Hvor skal vi være?
Fra : Ole Madsen

Dato : 17-08-10 20:58

Jeg syntes der er noget jeg ikke helt forstår, umiddelbart står der jo 2
ting som modsiger hinnanden, hvis vi siger at de retfærdige der skal bo på
den nye jord er os, for der står jo:

D31 John 14:2 I min Faders Hus er der mange Boliger. Dersom det ikke var så,
havde jeg sagt eder det; thi jeg går bort for at berede eder Sted.

D31 Luke 16:9 Og jeg siger eder: Gører eder Venner ved Uretfærdighedens
Mammon*, for at de, når det er forbi med den, må modtage eder i de evige
Boliger.

D31 2 Peter 3:13 Men vi forvente efter hans Forjættelse nye Himle og en ny
Jord, i hvilke Retfærdighed bor.

Hvad mener i?

Ole Madsen

O Madsen Media: Webdesign, Illustration
http://www.o-madsen.dk

Fra : tkruse

Dato : 19-08-10 09:05

On 17 Aug., 21:58, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
> Boliger.
>
> D31 2 Peter 3:13 Men vi forvente efter hans Forjættelse nye Himle og en ny

hvis din sjæl er i støvet uden tyng-te
så er det din hukommelse som er den eneste magnetiske binding
og støvet former sig efter dit retfærdige sind
eller dit uretfærdig sind
eller er du omvendt til kun at være retfærdig
så vil støvet forme sig til en retfærdig fodskammel for dine fødder
og til en retfærdig Sol at se ved for dine øjne
se Solen er dit åsyn
og Jorden dine fødders skammel
og Månen trækker ånd igennem din næse
som flod og ebbe
og jorden er rød af jern
og EvaMånemås
hæver Jernet
den nye slange i den nye verden
med en støre og mere retfærdig forståelse
og de skammede sig ikke over det gud har skabt
og små UFO mænd fra himlen
kommer uden bukser på

Fra : Lyrik

Dato : 20-08-10 18:26

> [...]
> Boliger.
>
> D31 2 Peter 3:13 Men vi forvente efter hans Forjættelse nye Himle og en ny

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg mener at du ikke kan læse skriften på den måde!

Du tager ordene ud af deres sammenhæng! Derfor får du ingen sammenhæng
i din forståelse. Paulus siger at vores håb er et himmelsk håb. Jesus
gik bort ikke til en anden planet men til det himmelske. Der vil han
berede en plads for folk der skal bære et nyt åndeligt legeme der ikke
kan rådne og korrumperes, eller skal fedtsuges.
Et jordeliv leves på en jord. det er en ny jord når der kommer et
retfærdigt styre for eksempel. men alt det hører jordelivet til og har
intet med opstandelseslivet at gøre.
At gøre venner med uretfærdighedens mammon vil sige at bruge sine
danske kroner til at gøre godt for sine venner, således at du selv vil
blive inviteret til party hos dem! Så kan man sige at du har brugt
dine danske kroner fornuftigere end hvis du bruger dem på numero uno-
ego-dig selv og ikke som belønning høster nogen form for sociale
frugter af det. det er da lige ud af landevejen!?

Jens

Fra : Ole Madsen

Dato : 21-08-10 02:34

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg mener at du ikke kan læse skriften på den måde!

Du tager ordene ud af deres sammenhæng! Derfor får du ingen sammenhæng
i din forståelse.

din antagelse af at jeg har udtrykt noget jeg skulle mene her, er forfejlet,
jeg er selv af den overbevisning at vi skal i himmelen, så der tog du fejl,
det var for at høre andres meninger.

Men hvad så med dem der skal ´bo på den nye jord?

KH

Ole

Fra : Henning Christiansen

Dato : 03-09-10 16:26

"Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tog du fejl, det var for at høre andres meninger.
>

> Men hvad så med dem der skal ´bo på den nye jord?

Den nye Jord, opfatter jeg som en transformation af den gamle jord. Man kan
måske bruge billedet af et frø. der sættes i jorden, hvor spiringen
ødelægger selve frøet, men de livskræfter, som frøet var bærer af, bliver
virksomme, således en ny plante kan dannes.

I Johannes Apokalypsen går den gamle jord til grunde og den nye jord kommer
ned fra himmelen. Den beskrives som sansbar, men er ret gennemsigtig, uden
årstider, og med et konstant lys, som ikke kommer fra nogen lyskilde. Dette
er beskrivelsen af en "himmelsk", ikke-stoflig jord. Den nye åndeliggjorte
jord bliver bolig for de tilsvarende åndeliggjorte mennesker, - altså de
mennesker, som har taget imod ånden og arbejdet åndeligt med forholdet til
Gud. Med andre ord: Den nye jord er en "opstandelsesjord" for
"opstandelsesmennesker", der er så højt åndeligt udviklede, at de
umiddelbart kan skue Gud.

Det varer nok et stykke tid før vi når dertil.

Hvad så med de andre mennesker, der ikke gik den vej? På dette fjerne
tidspunkt langt ude i fremtiden, er jeg overbevist om, at vi mennesker har
et meget mere udviklet kendskab til den åndelige verden. Vi kan således med
en vis bevidst viden vælge hvilken vej vi vil gå. Det er måske ikke alle,
som er parate til den nye jord, men vælger en "ny runde". Dette beskrives
ved at de komme i "svovlsøen". Her kunne man tænke på at svovl i gamle dage
og i nutidig naturmedicin bruges til udrensning i et sjælelige område. Måske
kunne man sammenligne dette med, at dumpe i en skoleklasse. Herved får man
en ny chance for at gennemgå pensummet samtidig med at man forhåbentlig
modnes og afklares.

For et materialistisk menneske, som kun tror på den fysisk, materielle
eksistens, må det være et rent "helvede" at komme med over i en ny
åndeliggjort verden. Måske kan det lyde mærkeligt, at mennesker bevidst
skulle vælge den "forkerte" vej. Man skulle tro, at sådan noget kun kan ske
af uvidenhed. Her vil jeg gøre opmærksom på, at selv engle - fra alle
hierarkier - også har valgt andre veje.
--
Hilsen Henning

Fra : Ole Madsen

Dato : 04-09-10 05:52

"Henning Christiansen" <Christiansen@lic-mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> skulle vælge den "forkerte" vej. Man skulle tro, at sådan noget kun kan
> ske af uvidenhed. Her vil jeg gøre opmærksom på, at selv engle - fra alle

jeg er enig i at folk der ikke ønsker vejen til himmelen, vil ikke ønske at
være i himmelen af den grund at det passer ikke til deres natur, vi var også
af natur vredens børn, men nu er vi nye skabninger i Kristus, som er den
eneste grund til at vi ville syntes om himmelen når vi kommer så langt at vi
skal afsted.

du nævner en ny runde i svovlsøen, mener du da at de kommer op derfra og så
i himmelen? det kunne det godt se ud som, ikke at jeg er enig, men jeg kunne
da godt tænke mig hvor i bibelen du ser det?

KH

Ole

Fra : Henning Christiansen

Dato : 04-09-10 10:36

> [...]
> så i himmelen? det kunne det godt se ud som, ikke at jeg er enig, men jeg
> kunne da godt tænke mig hvor i bibelen du ser det?

Mit billede af hvordan verden og liver er skruet sammen, går hen i retning
af at al udvikling foregår i rytmiske cykliske bevægelser,

I bibelen ser vi en jordudvikling, der begynder med en åndelig tilstand:
Paradiset. (Jeg ved godt at mange opfatter paradiset som et fysisk sted i
Afrika, men Gud selv var der jo, og skulle han have boet på jorden. Nej, det
var nærmere Adam, der var skabt i den åndelige verden og boede der, - og
uddrivelsen bestod i det fysiske liv på jorden, hver Gud sørgede for
skindklæder til menneskene).

Efter Paradiset kom livet på jorden, som jo er særdeles nærværende. I
slutningen af bibelen har vi Apokalypsen, der på et tidspunkt var på nippet
til at blive smidt ud af Bibelen fordi den var for underlig. Det er den
også, men heldigvis blev den der, for her har vi overgangen fra den
nuværende jord til den næste tilstand: Det nye Jerusalem.

Vi har altså tre "udviklingsrunder" beskrevet i Bibelen. 1) Paradisets
have - den rene uskyldige natur, 2) Nuværende Jord, hvor uskylden er mistet
og naturen skal kultiveres og 3) Den nye jord eller Det Nye Jerusalem, der
er det forædlede resultat, som menneskene bringer med sig,

Således er det store billede en udvikling fra havens NATUR til byens KULTUR,
hvor vi for tiden står midt imellem og kæmper for at ville det gode selv om
vi gør det onde.

Nej - du har ret. Dette står ikke direkte i Bibelen, men passer egentlig
meget godt ind i de store linjer. Og desuden vil jeg tillade mig, at mene at
disse tre udviklingstrin ikke er de eneste, Hvorfor skulle udviklingen ikke
gå videre? Der vil hele tiden være behov for udvikling. Det, der står
stille, vil forhærde og dø. Selv livet i Det Nye Jerusalem sammen med
Kristus vil blive kedeligt, hvis der ikke er noget at arbejde videre på.

Jeg ved naturligvis ikke hvad, der sker med dem der kommer i svovlsøen, men
jeg formoder, at det går dem som andre der dumper og må gå en klasse om. De
vil altid være ubehjælpeligt bagefter og må leve med at tilværelsen ikke
byder på samme muligheder som før. Om der dannes en jordlignende planet til
dem - måske ud fra resterne af den gamle jord, kunne tænkes, men jeg har
ikke belæg for det. Jeg tør heller ikke gætte på hvad videre perspektiver
bliver. Måske ender det med, at de "dropper ud" - altså, at deres ellers
evige åndelige kerne ophører med at eksistere. Dette har måske noget med
begrebet: "Den anden død" at gøre.

Når jeg skriver denne lange smøre, er det fordi, jeg mener, at vi kristne
skal tænke videre end blot på det aktuelle liv her på jorden. Vi må have et
højere perspektiv på vores stræben. Ellers bliver det ikke til andet end
diskussion om Darwinisme, evolutionsteori, truslen fra andre religioner,
eller om mere spagetti og popmusik kan få folk i kirke.

--
Hilsen Henning

Fra : Vidal

Dato : 04-09-10 12:46

Den 04-09-2010 11:35, Henning Christiansen skrev:

> [...]
> og naturen skal kultiveres og 3) Den nye jord eller Det Nye Jerusalem, der
> er det forædlede resultat, som menneskene bringer med sig,

Jo, men opgøret med det onde i åbenbaringen falder i to dele,
et første foreløbigt opgør, symboliseret med/ved Babylons fald
og at Satan bindes.

Babylon beskrives bl.a. med disse attributter:

- det udøver verdensherredømme (17:18)
- er verdenshandelens midtpunkt (17:4)
- dets købmænd er jordens magthavere (18:23)

Så går der 1000 år.

Åbenbaringen kap 20:

v7 Når de tusind år er omme, skal Satan slippes løs fra sit fængsel v8 og gå
ud og forføre folkeslagene i alle de fire verdenshjørner, Gog og Magog, og samle
dem til krig, talrige som havets sand.

Og efter det slag indtræder den tilstand, du beskriver i 3)

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Lyrik

Dato : 21-08-10 07:41

On 21 Aug., 03:34, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
> det var for at høre andres meninger.
>
> Men hvad så med dem der skal ´bo på den nye jord?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Nye Himle og en Ny Jord hvor retfærdighed bor. Det er det nye. Når
Jesus åbenbarer sig med sit kors(Menneskesønnens tegn) synligt for
alle mennesker og kommer på himlens skyer og stiger ned i Jerusalem på
Zions bjerg. Så begynder den nye Jord eller verdensorden. Der bliver
en kort kamp imod ham og så lægges alt under hans domæne.

Så har vi en ny Himmel og en ny jord. Den går man fredeligt på indtil
man stiller træskoene. Når man stiller træskoene, skal man ikke klædes
af, men man bliver klædt festligt på, nemlig med den festklædning som
er det nye ukorrumperbare åndelige legeme. Et legeme der ikke skal
fedtsuges eller lave stinkende bæ på et toilet. Et legeme uden
forrådnelsestegn.
Nogen skal ikke vente men møder Herren i luften. Nogle forvandles i et
nu. Vent og se.

Hvis du ser filmen "Avatar" så ser du "Jack" få et nyt legeme hvor
legemet er glat, ungt og 2,5 meter højt. Tillige er knoglerne carbon-
forstærkede. Altså et moderne sagn om at få et bedre legeme. Tilslut
siger han endegyldigt farvel til sit defekte legeme og glider med sin
eksistens over i det bedre legeme!
Så vi ved det allerede! Det er indbygget i vort mytologiske sinds
urfjæld, at sådan en fremtid ligger et sted og venter på os.

Evigt skal ingen bære dette forrådnelseslegeme, på en Jord hvor intet
er skabt for evigheden. Fremtiden er altid bedre og den venter på os.
Vi skal alle forvandles. men hvad så med Jehovas vidners store flok
der skal leve på "Den nye Jord?"
Hvad skal de lave der? De skal bygge huse og selv bo der. De skal
dyrke sex og formere sig og de skal ligge henslængt og nippe af
drueklaser! Skal de spise grillmad? De mener jo at der var engang at
mennesker kun spiste frugt! Mon det får en renaisance? Alle deres
"Paradisbilleder viser frugtspisning!"
Deres paradis er en materiel jordisk tilværelse som du efterlyser.
Tanken var der allerede i det første århundrede og apostelen Paulus
betegnede det som kætteri af værste skuffe:"De gør bugen til deres
Gud! Men vort håb er til det Himmelske!"
Derfor afviser jeg Apokalypsen som apokryft skrift idet dens forfatter
Cerenthus netop giver udtryk for denne bugens Gud!

Jens

Fra : Ole Madsen

Dato : 21-08-10 14:47

> [...]
Zions bjerg. Så begynder den nye Jord eller verdensorden. Der bliver
en kort kamp imod ham og så lægges alt under hans domæne.
-----

det er jeg ikke enig i, at det er den nye jord, for den skal brændes af ild

Ole

Fra : tkruse

Dato : 21-08-10 10:25

On 21 Aug., 15:46, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
> -----
>
> det er jeg ikke enig i, at det er den nye jord, for den skal brændes af ild

den Nye Himle og en den Nye Jord
er ikke denne jord
den nye Jord er formet efter dine gerninger
har du et røversind
så bliver det til en røververden
har du et helligt sind
så bliver det en usigelig herlig verden hvor levealderen er 7 gange
længer end nu
og lyset er 7 gange stærkere
og nattens lys er som dagen i dag på denne Jord
men der skal komme dage hvor også denne verden oplever den tilstand
som der står skrevet
at deres alder blev som træets alder
men vis det alligevel ikke er denne verden der menes
så er det den verden som Johannes taler om
og se jeg så en ny Jord og en ny Sol
hvor retfærdighed gror
og det er fordi det er retfærdige sjæle som har formet støvet
støvet i rummet uden tyng-te
har kun din hukommelse som magnetisk binding
og din hukommelse er klippefast liv
af det som allerede har været
tænk på tågen der ude i stjernerne
med kikkert
kan man se
at der formes omkring 10 nye stjerner om ugen
i Orion tågen
måske er det dine forfædre
som bereder i ny plads til dig
og i det ny opgravet Tomas evangelium
siger Jesus
at den som skuer sandheden vil blive rædselslagen
men sandheden skal frigøre ham