MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win 7 pladsproblem
Fra : Henning Lund

Dato : 12-08-10 21:09

Jeg har en bekendt der har købt og installeret win7 på en ældre
maskine. Der er en harddisk i som er delt med 10 GB på C drevet
og ca 150 GB på D drevet. Hun fandt ud af efter installationen af
win 7, at der er nul plads tilbage på C drevet. Findes der en
måde at ændre drevets fordeling uden specialsoftware?
Hvis ikke kan i så give mig navnet på noget freware der kan
tricket?

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-08-10 21:13

Henning Lund skrev:

>Findes der en måde at ændre drevets fordeling uden specialsoftware?

Gør D: mindre og udvid derefter C: i diskhåndteringen.

Fra : Henning Lund

Dato : 13-08-10 06:09

Ivan V. Klattrup wrote:
> Gør D: mindre og udvid derefter C: i diskhåndteringen.

Hej og tak for svaret. Jeg kan sagtens formindske drev D men når
jeg højreklikker på C for jeg ikke muligheden for at kunne trykke
udvid, den er gråtonet. Hvad gør jeg forkert?
Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-08-10 06:18

Henning Lund skrev:

>Hej og tak for svaret. Jeg kan sagtens formindske drev D men når jeg
>højreklikker på C for jeg ikke muligheden for at kunne trykke udvid, den
>er gråtonet. Hvad gør jeg forkert?

Så er d: sikkert placeret på en udvidet partition

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 13-08-10 09:36

"Henning Lund" <hlFJERNDETTE@vestvejr.dk> wrote in message
> [...]
> specialsoftware?
> Hvis ikke kan i så give mig navnet på noget freware der kan tricket?

Hej

Hvis jeg ikke husker helt forkert, så kan Windows ikke finde ud af at
repartitionere det drev det er installeret på. Du skal have fat i et program
til at gøre det:

Søg på Google med 'Free partition' og du finder bla.:

http://www.freedownloadscenter.com/Best/free-partition.html

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Henning Lund

Dato : 13-08-10 13:06

Peter Brandt Jørgensen wrote:

> [...]
> i et
> program til at gøre det:
>
> Søg på Google med 'Free partition' og du finder bla.:

Tak for svarene, jeg hitter et program.

Henning Lund
www.tjae.dk