MobileMe Calendar Beta
Fra : Henrik Münster

Dato : 18-08-10 07:55

Jeg har for nylig fået beta-udgaven af MobileMe's kalender. Det er ikke
så længe siden, Apple havde et beta-program af mail-delen, der siden
blev opdateret for alle. Det lader bare til, at kalenderen ikke bare
ændres på nettet. Der bliver også lavet ændringer i iCal på ens
computer. Måske ikke direkte, men ens kalendere ligger pludselig under
ens konto på MobileMe og ikke på computeren.
Forskellen i praksis er måske ikke så stor for en selv, men så
vidt jeg kan se er måden at udgive kalendere på ændret helt. Nu kan man
i stedet dele en kalender med andre, der så også kan ændre i den. Det er
sådan set smart. Så behøver man snart ikke at bruge andre løsninger som
BusyCal og den slags. Jeg synes bare, det ser ud som om, ens gamle
udgivelser ikke længere virker. Kalenderne bliver ikke længere opdateret
hos de, der abonnerer på mine kalendere. Er der nogen af jer, der ved,
om det er rigtigt? Det kunne Apple da godt lige have advaret om, men det
er måske mig, der ikke har sat mig grundigt nok ind i det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-10 08:19

> [...]
> det
> er måske mig, der ikke har sat mig grundigt nok ind i det.

Som jeg husker informationerne, så skrev de at hvis man ikke ville
deltage i betaen mere så skulle man eksportere ens kalender for der var
lavet en konvertering fra gammelt til nyt så jeg vil ikke blive
forbavset hvis man skal udgive på nyt da de gamle data ikke bliver
vedligeholdt mere

Mvh. Joakim

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-08-10 08:52

JHP <usenet_at-jhpb.danmark> wrote:

> [...]
> lavet en konvertering fra gammelt til nyt så jeg vil ikke blive
> forbavset hvis man skal udgive på nyt da de gamle data ikke bliver

Det er sikkert mig, der ikke har læst grundigt nok. Det er heller ikke
den store ulykke, da resten af familien vist ikke er så flittig til at
læse i kalenderen. Til gengæld synes jeg, den nye kalender er rigtig
lækker. Det kræver bare, at alle er med på det nye.
Jeg har fået den nye beta, men min kone f.eks. har stadig den
gamle. Hun abonnerer på fire kalendere hos mig, men den bliver ikke
længere opdateret i hendes iCal. Det er til gengæld heller ikke væk, så
dataene ligger åbenbart stadig på nettet. Jeg har prøvet at sende hende
en invitation til en af mine kalendere efter det nye system. Hun får
også en e-mail, og når hun klikker på linket, åbner hendes MobileMe
Calender i hendes browser. Min kalender dukker bare ikke op. Jeg kan
således regne mig frem til, at kalenderne på hendes iPhone heller ikke
opdateres mere. Nu har jeg bedt om en invitation til beta'en til hende
også. Så kan vi prøve, hvordan man deler kalendere med det nye system.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik 8600

Dato : 18-08-10 11:49

""Henrik Münster"" <henrik@muenster.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> om det er rigtigt? Det kunne Apple da godt lige have advaret om, men det
> er måske mig, der ikke har sat mig grundigt nok ind i det.

Jeg har ikke prøvet BETAEN, da man bliver advaret om at alle kalendere
bliver samlet i én kalender under processen.

Men hvad er der nyheder i den nye?

H.

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-08-10 23:17

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> Jeg har ikke prøvet BETAEN, da man bliver advaret om at alle kalendere
> bliver samlet i én kalender under processen.

Ok, og det betyder altså, at andre ikke længere kan abonnere på ens
kalendere? De er der stadig, men de bliver ikke ændret, selv om jeg
ændrer i kalenderen på min computer. Ikke at det gør noget. Var der tale
om vigtige data, ville jeg nok ikke lege med en beta.

> Men hvad er der nyheder i den nye?

Det er især web-udgaven, der er ændret. Den ser smartere ud, og den er
mere strømlinet at bruge. Den store ændring er vel, at når man udgiver
sine kalendere, kan man udgive dem til alle, eller man kan nøjes med at
udvælge enkelte brugere, der må se kalenderne.
Før var en udgivet kalender vel bare frit tilgængelig. Samtidig
kan man bestemme, om disse kun må læse eller om de må redigere i
kalenderen. Det er jo rigtig smart, at andre kan redigere. Det har vi
savnet her i familien. Det kræver bare, at den anden også er på beta'en.
Det virker i hvert fald ikke, hvis det ikke er tilfældet. Min kone har
ikke fået en invitation til beta'en endnu.
I selve iCal kan man nu lukke vinduet, man redigerer i, ved at
trykke på [enter], men ikke [ny linie]!(?) Det er ganske praktisk. Før
skulle man have hånden ud at have fat i musen for at klikke OK, når man
havde redigeret i en aftale.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik 8600

Dato : 20-08-10 13:48

> [...]
> trykke på [enter], men ikke [ny linie]!(?) Det er ganske praktisk. Før
> skulle man have hånden ud at have fat i musen for at klikke OK, når man

Venter spændt til den ikke længere er i beta, men helt klar...

H.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-10 20:25

> [...]
> om det er rigtigt? Det kunne Apple da godt lige have advaret om, men det
> er måske mig, der ikke har sat mig grundigt nok ind i det.

Jeg er gået over til den.

Da det skete havde også jeg problemer med offentlige kalendere.
Løsningen er her at man skal abonnere på dem i iCal, gå ind i
Information og ændre beliggenheden til MobileMe. Så synkroniseres de
offentlige kalendere også til iCal på iPhone, og dermed også til Pocket
Informant, hvis der bruges 1.6 på iPhone 4.1

Også den CalDAV kalender OmniFocus lægger på iDisk [sammen øvrigt
sync-stof] synkroniseres på denne måde til iPhone.

Man kan dog ikke se de abonnerede kalendere direkte på MobileMe
Calendar, der dog også stadig er i ß.

Jeg har ikke prøvet egentlig deling af kalendere da jeg ikke har nogen
at gøre det med. Og så fortsætter jeg naturligvis med at bruge BusyCal,
der er langt bedre end iCal. Alene det at der er ugenumre med ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-10-10 12:14

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Man kan dog ikke se de abonnerede kalendere direkte på MobileMe
> Calendar, der dog også stadig er i ß.

Det er selvfølgelig stadig en lille mangel, men det er rart, at
abonnerede kalendere f.eks. med helligdage kommer med over på iPhone.

> Jeg har ikke prøvet egentlig deling af kalendere da jeg ikke har nogen
> at gøre det med. Og så fortsætter jeg naturligvis med at bruge BusyCal,
> der er langt bedre end iCal. Alene det at der er ugenumre med ...

Jeg synes, deling fungerer rigtig godt nu. Nu kan man også få lov at
ændre en kalender fra flere konti. I en familie er det tit, man har brug
for at ændre lidt i hinandens kalendere, så det er rigtig smart. Jeg
brugte også BusySync (før BusyCal blev lavet) for bl.a. at få denne
mulighed. Vi havde også lidt bøvl med, at en af vores computere af en
eller anden grund ikke rigtig ville synkronisere. BusySync fungerede
sådan set fint, men det var lidt kompliceret, at man skulle over Google
Calendar, for at det virkede over internettet og ikke bare ens eget WiFi
derhjemme. Man skulle virkelig holde tungen lige i munden, når man satte
det op til fire brugere. Til sidst blev det hele lidt for indviklet for
mig, og jeg gik tilbage til iCal.
Den nye beta af Me Calendar fungerer bare rigtig godt. Kalendere
bliver delt næsten omgående med andre. Man kan redigere i kalendere,
andre udgiver. Det eneste underlige er, at når jeg bestiller tid hos
frisøren til drengene og mig, så får jeg en aftale sendt til iCal, som
jeg så skal acceptere. Den har normalt en varighed på 0 (nul) minutter.
Jeg ændrer det gerne til en time, så den fylder lidt i kalenderen. Min
kone abonnerer på vores kalendere, men på hendes iCal bliver varigheden
ikke ændret til en time. Den står stadig til 0 minutter. Det er
selvfølgelig en bagatel, men det undrer mig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 05-10-10 12:28

> [...]
> derhjemme. Man skulle virkelig holde tungen lige i munden, når man satte
> det op til fire brugere. Til sidst blev det hele lidt for indviklet for

Man kan da sagtens bruge BusyCal uden at skulle køre over Google Cal og
det hele?

Alene ugenumrene ...

Det er jo netop en - ß.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-10-10 16:31

> Man kan da sagtens bruge BusyCal uden at skulle køre over Google Cal og
> det hele?

Nu er det nok et par år siden, jeg brugte BusySync. Man kunne
synkronisere mellem computere over ens eget netværk, men hvis man ville
synkronisere mellem flere computere over internettet, skulle man gøre
det via Google Calendar. Det er muligvis lavet om nu. Det var med at at
gøre det hele lidt besværligt, når jeg skulle sætte familiens computere
op.

> Alene ugenumrene ...

> Det er jo netop en - ß.

Men ellers fungerer den fint. Apple lavede for nylig det samme nummer
med MobileMe Mail, at man kunne melde sig til en beta på nettet. Selv om
MobileMe Mail ikke længere er beta, kommer der stadig ændringer og
tilføjelser.
Hvad ugenumre angår, abonnerer jeg på Avalonias ugenumre, der
laver en begivenhed hver mandag med ugenummeret. Det er fint nok på
iCal, hvor man (jeg) normalt ser en hel uge ad gangen. På nettet kan man
bare ikke abonnere på kalendere endnu, så her mangler ugenumre. På
iPhone, hvor man ser en dag ad gangen, er det ikke så godt med Avalonias
ugenumre. Her bruger jeg Week Cal, som bliver bedre og bedre for hver ny
version. Nu kan den vel nærmest overtage funtionen fra den normale
kalender på iPhone.
Jeg har i øvrigt skrevet til Apple, at vi mangler ugenumre. Man
kan jo skrive kommentarer til betaen på nettet. Nu regner jeg med, at
det snart bliver indført. En stor kunde som mig kan de jo ikke ignorere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 05-10-10 16:55

> [...]
> det via Google Calendar. Det er muligvis lavet om nu. Det var med at at
> gøre det hele lidt besværligt, når jeg skulle sætte familiens computere

Og nu talte jeg altså om BusyCal, ikke BusySync. BusyCal er en
/kalender/, som kunne kaldes »iCal Pro«. Og altså med ugenumre.

> [...]
> kan jo skrive kommentarer til betaen på nettet. Nu regner jeg med, at
> det snart bliver indført. En stor kunde som mig kan de jo ikke ignorere.

På iPhone kan du da bare bruge eksempelvis Pocket Informant. Ja, der er
flere alternativer; mon ikke det kun er iCal der ikke kan vise en uge ad
gangen, og ikke har ugenumre indbygget?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-10-10 21:47

> Og nu talte jeg altså om BusyCal, ikke BusySync. BusyCal er en
> /kalender/, som kunne kaldes »iCal Pro«. Og altså med ugenumre.

Nå ja, OK, men BusyMac startede jo med at lave BusySync. Senere fandt de
på at udvide med BusyCalc. På det tidspunkt var jeg bare gået tilbage
til at bruge Apples egne produkter, da jeg simpelthen syntes, det var
for kompliceret. Jeg opdagede også, at familien ikke brugte kalenderen
så intensivt, så det var måske fjollet, at jeg brugte så meget krudt på
at synkronisere med alle familiens computeren.

> På iPhone kan du da bare bruge eksempelvis Pocket Informant. Ja, der er
> flere alternativer; mon ikke det kun er iCal der ikke kan vise en uge ad
> gangen, og ikke har ugenumre indbygget?

Jamen det er da også rigtigt. Jeg kan bare ikke blive ved med at skifte
frem og tilbage. Selv om jeg synes, software er rigtig spændende, så må
jeg også nogle gange være tilfreds med en løsning, der fungerer. Var der
ikke også noget med, at Pocket Informant i starten ikke brugte samme
database som iCal? Det er først for nylig, man har kunne synkronisere
via den indbyggede kalender i Mac og iPhone, er det ikke? Da du startede
med Pocket Informant skulle man da gå nogle omveje, så vidt jeg husker.
Dengang fandt jeg ikke, det var umagen værd, må jeg indrømme. Jeg har
dog altid syntes, det var spændende. Jeg ved godt, at Pocket Informant
er mere end bare en kalender, men jeg har også OmniFocus til at holde
rede på mine pligter og huskesedler. Og jeg er bange for, at løsningen
ikke er mere software. Det er vist mig selv, der skal lære at være mere
effektiv
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 06-10-10 06:35

> [...]
> så intensivt, så det var måske fjollet, at jeg brugte så meget krudt på
> at synkronisere med alle familiens computeren.

Selv uden sync-delen er BusyCal meget, meget bedre end iCal til Mac. Men
brugergrænsefladen minder nu meget om iCal, derfor betegnelsen »iCal
Pro«.

> [...]
> database som iCal? Det er først for nylig, man har kunne synkronisere
> via den indbyggede kalender i Mac og iPhone, er det ikke?

PI 1.61 [som er den nyeste; kom i nat] synkroniserer ikke med
iCal-kalenderen. Den bruger den direkte. Det vil sige at der er nu
umiddelbar sync til MobileMe Calendar.

> Da du startede med Pocket Informant skulle man da gå nogle omveje, så vidt
> jeg husker.

Jep, Google Calendar.

> [...]
> dog altid syntes, det var spændende. Jeg ved godt, at Pocket Informant
> er mere end bare en kalender, men jeg har også OmniFocus til at holde

Så længe PI ikke kan synkronisere med OmniFocus databasen på iDisk
[MobileMe] bruger jeg kun PI som kalendar.

Men efter at OmniFocus er begyndt at synkronisere til en WebDAV-kalendar
på iDisk, i OmniFocus databasen, kommer disse tasks også med i en »Due
task calendar«.

Man skal i iCal på Mac abonnere på denne kalendar, og så under Info
lægge den på MobileMe. Så længe Mac'en er tændt vil den så synkroniseres
videre til MobileMe og dermed videre til iPhone.

Det må Apple kunne gøre bedre. Det hele skal lægges i Me Calendar så man
ikke skal bruge en server til sådan noget.

Men når man har opdateret i OmniFocus på iPhone vil opdateringen
forplante sig til iDisk, videre til iCal på Mac, usynligt videre til MM
Calendar og derefter videre til iCal-databasen på iPhone, som PI 1.61
direkte arbejder på.

Men lad os håbe MM Calendar er stadig i ß.

> Og jeg er bange for, at løsningen ikke er mere software. Det er vist mig
> selv, der skal lære at være mere effektiv

Petêtre.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-10 21:40

Hej

Jeg er så til gengæld gået tilbage til den gamle version.

Jeg har omkring 6-7 kalendere, og når man vælger beta udgaven, så
bliver ens data konverteret til en anden platform (der kan tilgåes med
calDAV).

Men data er stadig opdelt i de forskellige kalendere.

I sidste uge, valgte iCal at slette de ca. 6400 aftaler jeg har i den
ene kalender. Under rekonstruktionen fik jeg en masse fejl fra mobileme.
Efter en del forsøg og nogle søgninger på nettet viste det sig, at der
var lavet en ændring (for nyligt vil jeg mene) der gør, at note-feltet
er blevet voldsomt begrænset i strørrelsen, så når jeg forsøgte at
importere mine gamle aftaler, så kunne de pludselig ikke komme ind.

Når jeg bruger IE eller Firefox (på windows) så er feltet ikke
begrænset men jeg får en fejl under opdatering og den opdaterer ikke.
På Mac'en får jeg ikke mulighed for at indtaste for meget tekst, og
derfor får jeg så heller ikke fejl under opdatering.

Så jeg eksporterede hver af mine kalendere og gik tilbage til den gamle
version og slettede alle data og importerede på ny. Og så virkede det.

Det er noget forpulet møg, at de pludselig begynder med sådan en begrænsning.

mvh. Joakim

Fra : Henrik 8600

Dato : 05-10-10 12:24

"JHP" <usenet_at-jhpb-i-danmark> skrev i meddelelsen
> [...]
> version og slettede alle data og importerede på ny. Og så virkede det.
>
> Det er noget forpulet møg, at de pludselig begynder med sådan en

Ja, det er noget lort med at de laver det om til noget ringere.....

Tør sgu heller ikke konvertere til den nye.

Jeg styrer hele familiens kalendere, der er 19 stk, og de skal sgu virke
100%....

Kunne også være fedt hvis Apple skrev præcist hvad de har ændret....

H.

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-10-10 16:31

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> Ja, det er noget lort med at de laver det om til noget ringere.....

Det kan man ikke sige. Der er åbenbart nogen, der har haft problemer,
fordi de bruger meget lange noter. Det gør jeg ikke, og det vil jeg
næsten tro, at langt de fleste ikke gør. Man kan ikke ud fra det
konkludere, at den nye kalender bare er "ringere". Den har måske nogle
ulemper, men den har sandelig også mange fordele.

> Tør sgu heller ikke konvertere til den nye.
>
> Jeg styrer hele familiens kalendere, der er 19 stk, og de skal sgu virke
> 100%....

Det er godt nok imponerende. Vi har fem, og jeg troede, det var mange.
Er det ikke svært at finde så mange farver? Jeg kender kun seks farver,
og da der også skal være til fødseldagskalender, ugenumre og helligdage,
synes jeg faktisk, det er svært.

> Kunne også være fedt hvis Apple skrev præcist hvad de har ændret....

Det gør de vel egentlig også, hvis man bare gider læse det. Det har
mange af os desværre ikke altid let ved. Alligevel er konverteringen
sådan set gået fint hos mig. At andre uden betaen ikke kan abonnere, er
jo ikke en fejl. Det har Apple selv gjort opmærksom på. Det har heller
ikke været noget problem for mig, da andre ikke brugte kalenderen så
meget på det tidspunkt.
Apple fortæller grundigt, hvordan man kan gendanne den gamle
version. Man kan derfor altid prøve, om betaen virker. Hvis ikke, kan
man gendanne den gamle. De aftaler, man har skrevet ind i betaen, kommer
bare ikke med, da det er en backup af den gamle udgave, man gendanner.
Alternativt kan man jo bare vente, til betaen bliver frigivet og
indført som den normale kalender. Så må vi håbe, at der ikke er nogen
problemer med at konvertere til den tid. Der er næppe nogen tvivl om, at
den bliver indført. Det skete jo også med Mail.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-10 21:50

On 2010-10-05 17:31:29 +0200, Henrik Münster said:

> [...]
> konkludere, at den nye kalender bare er "ringere". Den har måske nogle
> ulemper, men den har sandelig også mange fordele.

Jeg vil dog stadig kalde det ringere, når deres nye beta starter med at
kunne håndtere noter og så pludselig kan jeg ikke indsætte mere end
måske 100 karakterer via web'en (på Mac'en) og når jeg benytter iCal
eller web'en på en PC'er så får jeg ingen fornuftig fejlmelding - kun
en besked om en HTTP Bad Request.
Det er meget lidt man pludselig kan skrive i noten, så ikke noget med
at skrive en dagsorden eller lignende ind.
Det er rigtigt morsomt at få, når jeg er ved at gendanne 6500 aftaler
som pludselig er blevet slettet på grund af en eller anden fejl.

Hvis de IKKE vil have større noter så skal der være en fejlmelding og
en fornuftig metode til at komme videre. Jeg fik valgmuligheden
"Tilbage til server" og en anden jeg ikke lige kan huske, men den var
ikke til meget hjælp. Og hvad betyder "Tilbage til server"? Fortryd
rettelsen? Tjae måske, men det hjælper ikke lige på forståelsen, når
man er ved at oprette en aftale der ikke findes på serverne.

Når fejlen kom, så valgte den IKKE at uploade aftalen til MobileMe og
selv hvis jeg slettede noten, så blev den ikke uploaded.

mvh. Joakim

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-10-10 09:16

JHP <usenet_at-jhpb-i-danmark> wrote:

> [...]
>
> Når fejlen kom, så valgte den IKKE at uploade aftalen til MobileMe og
> selv hvis jeg slettede noten, så blev den ikke uploaded.

OK, jeg blev nok provokeret lidt af ordlyden. Jeg synes, der er kommet
en tendens til, at man er enormt kritisk og rakker alting ned med de
værste gloser, bare der er en lille smule galt. Det er sikkert mig, der
er blevet gammel. Når et nyt produkt måske på et enkelt punkt ikke lever
helt op til forgængeren, kan man da ikke bare generelt sige, at det er
blevet dårligere. Der er måske mange punkter, hvor det er blevet bedre.
Jeg kan selvfølgelig godt se, at det er ærgerligt for dig.
Umiddelbart lyder det da også som om, du har en ret omfattende kalender.
De der 6.500 aftaler, er det frem i tiden, eller er det gamle aftaler?
Og de der noter, er det de bemærkninger, man kan føje til en
aftale? Jeg har lige lavet en note på 300 anslag til en eksisterende
aftale i iCal. Den blev fint synkroniseret til MobileMe Kalender på
nettet og til min iPhone. Er det det, der ikke virker hos dig?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-10 23:48

On 2010-10-06 10:16:05 +0200, Henrik Münster said:

> [...]
> helt op til forgængeren, kan man da ikke bare generelt sige, at det er
> blevet dårligere. Der er måske mange punkter, hvor det er blevet bedre.

Enig i, at Beta'en er bedre på flere punkter, og jeg har også brugt den
siden det blev muligt. Lige indtil ca. tirsdag/onsdag i sidste uge hvor
min ene kalender skred i svinget og hvor genetableringen var ret
besværlig.
Hvis det så var noget der havde været gældende hele tiden og hvor det
var en kendt begrænsning, så havde det været nemmere at acceptere.

> Jeg kan selvfølgelig godt se, at det er ærgerligt for dig.
> Umiddelbart lyder det da også som om, du har en ret omfattende kalender.
> De der 6.500 aftaler, er det frem i tiden, eller er det gamle aftaler?
Begge dele, men primært gamle aftaler.
Jeg har 7 kalendere (+fødselsdags-abonnementet)
Hvis jeg tæller antallet af events i mapperne under
~/Library/Calendars/*.calendar/Events/*
Arbejde: 2747
Personlig: 6342
Ferie kalender: 331
Helligdage: 173
Mærkedage: 93
Fraværskalender: 18
Ugenumre: 994

Samlet 10698 filer - jeg ved, at jeg for omkring 2-3 år siden havde
over 12.000 aftaler, men jeg har måske fået ryddet godt op, hvis ellers
een fil er een aftale (hvilket det ser ud til. Gentagende aftaler er
kun een fil)

Så ja, der er da nogle aftaler og de bliver alle syncet imellem iCal,
MobileMe og iPhone.

> [...]
> aftale i iCal. Den blev fint synkroniseret til MobileMe Kalender på
> nettet og til min iPhone. Er det det, der ikke virker hos dig?
Jeps. Når jeg lavede en "stor" noge i iCal, så kom der en fejlmedd. når
den lavede en sync. Når jeg var på Windows så fik jeg også en fejl når
jeg bruge web'en til at ajourføre aftalen, men lavede jeg samme ting
via web'en på en Mac så kunne jeg ikke få lov til at indtaste for
meget. Den stoppede når jeg nåede grænsen.

Jeg kan huske, at jeg har forsøgt at opdatere med en tekst på 1116 tegn
incl. ordmellemrum. Jeg kunne kun opdatere med en lille del af denne
tekst (om det så var over eller under 300 tegn ved jeg ikke)

Kan du prøve med 1000 tegn?

mvh. Joakim

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-10-10 00:32

> [...]

> Hvis det så var noget der havde været gældende hele tiden og hvor det
> var en kendt begrænsning, så havde det været nemmere at acceptere.

Ja, det er godt nok ikke rart, hvis det først virker fint og derefter
pludselig driller. Ens kalender er jo normalt ret vigtig, så den skulle
gerne være til at stole på.

> [...]
> kun een fil)
>
> Så ja, der er da nogle aftaler og de bliver alle syncet imellem iCal,

Nå det er der, aftalerne ligger Det anede jeg ikke. Jeg kan se, at
jeg også er godt med med nogle få tusinde aftaler. Det løber alligevel
op. Hvordan kan du se, hvilken kalender der hedder hvad? Mine har bare
et meget langt nummer.

> [...]
> incl. ordmellemrum. Jeg kunne kun opdatere med en lille del af denne
> tekst (om det så var over eller under 300 tegn ved jeg ikke)

Hvor mange fingre og tæer tror du, jeg har?
OK, jeg tastede 1.000 tegn ind i notefeltet i en aftale i iCal. Den blev
straks synkroniseret til MobileMe Calendar og til iPhone med hele noten
uden problemer. Så prøvede jeg på MobileMe Calendar. Her kunne jeg ikke
få lov til at indtaste mere end 300 tegn. De blev fint synkroniseret til
iCal og iPhone.
MobileMe Calender kunne sjovt nok vise noten med 1.000 tegn.
Hvis jeg prøvede at tilføje flere tegn, kunne det ikke lade sig gøre.
Jeg kunne godt slette tegn og dermed redigere i noten. Hvis jeg havde
slettet nogle tegn, kunne jeg ikke tilføje dem igen. Man kan altså ikke
få lov at skrive så meget i MobileMe Calendar. Nu prøvede jeg det ikke,
men man skal nok slette over 700 tegn, så man kommer under grænsen på
300 tegn.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-10 07:44

On 2010-10-07 01:31:50 +0200, Henrik Münster said:

> [...]
> jeg også er godt med med nogle få tusinde aftaler. Det løber alligevel
> op. Hvordan kan du se, hvilken kalender der hedder hvad? Mine har bare

Hvis du åbner mappen med det lange "nummernavn" så er der en
"Info.plist" og hvis du laver en quickview (space-bar) på den, så kan
du læse XML'en og nederst står der hvad kalenderen hedder.
Du kan også bruge quickview på de enkelte aftaler, men det er ikke så
spændende.

> [...]
> få lov at skrive så meget i MobileMe Calendar. Nu prøvede jeg det ikke,
> men man skal nok slette over 700 tegn, så man kommer under grænsen på

Så tror jeg, at jeg bliver på den gamle lidt endnu. Det er dog
positivt, at den syncer de 1000 tegn til mobileme og iphonen - det
virkede ikke hos mig.
Problemet med sletningen via web'en kan jeg godt nikke genkenden til.

Æv, jeg havde lige håbet, at de havde rettet op på det.

mvh. Joakim

Fra : Henrik 8600

Dato : 07-10-10 08:05

> [...]
> få lov at skrive så meget i MobileMe Calendar. Nu prøvede jeg det ikke,
> men man skal nok slette over 700 tegn, så man kommer under grænsen på

Jeg kan slet ikke redigere i Notes på MobileMe???!

Kan i det?

Pænt upraktisk når iPhones er til rep...

H.

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-10-10 16:11

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> Jeg kan slet ikke redigere i Notes på MobileMe???!
>
> Kan i det?
>
> Pænt upraktisk når iPhones er til rep...

Som jeg har forstået det, taler vi i denne tråd om de noter, man kan
knytte til aftaler i kalenderen. Det er rigtigt, at rigtige,
enkelstående noter ikke kan ses på MobileMe. Det har man aldrig kunnet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-10 19:21

On 2010-10-07 17:10:57 +0200, Henrik Münster said:

> Som jeg har forstået det, taler vi i denne tråd om de noter, man kan
> knytte til aftaler i kalenderen. Det er rigtigt, at rigtige,
> enkelstående noter ikke kan ses på MobileMe. Det har man aldrig kunnet.

Er de ikke at finde i Mail systemet?
(jeg bruger ikke notes, men mener, at jeg engang imellem får en ind i
Mail.app når jeg har kommet til at lave en)
/Joakim

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-10-10 20:41

JHP <usenet_at-jhpb-i-danmark> wrote:

> Er de ikke at finde i Mail systemet?
> (jeg bruger ikke notes, men mener, at jeg engang imellem får en ind i
> Mail.app når jeg har kommet til at lave en)

Jo, de ligger i Mail.app, men man kan ikke se dem på nettet på MobileMe.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik 8600

Dato : 07-10-10 22:38

> Jo, de ligger i Mail.app, men man kan ikke se dem på nettet på MobileMe.
> --
> Henrik Münster
> Esbjerg
> Danmark

Jeg kan nu godt se dem på MobileMe, men kan ikke redigere i dem...

H.