Screen Sharing -- kryptering?
Fra : Michael Knudsen

Dato : 11-08-10 04:02

Hejsan,

Jeg har forwardet et par porte i min router, så jeg nu kan tilgå min
Mac derhjemme via Screen Sharing udefra. Nu er jeg dog blevet lidt
betænkelig, idet jeg intet sted har set noget om kryptering. Jeg er
fuldt ud fortrolig med SSH, men hvordan forholder det sig med Screen
Sharing? Oprettes der en "sikker" linje til min computer, eller kan
alle og enhver lytte med?

--
Michael Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-08-10 11:43

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> [...]
> fuldt ud fortrolig med SSH, men hvordan forholder det sig med Screen
> Sharing? Oprettes der en "sikker" linje til min computer, eller kan

Jeg gætter på det blivet sendt i "klar" tekst ... hvis du vil have
kryptering skal du bruge Apple Remote Desktop ..

http://www.apple.com/remotedesktop/

/thomas

Fra : Michael Knudsen

Dato : 11-08-10 08:47

On Aug 11, 12:43 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Jeg gætter på det blivet sendt i "klar" tekst ... hvis du vil have
> kryptering skal du bruge Apple Remote Desktop ..
>
> http://www.apple.com/remotedesktop/

Dammit. Det koster jo kassen. Gad vide, om man kan sætte sin Mac op
til at fungere som VPN server? Så kunne man jo komme sikkert ind på
netværket for så derefter at oprette Screen Sharing forbindelsen ...
eller der mon (igen, igen) noget, jeg har misforstået?

--
Michael Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-08-10 15:55

> [...]

> netværket for så derefter at oprette Screen Sharing forbindelsen ...
> eller der mon (igen, igen) noget, jeg har misforstået?

arh ... jeg sludrer .. det er faktisk kryptering på screensharing ...
kig i "Preferences"

Hvis du vil have VPN (nemt) skal du op i OS X Server ...

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 11-08-10 15:50

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> writes:

> [...]
> netværket for så derefter at oprette Screen Sharing forbindelsen ...
> eller der mon (igen, igen) noget, jeg har misforstået?

Hvorfor ikke bare bruge BackToMyMac eller hvad de nu kalder det?

Men som udgangspunkt kan du komme meget langt hvis du kan ssh'e ind til
maskinen.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 11-08-10 11:21

On Aug 11, 4:49 pm, nospam0002+20100...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20100810) wrote:

> Hvorfor ikke bare bruge BackToMyMac eller hvad de nu kalder det?

Er det ikke en del af MobileMe? Det vil jeg ikke betale svimlende
summer for. Pladsen på iDisk er for lille til, at man kan bruge den
seriøst. Mail, kalender og hjemmeside klarer jeg hos Google. Det er da
begrænset hvor mange services, der er tilbage, og så forekommer prisen
noget ublu.

--
Michael Knudsen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 11-08-10 18:31

> [...]

> seriøst. Mail, kalender og hjemmeside klarer jeg hos Google. Det er da
> begrænset hvor mange services, der er tilbage, og så forekommer prisen

jeg er enig i at prisen er ublu, men hvis behovet retfærdiggjorde det -
fx i arbejdsregi - så er de pegne da givet godt ud.