Mønster er profeti
Fra : Ole Madsen

Dato : 17-08-10 17:59

Jøderne har en særlig måde at se profeti, de siger at mønsker er profeti,
det giver god mening, for det profetiske Ord viser jo hvordan Gud er, hvad
han mene rom forskellige situationer.

et eksempel jeg godt kan lide, og som jeg trro vil gå i opfyldelse

Genesis 11:6 6 og han sagde: "Se, de er ét Folk og har alle ét Tungemål;
og når de nu først er begyndt således, er intet, som de sætter sig for,
umuligt for dem;

jeg hørte her til aften at mange i de fattige lande er begyndt om hvad de
skal gøre når de ikke længere har brug for støtte fra andre lande.

der er flere og flere ting der lader os mennesker lykkes, vi har held til
mangt og meget, og det går kun i en retning.

Når vi ser verset i lyset af det, så kunne det godt tyde på hvad der bevæger
Gud, at han i visse situationer siger: Nu kan de klare sig uden mig, så må
jeg hellere gribe ind, for ellers går alle fortabt, fordi de ikke behøver
mig.

Ole Madsen

O Madsen Media: Webdesign, Illustration
http://www.o-madsen.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 17-08-10 18:05

"Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i meddelelsen
> Jøderne har en særlig måde at se profeti, de siger at mønsker er profeti,
> det giver god mening, for det profetiske Ord viser jo hvordan Gud er, hvad
> han mene rom forskellige situationer.

jeg vil godt lige afværge eventuelle misforståelser, jeg syntes det er godt
at fattigdom bliver udryddet, men dette er slet ikke emnet for det jeg
skriver

Ole