresser og gendannelse af
> Itunes ?

ja

> Skal jeg vælge også at importere "andre arkiver og mapper", kan ikke
> se hvad der gemmer sig der ?

Det er alt hvad du selv har lagt i roden af disken ...

/thomas

Fra : jakob

Dato : 18-08-10 10:09

On 18 Aug., 17:57, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> ja

> Det er alt hvad du selv har lagt i roden af disken ...
>
> /thomas

Skide godt thomas, tak for det hurtige svar. Jeg nøjes i første omgang
med at importere user profilen, og se hvad der sker. Derefter begynder
jeg at installere programmer og så må jeg se i min timemachine backup
hvad der ligger i roden af disken.

MVH

Jakob

Fra : jakob

Dato : 18-08-10 10:17

> Det er alt hvad du selv har lagt i roden af disken ...
>
> /thomas

Kan man foriøvrigt hente bare et program over ? Jeg har brug for at få
min filemaker med over men ved ikke om det kan lade sig gøre. I
"gamle" dage kunne et mac program bare flyttes gælder det stadig ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-08-10 17:31

> [...]

> min filemaker med over men ved ikke om det kan lade sig gøre. I
> "gamle" dage kunne et mac program bare flyttes gælder det stadig ?

Det kommer an på hvormeget "snask" installeren har lagt rundt omkring.
Adobes programmer er nogle af de værste... jeg mener FileMaker er
rimelig "self contained"

Når du vælger at bruge Migration Assistant så flytter den udover selve
programmerne i /Applications også diverse ting fra /Library ... f.eks.
Application Support.

/thomas

Fra : jagge

Dato : 18-08-10 19:24

> Når du vælger at bruge Migration Assistant så flytter den udover selve
> programmerne i /Applications også diverse ting fra /Library ... f.eks.
> Application Support.

Hvad vil din anbefaling være. Altså det er jo nemt at flytte over
istedet for endeløs installering MEN det var jo for at ryde op i
systemet også at jeg er gået den her vej. Men jeg kan godt se at det er
et stort arbejde at installere alt fra bunden.

Det virkede med brugerimport, så det var fint. Det har dog også påvirket
opstarten. Inden disk skift tog det næsten et minut, efter ny seagate
momentum XT rent system to 23 sek, vild forbedring. Efter jeg har hentet
brugerprofilen er den på 32 sek. Egenligt underligt at det påvirker
sådan.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-08-10 19:31

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> momentum XT rent system to 23 sek, vild forbedring. Efter jeg har hentet
> brugerprofilen er den på 32 sek. Egenligt underligt at det påvirker

Jeg har gjort begge dele ...

Hvis systemet har kørt længe, og der er blevet installeret og fjernet
programmer osv. så er det måske en god ide at starte på en frisk ..

Ang. tiden så er det helt normalt ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 18-08-10 19:39

> Hvis systemet har kørt længe, og der er blevet installeret og fjernet
> programmer osv. så er det måske en god ide at starte på en frisk ..
>
> Ang. tiden så er det helt normalt ...

Ja det er det vel. Jeg tror jeg gør som du siger og ser om jeg kan
trække filemaker over manuelt.

Det er et GAMMELT system som aldrig har været startet forfra så det er
nok vejen.

Tak for hjælpen

Jakob

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-08-10 19:26

jakob <bionauten@gmail.com> writes:

> Hey
>
> Det lykkedes at få den seagate momentum XT til at passe i min macbook,
> selvom den er 9,7 mm istedet for 9,5 :0). Den spinder lystigt og har

Fidusen ved at banke den ind med en mukkert er at kontakten med
kabinettet er så god som den bliver, så varmen overføres optimalt!

Spændende at høre...

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-08-10 19:27

jagge@noname.invalid (jagge) writes:

> Hvad vil din anbefaling være. Altså det er jo nemt at flytte over

Hvis du var glad for maskinen som den var med programmer mv, ville jeg
installere og fortælle jeg havde en TIme Machine backup. Så er den
klaret.

Fra : jagge

Dato : 18-08-10 19:41

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100818 <nospam0002+20100818@gmail.com> wrote:

> Hvis du var glad for maskinen som den var med programmer mv, ville jeg
> installere og fortælle jeg havde en TIme Machine backup. Så er den
> klaret.

Ja det er jo en god pointe. MEN det er et gammelt system, med en masse
addons så jeg tror jeg gør det på slavemåden ved nærmere eftertanke.

Det var egenlig meningen men jeg er nok blevet lidt træt. Jeg savner
mulighed for blot at slæbe enkelte programmer med over det ville have
været genialt men der skal jo også være noget til system 10.7 :0)

MVH

Jakob