Er der nogen, som kan anbefale en Iphone a~
Fra : Marianne

Dato : 15-08-10 13:23

.... bruges til

- at tage et billede
- umiddelbart efter skal man kunne tilføje en beskrivelse af samme billede.

De lyder ikke så kompliceret, synes jeg, men nu har jeg siddet og kigget
20-25 photo apps igennem på Itunes. Uden held.

Min Iphone er 3GS

mvh
Marianne

Fra : Morten Lind

Dato : 15-08-10 15:48

Marianne <mjanneh@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> De lyder ikke så kompliceret, synes jeg, men nu har jeg siddet og kigget
> 20-25 photo apps igennem på Itunes. Uden held.

Det indbyggede kamera i din iPhone, når du har taget billedet, kan gøre
det.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-08-10 16:58

> Det indbyggede kamera i din iPhone, når du har taget billedet, kan gøre
> det.

hvor ?

/thomas

Fra : Marianne

Dato : 15-08-10 17:08

"Morten Lind" <mortenlind@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det indbyggede kamera i din iPhone, når du har taget billedet, kan gøre
> det.
>
> M.

Ja, jeg kan fint tage billeder, men hvordan skriver jeg en beskrivelse
knyttet til dem?

mvh
Marianne

Fra : Morten Lind

Dato : 15-08-10 18:00

> [...]

> "Morten Lind" <mortenlind@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg kan fint tage billeder, men hvordan skriver jeg en beskrivelse

Undskyld, jeg misforstod

M.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 15-08-10 14:04

On Aug 15, 6:07 pm, "Marianne" <mjan...@gmail.com> wrote:

> Ja, jeg kan fint tage billeder, men hvordan skriver jeg en beskrivelse
> knyttet til dem?

Hvad er formålet med at knytte beskrivelser til billederne? Er det kun
for at have beskrivelserne på selve telefonen, eller er det med
henblik på at synce dem til senere brug i f.eks. iPhoto eller
Aperture?

--
Michael Knudsen

Fra : Marianne

Dato : 16-08-10 07:53

> [...]
>for at have beskrivelserne på selve telefonen, eller er det med
>henblik på at synce dem til senere brug i f.eks. iPhoto eller

Jeg vil godt kunne overføre både billede og beskrivelse til fx IPhoto eller
Picasa.

Men billede og tekst må gerne være knyttet sammen, så jeg skriver direkte på
foto'et.

Sagen er, at jeg skal ud og fotografere en masse detaljer. Disse er så godt
som umulige at holde styr på, hvis ikke jeg fører en omhyggelig logbog,
hvilket er lidt irriterende. Jeg vil gerne - med samme device - kunne både
fotografere OG notere et par ord i tilknytning til billedet.

mvh
Marianne

Fra : Marianne

Dato : 16-08-10 08:20

Jeg har fundet en app - FaceTag - som kan. Men den er lidt fjantet til mit
formål. Funktionaliteten ser dog ud til at være OK, så hvis jeg ikke finder
noget bedre, bliver den løsningen.

mvh
Marianne

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-08-10 08:21

> [...]

> formål. Funktionaliteten ser dog ud til at være OK, så hvis jeg ikke finder

hvad _er_ dit formål ?

/thomas

Fra : Marianne

Dato : 16-08-10 12:02

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> hvad _er_ dit formål ?
>
> /thomas

At tage billeder og kunne skrive direkte på/i tilknytning til billederne,
hvad motivet forestiller.

Et eksempel: Jeg ønsker at tage billeder af forskellige måder at beskære
træer på. Det første eksempel tager jeg 1 billede af, og så vil jeg gerne
tilknytte kommentaren: "Stationsvej 27, august 2010". Det næste eksempel
tager jeg 3 billeder af - her vil jeg gerne skrive "Stationsvej 31, august
2010" - på alle tre.

Det kan jeg, så vidt jeg kan se, gøre vha FaceTag, omend kommentarerne
kommer til at stå i talebobler.

Iphonens billeder overfører jeg efterfølgende til computeren. Ideelt kommer
både billede + kommentar med, ellers vil jeg skulle kigge dyngen af billeder
igennem igen og skrive kommentaren ind igen for hver enkelt. Det KAN jeg
leve med, men særlig smart er det jo ikke.

mvh
Marianne

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-08-10 12:18

> [...]

> igennem igen og skrive kommentaren ind igen for hver enkelt. Det KAN jeg
> leve med, men særlig smart er det jo ikke.

Ok, der vil jeg nok istedet bruge noget som f.eks. Evernote.

<http://www.evernote.com/>

/thomas

Fra : Marianne

Dato : 16-08-10 13:52

> Ok, der vil jeg nok istedet bruge noget som f.eks. Evernote.
>
> <http://www.evernote.com/>
>
> /thomas

Perfekt! Tusind tak for hjælpen.

mvh
Marianne

Fra : Michael Knudsen

Dato : 16-08-10 06:16

On Aug 16, 1:02 pm, "Marianne" <mjan...@gmail.com> wrote:

> [...]
> tager jeg 3 billeder af - her vil jeg gerne skrive "Stationsvej 31, august

Hvis det udelukkende den geografiske placering, du har brug for, kan
iPhones indbyggede geotagging måske klare ærterne?

--
Michael Knudsen