Fordomsfulde menneskers selvbedrag om lugt~
Fra : Bo Warming

Dato : 16-08-10 19:09

Fordomsfulde menneskers selvbedrag om lugt og om politik
"Vi ville ikke kunne tænke som mennesker, hvis ikke vi var skitzofrent
psykotiske" har Arthur Koestler og flere andre anerkendte tænkere
nået frem til. Vore mødre programmerer spædbørnene med doubblebind dvs
modstid mellem kropsssprog og ord, så vi alle er fyldt med
selvmodsigelser dvs sindsyge
Kun for et venneløst mindretal af dem fører det til psykiatrisk
diagnose
Selv fik jeg førtidspension via sandheder om hovedpine og opvækst men
kun på laveste niveau og min kamp for at få den af visse
overpsykiatere lovede på højeste niveau, som læger og gymnasielærere
næsten altid får, førte til diagnosesamvær med 5 af landets fineste
topfolk i psykiatribranchen og alle fastslog med eftertryk at jeg ikke
fejlede andet end måske "hypertymi" dvs hyperaktivitet på ide-planet.

Mit vidtspredte interesssefelt omfatter tandlægekunst og jeg har
interviewet grundigt en lang række topfolk med henblik på at skrive en
bog som Politikens Forlag tilbød mig kontrakt på og altså ville
udgive, men jeg lagde den på hylden.
Jeg desillusioneredes bl.a. af at dr.med . Pindborg som fordi hans
tandlægeforskning gav ham medicinsk doktorgrad og dermed gjorde ham
til tandvidenskabens førstemand, lod sig citere med foto i
tandpastaannoncer for at både dårlig ånde og karies mindskes med en
fluor-løs tidlig tandpasta.
Tandpaste parfumerer munden med pebermynte i ca en halv time efter
tandbørstningen og paradentosens lugt mindskes kun af den mekaniske
massage, og plakfjernelse fremmes ikke af detergenter eller
slibemiddel.

P.t. er jeg optaget af af gøre mit hjem luftfrit. Jeg har talt med de
mest videnskabeligt opreklamerede personer i farve-firmaer og
rengøringsselskaber fx ISS og det er klart at den ene mening er så
god som den anden. Sales talk er konge. Dobbelt blind test mangler.
Religionen om at terpentinbaseret maling gir demens er så
fagforenings-værdsat, at dette gir fortielse af at disse forkætrede
malinger nok gir den molekyltætteste lugt-forsegling.
Isoleringsmaling til at fjerne lugt af brand er måske cirka lige så
gode men ingen har ladet blindfoldet smagspanel vurdere.
Ved du noget så gerne skriv her eller ring 35861000.

Vedr politik er vi alle kopister af forældre - eller i opposition til
dem og har vi valgt et synspunkt, lytter vi især til hvad bekræfter
den

"Vink for partiførere: Hvis man kan drive folk til offentligt at
erklære sig for en sag. Så har man for det meste også fået dem til
indvendigt at erklære sig for den: de vil, at man senere hen skal
finde dem konsekvente      Nietzsche

Ligesom guder, skabes politiske ledere ved at forældreautoritet
projiceres over på en af smagsdommere udnævnt berømthed

"Konger fødes ikke: de frembringes ved almindelig øjenforblændelse.
Bernard Shaw

"   Hemmeligheden bag demagogens succes er at lade, som om han er
lige så indskrænket som sine tilhørere, for at få folk til at tro, at
de er lige intelligente som ham. Karl Kraus

"   Hvis menneskene en morgen vågnede op og pludselig var af samme
race, tro og farve, ville der opfindes andre grunde til fordomme inden
middag.   Senator George Aiken
"Vi har alle en række "genganger-spøgelser" i os - ikke kun hvad vi
har fået med os fra far og mor, forfølger os. Der er alle slags gamle,
ufunktionelle opfattelser og fordomme. Det er ikke levende i os men
det sidder der og vi kan ikke blive af med det, Ibsen

Bias er både det tekniske udtryk for en justerings- og system-fejl og
en tendens til forudindtagne holdninger, der gir placeboeffekt

"F o r d o m m e e r c i v i l i s a t i o n e n s g r u n d p i
l l e r.
André Gide
"   Out of passions grow opinions , mental sloth let them
rigidify into convictions. Nietzsche
"   Prejudice not being founded on reason cannot be removed by
argument.      Samuel Johnson
"The chief cause of human errors is to be found in the prejudices
picked up in childhood.      Rene Descartes
Fda   Ubehagelige sandheder er altid bedre end behagelige
illusioner. Montgomery Clift
Fda   Vi foragter alle fordomme, men vi er alle forudindtagende.
Herbert Spencer
fdaa   Af lidenskaberne fremvokser meningerne; åndens træghed lader
disse stivne til overbevisninger.       Nietzsche
fdaa   Convictions are more dangerous enemies of truth than lies.
Friedrich Nietzsche
fdaa   Dogs bark at a person whom they do not know. Heraclitus
Fdb   Everyone is a prisoner of his own experiences No one can
eliminate prejudices - just recognize them.      Edward R.
Murrow
fdb   If we were to wake up some morning and find that everyone was
the same race, creed and colour, we would find some other causes for
prejudice by noon.   Hvis menneskene en morgen vågnede op og
pludselig var af samme race, tro og farve, ville der opfindes andre
grunde til fordomme inden middag.   Senator George Aiken
fdc   Af sine illusioner kender man kun de bristede. Frithiof Brandt
fdc   EGEN LYKKE At godtage en tro, fordi den er udbredt, viser at
man er uhæderlig, fej og doven. Nietzsche
Fdc   Vore fordomme er vore elskerinder. Forstanden er i bedste fald
ens hustru, som man meget ofte hører på, men sjældent retter sig
efter. La Rochefoucauld
fdcc   Most of our so-called reasoning consists in finding arguments
for going on believing as we already do.      James Harvey
Robinson
fdd   It is natural for the mind to believe, and for the will to
love; so that , for want of true objects, they must attach themselves
to false.    Pascal
fddd   Vi ser kun, hvad vi er parate til at se, hvad vi har lært at
se. Vi fjerner eller overser alt, der ikke er en del af vore fordomme.
J-M. Charcot
fdddd      Der er uendelig mange handlinger, der ser latterlige
ud,
og hvis skjulte motiver er særdeles vise og hæderlige. La
Rochefoucauld
FDf   Enhver hører kun, hvad han forstår.       Goethe
Fdff   Patriotisme? En blanding af fordomme og egenkærlighed François
de Voltaire
Fdg   Man kan ikke afvise kristendom - man kan ikke afvise syge
evner til at se(øjefejl). Nietzsche
fdg   There is superstition in avoiding superstition. Francis Bacon
Fdg   Vi skaber vore boliger, og bagefter skaber vore boliger os.
Winston Churchill
fdh   Kærlighed og had er ikke blinde, men blændede af den ild, de
bærer med sig.Nietzsche
fdrg   The easy confidence with which I know another man's religion
is folly,
fdSBsm   A great many people think they are thinking when they are
merely rearranging their prejudices.      William James
FDvkifd   Forgæves klager fornuften over, at fordomme styrer verden;
hvis den selv skulle styre verden, måtte den også forvandle sig til en
fordom.      Hippolyte Taine

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-08-10 20:57

Bo Warming <bwng@bwng.dk> writes:

> P.t. er jeg optaget af af gøre mit hjem luftfrit. Jeg har talt med de

Det kunne selvfølgelig løse problemet, men tænker du ikke mere på lugt?

MÃ¥ske var det en ide at afvikle alt hvad der har med mel og
syltetøjsglas at gøre?