ftp_connect virker ikke mere på navn?!?
Fra : Leif Neland

Dato : 12-08-10 15:07

PHP Version 5.2.14-0.dotdeb.0
Linux linux03 2.6.26-2-686 #1 SMP Tue Mar 9 17:35:51 UTC 2010 i686

Et stykke php har kørt uforandret i månedsvis...

Det skal uploade en fil med ftp.
I dag kan den ikke connecte med ftp_connect("ftp.example.com"), men med
ftp_connect(gethostbyname("ftp.example.com")) fungerer det...
Hvad kan der være sket?

Stump af kode:
$server="ftp.example.com";
//$server=gethostbyname($server); // Denne linie skal med, for at det virker
$conn_id=ftp_connect($server) or die("Couldn't connect to $server");

Leif

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 12-08-10 15:33

On Thu, 12 Aug 2010 16:06:40 +0200, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

> [...]
>I dag kan den ikke connecte med ftp_connect("ftp.example.com"), men med
>ftp_connect(gethostbyname("ftp.example.com")) fungerer det...

Tvivler stærkt på at du har kunne bruge og staqdig kan bruge
ftp.example.com som FTP server....
Kan forestille mig st du har et OpenSource projecti installeret som
har overskrevet nogle af dine indstillinger....

Fra : Leif Neland

Dato : 16-08-10 10:15

"Keld Rosenkrantz" <keld@splinternet.dk> skrev i en meddelelse

> Tvivler stærkt på at du har kunne bruge og staqdig kan bruge
> ftp.example.com som FTP server....
> Kan forestille mig st du har et OpenSource projecti installeret som
> har overskrevet nogle af dine indstillinger....

I altså... Du tror da ikke jeg vil afsløre navnet på ftp-serveren i en
offentlig gruppe?
ftp.example.com er en placeholder for det rigtige navn.

Leif

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 16-08-10 10:23

On Mon, 16 Aug 2010 11:14:38 +0200, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

>I altså... Du tror da ikke jeg vil afsløre navnet på ftp-serveren i en
>offentlig gruppe?
>ftp.example.com er en placeholder for det rigtige navn.
>
>Leif

Hvorfor ikke er du da bange for sikkerheden?
Desuden ville de være nemme for andre og se om problemet måske er
generelt pga f.eks DNS eller det er hos dig lokalt.

--
Keld Rosenkrantz
Få gratis webhotel på www.splinternet.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 16-08-10 12:02

> Hvorfor ikke er du da bange for sikkerheden?
> Desuden ville de være nemme for andre og se om problemet måske er
> generelt pga f.eks DNS eller det er hos dig lokalt.

Jeg kan da godt afsløre, at det er ftpssh.post.dk, men det nytter ikke
noget, fordi post.dk kun åbner i firewallen for de registrerede kunder.

Det mystiske er, at php ikke kunne ftp-connecte pr navn, men godt, når php
selv havde oversat til ip.
Det endnu mere mystiske er, at det nu virker igen...

Leif

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 16-08-10 12:06

On Mon, 16 Aug 2010 13:01:47 +0200, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

> [...]
>selv havde oversat til ip.
>Det endnu mere mystiske er, at det nu virker igen...

Er IP adressen den offentlige eller den interne adresse.
Er den den offentlig kan det jo ske den smutter over routeren og
dermed blokeres..

Fra : Leif Neland

Dato : 16-08-10 12:21

> Er IP adressen den offentlige eller den interne adresse.
> Er den den offentlig kan det jo ske den smutter over routeren og
> dermed blokeres..

ftpssh.post.dk ligger hos Post Danmark, og det er den offentlige adresse.
Jeg er kunde, og php-scriptet sender en edifact-fil med adresseoplysninger
for de postpakker, vi har lavet pakkelabels med stregkoder på.

Leif