Ø: WebDAV server anbefaling
Fra : Flemming Rubini

Dato : 13-08-10 10:05

Findes der nogen WebDAV server som kan anbefales?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Franz Berliner

Dato : 13-08-10 13:45

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Findes der nogen WebDAV server som kan anbefales?

Jeg har en Webstar til OSX du kan købe billigt (supporteres ikke mere)..
http, ftp, webdav mv.
http://db.tidbits.com/article/06593

Men der findes sikkert også noget gratis værk. Mener også man kan
aktivere det rimeligt nemt i den indbyggede apache i OSX, men det er der
sikkert nogle der kan give bedre instruktioner i end jeg kan.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 13-08-10 15:02

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Mener også man kan
> aktivere det rimeligt nemt i den indbyggede apache i OSX

Ja det er rigtigt.

Tak for tilbudet, men jeg har fravalgt at køre en internet-server.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-08-10 15:19

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Ja det er rigtigt.
>
> Tak for tilbudet, men jeg har fravalgt at køre en internet-server.

hvad vil du så med WebDAV ?

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 13-08-10 18:05

> hvad vil du så med WebDAV ?
>
> /thomas

Jeg har købt OmniFocus, og jeg er nødt til at sende dens kalender data
til en server hvor jeg så også vil sende Googles kalender data.
OmniFocus kan bruge en ekstern server, men ellers er det sat op til brug
for MobileMe, etc.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-08-10 18:20

> [...]
> til en server hvor jeg så også vil sende Googles kalender data.
> OmniFocus kan bruge en ekstern server, men ellers er det sat op til brug

Så skal du jo ud købe noget hosting et sted ... de små "snothoteller"
har som regel ikke webdav services, men de større har.

Dandomain har f.eks. et produkt de kalder "Hosted Disk" som kører Webdav

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 13-08-10 18:31

> [...]
> har som regel ikke webdav services, men de større har.
>
> Dandomain har f.eks. et produkt de kalder "Hosted Disk" som kører Webdav

Tak.
<http://www.dandomain.dk/produkter/hosteddisk-priser.html>

Det var godt du pegede på den, for der er godt nok mange ting på
hylderne i den butik, jeg var lige ved at fare vild.

Priserne får en til at tænke på, hvordan Apple har fundet frem til
prisen på MobileMe.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-08-10 18:58

> [...]
> hylderne i den butik, jeg var lige ved at fare vild.
>
> Priserne får en til at tænke på, hvordan Apple har fundet frem til

jøsses ...*

/thomas

* især når jeg tænker på hvad jeg i firma regi betaler for at have ting
liggende på Amazon S3 ...

Fra : Flemming Rubini

Dato : 13-08-10 18:59

> jøsses ...*
>
> /thomas
>

> * især når jeg tænker på hvad jeg i firma regi betaler for at have ting
> liggende på Amazon S3 ...

Jeg har nu ingen mening på det punkt, blot en neutral registrering,
syntes jeg.
S3 er vist i samme prislag, for almindelig husholdning.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-08-10 19:04

> Jeg har nu ingen mening på det punkt, blot en neutral registrering,
> syntes jeg.
> S3 er vist i samme prislag, for almindelig husholdning.

eh ... 1 GB data liggende på S3 i en måned koster dig ca. 60 øre ...

<https://aws.amazon.com/s3/#pricing>

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 13-08-10 19:26

> eh ... 1 GB data liggende på S3 i en måned koster dig ca. 60 øre ...
>
> <https://aws.amazon.com/s3/#pricing>
>
> /thomas

YMMW

Min husholdning er på 200 GB

Nah, pjat, det er svært at sammenligne, man skal jo også se på hvad man
bruger det til, fornuftigsvisagtigt ...

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-08-10 19:42

> YMMW
>
> Min husholdning er på 200 GB

så er S3 stadig billigere ;)

> Nah, pjat, det er svært at sammenligne, man skal jo også se på hvad man
> bruger det til, fornuftigsvisagtigt ...

helt sikkert, S3 er også meget mere gearet til at du selv bygger din
løsning op omkring det ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 13-08-10 20:10

> så er S3 stadig billigere ;)

> helt sikkert, S3 er også meget mere gearet til at du selv bygger din
> løsning op omkring det ...
>
> /thomas

Noget helt helt andet: Kender du bandet Opeth?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-08-10 20:12

> Noget helt helt andet: Kender du bandet Opeth?

ja ?

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 13-08-10 20:19

> ja ?
>
> /thomas

Jeg fik et tip om orkestret fornylig, og al lydopfattelse er som
forandret efter den oplevelse. Det mest kreative jeg nogensinde har hørt
lige bortset fra Cecilia Bartoli.
Jeg kom bare til at tænke på en diskussion i gruppen om metal musik, og
hvor totalt mindblowing det var for mig at høre Opeth. Wagner gå hjem og
læg dig )

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-08-10 21:31

> [...]
> Jeg kom bare til at tænke på en diskussion i gruppen om metal musik, og
> hvor totalt mindblowing det var for mig at høre Opeth. Wagner gå hjem og

Jeg har set dem live 2 gange .. en gang på Roskilde og 2. gang da de var
"opvarming" for Dream Theater her sidste år ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 13-08-10 21:52

> Jeg har set dem live 2 gange .. en gang på Roskilde og 2. gang da de var
> "opvarming" for Dream Theater her sidste år ...
>
> /thomas

Wauv, jeg er lige så imponeret over Dream Theater.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-08-10 22:13

> Wauv, jeg er lige så imponeret over Dream Theater.

så skal du måske chekke disse to ud:

<http://www.myspace.com/leprousband>

og

<http://www.myspace.com/orphanedmyspace>

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-08-10 01:44

> så skal du måske chekke disse to ud:
>
> <http://www.myspace.com/leprousband>
>
> og
>
> <http://www.myspace.com/orphanedmyspace>

Jeg er til stadighed fascineret over, hvordan en tråd i denne gruppe
pludselig og uden varsel drøner ud ad en tangent. Ikke at det gør noget.
Det er såmænd meget hyggeligt, og jeg gør det selv ofte. Det er bare
ikke noget, man ser tit.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-08-10 08:40

> [...]
> Det er såmænd meget hyggeligt, og jeg gør det selv ofte. Det er bare ikke

Det er fordi gruppen her er befriende fri for selvbestaltede "betjente"
som slår den slags ned ... hvilket også kan forklare hvorfor stort set
alle andre grupper jeg abbonerer på er ved at være nede på 3-4 indlæg om
dagen ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 13-08-10 15:33

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes:

> Findes der nogen WebDAV server som kan anbefales?

Hvilken funktionalitet er du ude efter?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 13-08-10 18:07

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100813 <nospam0002+20100813@gmail.com> wrote:

> Hvilken funktionalitet er du ude efter?

At jeg kan abonnere på min Google kalender og andre kalendre.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 14-08-10 06:39

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> At jeg kan abonnere på min Google kalender og andre kalendre.

BusyCal synkroniserer let med Google Calendar. Og derefter videre med
Sync Services.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 13-08-10 17:05

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Findes der nogen WebDAV server som kan anbefales?

Findes i Snow Leopard Server.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 13-08-10 18:07

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Findes i Snow Leopard Server.

Har brug for en ekstern.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 13-08-10 18:40

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Findes i Snow Leopard Server.

Så vidt jeg husker bruger du OmniFocus og MobileMe.
Benytter du det hele sammen med Google kalender også?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 14-08-10 06:36

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Så vidt jeg husker bruger du OmniFocus og MobileMe.
> Benytter du det hele sammen med Google kalender også?

Kalenderdelen i Pocket Informant synkroniserer med Google kalender.
Taskdelen kan synkronisere med ToodleDo men det fungerer ikke
tilfredsstillende, så det har jeg foreløbig droppet. Det er ikke muligt
at synce med Google taks da der ikke er de nødvendige APIer til rådighed
for udviklerne.

Om en uges tid skulle WebIS være færdig med sin PI 1.6, som gør at
kalenderdelen vil gøre brug af iPhone iCals interne database. Så kan
google droppes og sync af kalenderdelen vil synce over MobileMe. Regn
dog med at det også tager Apple en uges tid at færdiggøre godkendelsen
af opdateringen, så den kan hentes i AppStore.

OmniFocus er kun tasks, ikke kalender, og programmet syncer gennem filer
på iDisk i MobileMe. Mellem forskellige Mac'er [licensen er personlig og
kan bruges på flere Mac'er], iPhone, iPad Touch og iPad.

Når WebIS er helt færdig med sync'en til Windows Outlook vil firmaet
begynde at gøre syncen med Sneleopardens udvidbare Sync Services færdig.
WDS [WebIS Desktop Sync] vil kunne synkronisere gennem Bonjour, altså
over WiFi, og vil synkronisere både kalendere og tasks. Der vil også
komme en synkronisering mellem WDS og OmniFocus på Mac, enten ved at
OmniGroup opgraderer deres fungerende sync til Leopardens Sync Services
[der alligevel er fejlbehæftet i forhold til Sneleoparden], eller ved at
WDS kan kalde et AppleScript der gør det fornødne.

Og naturligvis kan man ikke synkroniserer kalenderdelen over såvel
iCal/MobileMe som WiFi [eller Google]. Ja, nomenklaturen er lidt kluntet
men lad mig nu bruge ordet 'kalender' som iCal bruger det, som er et
emneområde, og 'superkalender' om samlingen af kalendere.

PI 1.6 får to superkalendere. En intern for PI der kan synkroniseres med
Google Calendar. Og iCals interne, der synkroniseres gennem MobileMe.
Bruger man som jeg BusyCal [også kaldet »iCal Pro«] til at synkronisere
sneleopardens Sync Sevices med Google Calendar vil det give problemer
hvis begge bruges; der vil komme dubletter. Men bruger man Google
Calender til at synce en helt anden superkalender vil det gå; man kan
således have én superkalender til arbejdsbrug, og en anden til privat
brug.

De samme problemer opstår når WDS til Mac er klar, nok omkring
årsskiftet. Man kan ikke både arbejde på iPhones interne superkalender
gennem PI og synkronisere kalenderen gennem Bonjour. Man må vælge; enten
iCal databasen, eller PIs. Vælger man iCals gøres tingene lettere, men
til gengæld kan man ikke gøre brug af de ekstra felter som PIs
superkalender indeholder, men som kun kan synkronisere når man er på
LAN, med WiFi, med sin sneleopard.

Derfor må man gå ud fra at PI 1.6 vil have separate kontroller til sync
af superkalendere og tasks. Tasks på PI understøtter i øvrigt de samme
ting som OmniFocus, og altså langt mere end det der er understøttet i
Sync Services og iCal på Mac. Men med Sneleoparden er Sync Services jo
netop udvidbare, og synces over MobileMe.

Og ja, det hele ville unægtelig blive lettere, hvis Apple tillod
tredjeparts udviklere adgang til APIere til MobileMe fra iOS-enheder. Så
ville iPhone og iPad-applikationer kunne synce direkte »extensible Sync
Services«, og det ville umiddelbart afspejles på alle tændte enheder,
Mac, iPhone, iPod Touch og iPad.

Ja, det blev så til en lidt halvlang redegørelse ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 14-08-10 09:00

> [...]

> tilfredsstillende, så det har jeg foreløbig droppet. Det er ikke muligt
> at synce med Google taks da der ikke er de nødvendige APIer til rådighed

Jeg har ikke PI men din beskrivelse af resten svare til min oplevelse.

> [...]
> dog med at det også tager Apple en uges tid at færdiggøre godkendelsen
> af opdateringen, så den kan hentes i AppStore.

Spændende, men jeg forsøger af sparegrunde at undgå MobileMe.

> OmniFocus er kun tasks, ikke kalender, og programmet syncer gennem filer
> på iDisk i MobileMe. Mellem forskellige Mac'er [licensen er personlig og
> kan bruges på flere Mac'er], iPhone, iPad Touch og iPad.

Det siger du først nu. Spøg til side. Jeg mente at det ville være
fornuftigt i OmniFocus hvis man kunne sætte igangsætningsdatoen på
aktiviteterne, og en varighed. Når dette var gjort skulle det
selvfølgelig afspejles i iCal efter synkronisering.
Det var for meget at håbe på, med en sådan en type 'OmniPlan'.
Men det er selvfølgelig nemt nok at trække-og-slippe opgaverne i iCal
efter huskelisten er blevet synkroniseret.

<...>
> [...]
> men lad mig nu bruge ordet 'kalender' som iCal bruger det, som er et
> emneområde, og 'superkalender' om samlingen af kalendere.

Du mener underforstået samtidigt, gætter jeg. Det har jeg fanget, derfor
er jeg også på jagt efter 'en' WebDAV-server, som alle kalenderne kan
bruge.

> [...]
> Calender til at synce en helt anden superkalender vil det gå; man kan
> således have én superkalender til arbejdsbrug, og en anden til privat

Jeg synkronisere iCal med Google Calendar, og det er en fin løsning.
Det er lidt min plan, at lade Google tage sig af at synkronisere med min
iCal (jeg ved alligevel ikke hvordan jeg få den sendt ud i skysovsen).
Min OmniFocus sender til WebDAV-serveren. Og derefter vil jeg bruge min
tryllestok.

> [...]
> til gengæld kan man ikke gøre brug af de ekstra felter som PIs
> superkalender indeholder, men som kun kan synkronisere når man er på

Jeg vil ikke bruge Bonjour/WiFi trods den hastighedsgevinst det kan
give, for jeg lade det hele være koblet til Internettet kontinuerligt.
Det kunne være rart med push hele vejen igennem, men så langt er jeg
ikke nået endnu.

> [...]
> Sync Services og iCal på Mac. Men med Sneleoparden er Sync Services jo
> netop udvidbare, og synces over MobileMe.

Jeg begynder at forstå hvordan det hele hænger sammen, blandt andet med
PI og BusyCal. Det skal du have tak for. Det bliver godt nok spændende
om tiden så er moden til denne Getting Things Done platform. Det ser
unægteligt lidt kringlet ud. OmniGroups opdeling i en projectmanager og
en taskmanager har ikke overbevist mig. Jeg forstå ikke hvorfor det er
to selvstændige programmer. Faktisk købte jeg i sin tid OmniPlan med
forventning om at en taskmanager ville blive optimeret i programmet. Men
det er nok behovet for en iPhone-applikation der er styrende.

> [...]
> ville iPhone og iPad-applikationer kunne synce direkte »extensible Sync
> Services«, og det ville umiddelbart afspejles på alle tændte enheder,

Ja det er en smule træls. Personligt vil ser jeg på hvilken platform der
har den bedste integration af project- og taskmanagers, og som har en
mobil version af samme.

> Ja, det blev så til en lidt halvlang redegørelse ...

Og en fin IMRAD af slagsen

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 14-08-10 10:34

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg mente at det ville være fornuftigt i OmniFocus hvis man kunne sætte
> igangsætningsdatoen på aktiviteterne, og en varighed.

Det kan man skam også gøre i OmniFocus. Og i PI. Og med WebIS udvidede
task-understøttelse i sneleopardens »extensible Sync Services« også i
Sync Services.

> Når dette var gjort skulle det selvfølgelig afspejles i iCal efter
> synkronisering.

Problemet er så bare at iCal ikke understøtter startdato og varighed ...
Det gør ej heller BusyCal, men SOHO Organizer gør det, lige som den
synkroniserer med Sync Services.

Det betyder til gengæld så at alle OmniFocus tasks i SOHO Organizer har
startdata - »i dag«. Startdato og varighed synkroniseres jo ikke ned i
Sync Services ...

> [...]
> forventning om at en taskmanager ville blive optimeret i programmet. Men
> det er nok behovet for en iPhone-applikation der er styrende.

Selv om jeg ved at jeg kan prøvekøre OmniPlan på min Mac i 14 dage, uden
at betale for det [og som gymnasielærer kan få den til halv pris], har
jeg ikke prøvekørt den. Jeg har på OmniGroups site set at den
synkroniserer dårligt med OmniFocus, der i øvrigt indeholder det jeg har
brug for. Stort set. WebIS har i øvrigt planer om at projekter
indeholdende flere forbundne tasks skal kunne vises i GANT-kort i PI.

OmniPlan svarer så vidt jeg kan se til MS Project, og det er vildt mere
end jeg har brug for. Jeg går ud fra at når nu OmniFocus er kommet til
iPad vil OmniPlan og OmniOutline være de næste programmer de går i gang
med at lave en iPad-udgave til. OmniGraffle og OmniGraphSketcher var de
to første programmer de portede til tavlen, og de har kun de fem
betalingsprogrammer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 14-08-10 10:54

> [...]

> jeg ikke prøvekørt den. Jeg har på OmniGroups site set at den
> synkroniserer dårligt med OmniFocus, der i øvrigt indeholder det jeg har

Ja det er lidt dobbeltkonfekt at have begge dele, så længe man ikke er
en del af en større projektorganiseret gruppe.

> OmniPlan svarer så vidt jeg kan se til MS Project,

Ja det ligner meget MS Project, dog som en 2CV ligner en Volvo.

> [...]
> med at lave en iPad-udgave til. OmniGraffle og OmniGraphSketcher var de
> to første programmer de portede til tavlen, og de har kun de fem

Det er spændende læsning at høre din vurdering af hvad fremtiden byder
på.

Jeg har selv en tidsbegrænsning på dette projekt. Apple sender mig en
iPhone d. 23. aug. og inden da skal jeg gerne have fundet en mobil
løsning jeg kan leve med, såfremt at løsningen er på Android eller
andet.
Tidsperspektivet for disse porteringer lider af iCal's begrænsninger, og
jeg er nok pessimist mht. hvor hurtig Apple er på det punkt.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 14-08-10 12:39

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Tidsperspektivet for disse porteringer lider af iCal's begrænsninger, og
> jeg er nok pessimist mht. hvor hurtig Apple er på det punkt.

Simpelthen: Drop iCal.

Med WebIS kommende WDS til Mac og kommende Informant til Mac, kombineret
med OmniFocus, så får du det som du vil have det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 14-08-10 13:25

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Informant til Mac

Okay, der kommer en skrivebordsklient til Mac, den oplysning var jeg
ikke faldet over.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-10 13:34

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Okay, der kommer en skrivebordsklient til Mac, den oplysning var jeg
> ikke faldet over.

Det er også godt gemt i forum-debatten på deres site.

På Windows-siden er der en god Office-klient. Noget tilsvarende mangler
der til Mac, og de tror ikke på at den nye Outlook til Mac [som
tilsyneladende vil være fraværende i den nye Home & Student Edition]
giver mulighed for plug-ins.

Men så kan man køre det samme Informant-software på både Mac [med
automatisk sync til forskellige maskiner, over MobileMe], iPhone og
iPad. De to sidstnævnte skal så synces med en Mac med WDS for at få en
fuld sync. Og her bruges naturligvis Apples Bonjour.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 13-08-10 22:38

rPer Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Findes i Snow Leopard Server.

Er det i øvrigt rigtigt forstået at OmniFocus ikke viser aktiviteterne
iCal kalenderen, og kun som en To-Do liste, altså huskelisten i iCal,
sigh!

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 14-08-10 06:36

> [...]

> Er det i øvrigt rigtigt forstået at OmniFocus ikke viser aktiviteterne
> iCal kalenderen, og kun som en To-Do liste, altså huskelisten i iCal,

Ja, iCal understøtter ikke andet. Det er lidt bedre i BusyCal, men ikke
meget.

En OmniFocus 'action', der svarer til det Pocket Informant kalder en
'task' og andre kalder en 'to-do' har en start-dato, en due-dato, en
context og et projekt. Da iCal ikke understøtter start-dato men kun
due-dato vises startdatoen ikke. En 'action' vises således kun på datoen
hvor den er 'due', men så som:

<project-name>@<action-name>[<context-name>]

OmniFocus sync til Sync Services [de kalder det fejlagtigt 'sync til
iCal'] er i øvrigt fejlbehæftet, og er under alle omstændigheder helt
forældet. Har man således flere Mac'er med Sneleopard medfører en sync
på mere end en maskine naturligvis bunkevis af dubletter; cirkulære
sync'er går bare ikke, men på Leoparden sync'ede tasks bare ikke over
MobileMe. Det gør de på Sneleoparden, endda også udvidelser til Sync
Services som 3. parts udviklere kommer med ...

OmniGroup er naturligvis fuldt ud klar over hvad WebIS er i gang med: at
lave en WDS til Mac, der synkroniserer PI til sneleopardens udvidbare
Sync Services. Der er kontakt mellem de to firmaer, og WebIS har
offentligt erklæret at enhver udvikler vil få [gratis] adgang deres
udvidelser. Dermed vil alle kalender- og task-applikationer på Mac få
adgang til den samme database over aftaler og opgaver, passende udvidet
i forhold til Apples alt for primitive udgave.

Så jeg forventer ikke at OmniGroup kommer med en opdatering før nogen
tid efter at WebIS er færdig med sin WDS. Men så vil også SOHO
Organizer, BusyCal og Outlook 2011 kunne gøre brug af dem, hvis de så
måtte ønske.

WebIS nævner i øvrigt også et sted på deres blot planer om en Informant
til Mac, de tror nemlig ikke på at Outlook 2011 som Outlook 2007 og 2010
vil indeholde muligheden for plug-ins, der vil gøre det muligt at bruge
Outlook på Mac til »det hele«. Skal den det vil det være op til MS'
udviklere at synce med de udvidede Sync Services.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 14-08-10 09:44

> [...]

> OmniFocus sync til Sync Services [de kalder det fejlagtigt 'sync til
> iCal'] er i øvrigt fejlbehæftet, og er under alle omstændigheder helt

Pokkers. Jeg troede tiden var ved at være moden. Men målgruppen er
stadig for lille åbenbart til at det er højt prioriteret. Det er lige
før det er nemmere med et regneark hos Google som kan læses af ens
mobile enheder.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 14-08-10 10:34

> [...]

> stadig for lille åbenbart til at det er højt prioriteret. Det er lige
> før det er nemmere med et regneark hos Google som kan læses af ens

Jeg tror at vi taler om måneder her før det er ordnet. Når WebIS er
færdig med sin WDS til Mac kan OmniGroup opdatere sin sync til
sneleopardens nu udvidbare Sync Services.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 14-08-10 11:01

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg tror at vi taler om måneder her før det er ordnet. Når WebIS er
> færdig med sin WDS til Mac kan OmniGroup opdatere sin sync til
> sneleopardens nu udvidbare Sync Services.

Jeg forstår ikke helt hvordan OmniGroup er afhængig af WebIS gøren og
laden.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 14-08-10 12:39

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg forstår ikke helt hvordan OmniGroup er afhængig af WebIS gøren og
> laden.

Hvorfor skulle de dog opfinde den dybe tallerken igen? Når resultatet
endda vil blive ringere.

Når WebIS WDS er færdig er der også en fungerende kalender- og
opgaveløsning til Sync Services, med APIere, tilgængelig til også
OmniGroup. Som vil kunne være fælles for alle kalender- og
opgaveprogrammer på Mac.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 14-08-10 13:25

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Når WebIS WDS er færdig er der også en fungerende kalender- og
> opgaveløsning til Sync Services, med APIere, tilgængelig til også
> OmniGroup.

Nu forstå jeg hvad du mener. Jeg troede den slags var indhyllet i noget
licenshalløj.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-10 13:34

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Nu forstå jeg hvad du mener. Jeg troede den slags var indhyllet i noget
> licenshalløj.

Den enkelte bruger skal jo selv betale for en WDS fra firmaet. Ellers
vil APIerne mangle.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 28-08-10 14:37

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Den enkelte bruger skal jo selv betale for en WDS fra firmaet. Ellers
> vil APIerne mangle.

Jeg måtte lige slå din brug af WDS op igen, det var svært at finde i
tråden, (hm, måske er forkortelse ikke så gode som jeg syntes i gamle
dage):

Din anvendelse:
[...]

Almen anvendelse:
World Dog Show, nah spøg til side. Der er for mange som bruger denne
forkortelse, fx Wireless Distribution System, Windows Deployment
Servidce, World Data System, World Development Sources ...

Her i gruppen bruger vi WDS for:
Wild Debate Sinners, nah, ...

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 28-08-10 17:00

> [...]

> forkortelse, fx Wireless Distribution System, Windows Deployment
> Servidce, World Data System, World Development Sources ...

Hæ, hæ...))

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 14-08-10 09:02