MS Windows
briani 27239
brugeradgang i Win7
Fra : Fietsenmaker

Dato : 12-08-10 07:10

Min nabo har fået et mærkeligt problem.
Når han starter sin bærbare kommer der to brugerbilleder frem.
En med administrator og en med hans navn på. Der er ikke password på
nogen af dem.
Han er bare træt af at skulle klikke for at starte windows7, han er den
eneste bruger og har aldrig været udsat for dette.
Jeg har på fornemmelse at der er nogen som har leget med systemet.
Spørgsmålet er om man kan fjerne denne adgangsklikkeri.
Er der nogen som har et forslag hvordan man fjerner dette.

pfh tak

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-08-10 12:00

Tryk WIN + R. Skriv control userpasswords2 og tryk enter. Fjern kryds
ved Brugere skal angive ...
Det er default i WIN7 at man får denne prompt når der er mere end en
brugerkonto. Det ser ud til at han har fået aktiveret Administrator
kontoen. Har han ikke selv aktiveret den anbefales det på det
kraftigste at undersøge nærmere for Virus og Malware.
Har han ikke antivirus installeret bør han som minimum installere
Microsoft Security Essentials (gratis download) da denne både
beskytter mod virus og malware.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Fietsenmaker

Dato : 12-08-10 14:16

Den 12-08-2010 12:59, Jens Peter Karlsen skrev:
> [...]
> Har han ikke antivirus installeret bør han som minimum installere
> Microsoft Security Essentials (gratis download) da denne både

Du skal have mange tak, det var løsning på problemet.

Ha' det godt