MS Windows
briani 27239
Et Ethernet card probs?
Fra : Jane

Dato : 13-08-10 22:11

Hej!
Jeg har et Myson MTD803 Fast Ethernet Card, som kun vil køre med XP og ikke
vil blive opdatet til win7, hvilket kort kan jeg anvende til både XP &
Win7, jeg kører i Dual'boot ?
Jane

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-10 23:02

Jane skrev:
> [...]
> Jeg har et Myson MTD803 Fast Ethernet Card, som kun vil køre med XP og
> ikke vil blive opdatet til win7, hvilket kort kan jeg anvende til både
Prøv at bruge vista driverne til kortet, de burde virke under win7 også

Fra : Jane

Dato : 14-08-10 05:51

Tjae! Men selvom jeg nu har fjernet kortet i enhedshåndteringen, vil
windows ikke opdate alligevel, der er stadig et 'gult' sp.mål tegn ?

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-10 06:40

Jane skrev:
> Tjae! Men selvom jeg nu har fjernet kortet i enhedshåndteringen, vil
> windows ikke opdate alligevel, der er stadig et 'gult' sp.mål tegn ?
>
> "Paul Østerby Sørensen" <paulsorensen@youmail.dk> skrev i meddelelsen

Har du hentet nogle nye drivere til kortet f.eks. herfra
http://www.edriverdownload.com/myson-century-myson-mtd803-based-10010-pci-ethernet-adapter-driver.html

Fra : Jane

Dato : 14-08-10 14:26

Det link du gav mig, førte et sted hen, hvor man skal downloade en
driverscanner, der vil afsøge hele maskinen, det er jeg ikke vild med, har
Du/I et link der kun inderholde den en 'driver'
Jane

Fra : emjeppesen

Dato : 14-08-10 14:35

Jane skrev:

>Det link du gav mig, førte et sted hen, hvor man skal downloade en
>driverscanner, der vil afsøge hele maskinen, det er jeg ikke vild med, har
>Du/I et link der kun inderholde den en 'driver'

Det er da en god ide at skanne for drivere. Det er da ikke utænkeligt,
at du mangler andre drivere til win7.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-10 14:52

Jane skrev:
> [...]
> driverscanner, der vil afsøge hele maskinen, det er jeg ikke vild med,
> har Du/I et link der kun inderholde den en 'driver'

Jeg var lige inde på siden kiggede lidt på Myson, trykkede et par gange
og se her Confirm Driver Download
Before you download Myson Century Myson MTD803 Based 100,10 PCI Ethernet
Network Adapter Driver by Myson Century Driver, please confirm your
selection! så den er der altså

Fra : Ole C

Dato : 14-08-10 15:28

Paul Østerby Sørensen skrev blandt andet:

> [...]
> Ethernet Network Adapter Driver by Myson Century Driver, please
> confirm your selection! så den er der altså

Jeg var nysgerrig - og man får tilbudt Free Driver Scan pga. af denne
meddelelse:
"The driver you are looking for is temporarily unavailable. We offer Driver
Search to help you find drivers on internet"
Men det kan da godt være at man selv kan finde driveren et andet sted på
nettet...

--
vh
Ole C

Fra : Martin Ploug

Dato : 14-08-10 16:26

Den 14-08-2010 15:26, Jane skrev:
> [...]
> driverscanner, der vil afsøge hele maskinen, det er jeg ikke vild med,
> har Du/I et link der kun inderholde den en 'driver'

Jeg ved ikke, om Device Doctor kan bruges til formålet.
http://www.devicedoctor.com/

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-08-10 22:05

Jane skrev:

> Det link du gav mig, førte et sted hen, hvor man
> skal downloade en driverscanner, der vil afsøge
> hele maskinen, det er jeg ikke vild med

Det kan jeg godt forstår, jeg er også påpasselig
med den slags - jeg har set så mange gange at de
efterlader snavs på maskinen.

Finder du ikke en driver, er det bedre at købe et
nyt LAN-kort, det fås for under 100 kroner.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Jane

Dato : 15-08-10 13:29

Allan skrev:
> [...]
> efterlader snavs på maskinen.
>
> Finder du ikke en driver, er det bedre at købe et
> nyt LAN-kort, det fås for under 100 kroner.

Jeg prøvede engang, at lade firmaet "DriverMax", afsøge & installere nye
'drivere' til hele min daværende 'puter,'
de nappede bare mine såkaldt gamle drivere, og havde ikke noget til mig
istedet for, det var ret trist en historie og endte i en geninstall, nu vil
nogen sikkert hævde at det firma er alletiders, ok med det, men dette var
altså oplevelsen, jeg fik.
Jeg har istedet for, nu taget en netkort jeg havde liggende fra en tidligere
PC, et 'Realtek', og nu kører maskinen igen.
Takker alle! Jane