MS Windows
briani 27239
Vista netværk er underligt?
Fra : Paul Larsen

Dato : 11-08-10 14:21

Min logik rækker desværre ikke til Vista´s måde at håndtere netkortene på
:-/

Jeg har et kablet netkort på et privat IP net mellem en Vista og en XP. Fra
Vista kan jeg ubegrænset accesse alle drev på XP'en via admin shares.

Men dette kan jeg ikke fra XP'en?
Jeg kan kun accesse et drev hvis det er shared. Er det normalt i Vista at
man ikke kan accesse adminshares selvom brugerne på begge PC har samme
brugernavn og pw?

Netkortet på Vista'en ses i "Network and Sharing Center" som "Unidentified
network (Private network)" men jeg får ikke lov til at ændre navnet?

Og nu går det helt galt for mig. Så snart jeg kalder op med 3G modem til
internet, så afmarkerer Vista de grønne lamper udfra Network discovery +
File sharing + Public folder sharing. Tilbage er kun grøn lampe ved
Password protected sharing. Jeg har således ikke adgang til det private LAN
når der er adgang til public 3G internet ???

Jeg har ellers helt styr på netværk i W2K og XP

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-08-10 18:52

Se inline.

On Wed, 11 Aug 2010 15:21:09 +0200, Paul Larsen
<paullarsen@nohotmail.invalid> wrote:

>Jeg kan kun accesse et drev hvis det er shared. Er det normalt i Vista at
>man ikke kan accesse adminshares selvom brugerne på begge PC har samme
>brugernavn og pw?

Pga. øget sikkerhed i Vista kan du ikke umiddelbart dette. Her en
beskrivelse af hvad du skal ændre i Registry:
http://www.paulspoerry.com/2007/05/09/how-to-access-administrative-shares-on-vista-c/

http://www.chicagotech.net/vista/unidentifirdnetwork.htm

> [...]
>Password protected sharing. Jeg har således ikke adgang til det private LAN
>når der er adgang til public 3G internet ???

Ren sikkerheds feature. Hvis ikke kunne nogen på dit public netværk
tilgå det private.

Regards Jens Peter Karlsen.