Screen Sharing -- kryptering?
Fra : Michael Knudsen

Dato : 11-08-10 04:02

Hejsan,

Jeg har forwardet et par porte i min router, så jeg nu kan tilgå min
Mac derhjemme via Screen Sharing udefra. Nu er jeg dog blevet lidt
betænkelig, idet jeg intet sted har set noget om kryptering. Jeg er
fuldt ud fortrolig med SSH, men hvordan forholder det sig med Screen
Sharing? Oprettes der en "sikker" linje til min computer, eller kan
alle og enhver lytte med?

--
Michael Knudsen

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 11-08-10 12:26

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:
> [...]
> fuldt ud fortrolig med SSH, men hvordan forholder det sig med Screen
> Sharing? Oprettes der en "sikker" linje til min computer, eller kan

Det skal være en opsjon om du vil at brukernavn/passord eller alt skal
gå kryptert. Standard er førstnevnte om jeg husker korrekt. Sjekk
preferences i Screen Sharing når du er koblet til.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 11-08-10 08:49

On Aug 11, 1:25 pm, Tor Einar Samdahl
<tei...@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> Det skal være en opsjon om du vil at brukernavn/passord eller alt skal
> gå kryptert. Standard er førstnevnte om jeg husker korrekt. Sjekk
> preferences i Screen Sharing når du er koblet til.

Takker! Det havde jeg ikke opdaget. Det ville have været smart, hvis
den option også var tilgængelig i System Preferences, hvor man slår
Screen Sharing til.

--
Michael Knudsen