Huskeliste TO-DO taskmanager ...
Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-08-10 11:19

Er der sket mere på området?

Apple kan vel stadig ikke synkronisere huskelisten med iPhone fra iCal?

Og Rønne kan din Pocket Informant efterhånden dette?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-08-10 11:38

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Er der sket mere på området?
>
> Apple kan vel stadig ikke synkronisere huskelisten med iPhone fra iCal?

Der er ingen indbyggede ToDo funktioner i iPhone ...

Mit bud er at bruge noget 3.parts

En af de mere omfattende løsninger må være "Things"

<http://culturedcode.com/things/>

Den gratis løsning jeg har brugt er Zenbe lists:

<http://www.zenbe.com/lists>

Der er sikkert en millard andre ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-08-10 11:53

> Den gratis løsning jeg har brugt er Zenbe lists:
>
> <http://www.zenbe.com/lists>

Tak. Det er næsten smukt hvor enkelt webapplikationen er.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-08-10 12:01

> Tak. Det er næsten smukt hvor enkelt webapplikationen er.

Jep .. og måden du kan dele dine lister med andre Zenbe brugere er
faktisk også ret fix ... uden at blive kompliceret.

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-08-10 12:34

> Jep .. og måden du kan dele dine lister med andre Zenbe brugere er
> faktisk også ret fix ... uden at blive kompliceret.

Enig, det er nemt at dele sin liste.

Andre vil måske gerne se denne anmeldelse. Bemærk også fanebladet
"Similar Apps"
<http://www.macworld.com/appguide/app.html?id=89292>

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-08-10 11:38

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Er der sket mere på området?
>
> Apple kan vel stadig ikke synkronisere huskelisten med iPhone fra iCal?
>
> Og Rønne kan din Pocket Informant efterhånden dette?

andre kombatanter:

Things
ser ud til både at kunne synkronisere med iPhone, iCal,
<http://culturedcode.com/things/>

Remember The Milk
kan synkronisere med Google Kalender
http://www.rememberthemilk.com/

The Hit List
Har ikke en iPhone app men den er på vej.
<http://www.potionfactory.com/thehitlist/>

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 10-08-10 13:55

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Er der sket mere på området?
>
> Apple kan vel stadig ikke synkronisere huskelisten med iPhone fra iCal?
>
> Og Rønne kan din Pocket Informant efterhånden dette?

Øhh...jeg bruger Notes til "to do"...har du prøvet det?

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-08-10 14:03

> Øhh...jeg bruger Notes til "to do"...har du prøvet det?

Det var jeg begyndt på, men opdagede så at man ikke kunne synce med iCal
etc.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 10-08-10 14:11

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Det var jeg begyndt på, men opdagede så at man ikke kunne synce med iCal
> etc.

Nåeh - OK, jeg bruger ikke iCal, så det er måske derfor?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-08-10 14:26

> Øhh...jeg bruger Notes til "to do"...har du prøvet det?

Det er jo ikke særlig GTD* ... du kan jo ikke nemt krydse dem af,
prioriere dem etc.

/thomas

* Getting Things Done, http://en.wikipedia.org/wiki/Getting_Things_Done

Fra : Morten Lind

Dato : 10-08-10 14:30

> Det er jo ikke særlig GTD* ... du kan jo ikke nemt krydse dem af,
> prioriere dem etc.
>
> /thomas
>

> * Getting Things Done, http://en.wikipedia.org/wiki/Getting_Things_Done

Jeg føler mig ikke så vigtig, at jeg ikke kan huske, hvad jeg skal lave,
og jeg prioriterer fint i min hjerne - tænk, den fungerer endnu

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-08-10 14:31

> Jeg føler mig ikke så vigtig, at jeg ikke kan huske, hvad jeg skal lave,
> og jeg prioriterer fint i min hjerne - tænk, den fungerer endnu

Så har du ikke mange emner på din ToDo liste ;)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 10-08-10 14:49

> Så har du ikke mange emner på din ToDo liste ;)

> /thomas

Ca. tredive dagligt, ca. seks ugentligt, ca. tre månedligt og ca. fire
årligt.

Derudover kommer opmærksomheden til børn, kvinde og familie iøvrigt.

Og så passer jeg jo mit arbejde.

Du må selv om, om det er få eller mange emner

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 10-08-10 14:41

> Jeg føler mig ikke så vigtig, at jeg ikke kan huske, hvad jeg skal lave,
> og jeg prioriterer fint i min hjerne - tænk, den fungerer endnu
>
> M.

P.S.: Måske skal du tænke på, at jeg er vokset op i en ikke digital
tidsalder, hvilket bringer mig mange hestehoveder foran - da jeg drev
tre biografer og tre restaurationer havde jeg en kalender, som jeg
egentlig ikke benyttede særlig meget, men jeg havde den.

For det var toppen af poppen på det tidspunkt.

Den hed TimeSystem, og blev senere kopieret af en iværksætter, der
kaldte den TimeManager.

Den var fysisk noget mindre, og den var dårligere udformet, men så vidt
jeg husker, var det dén kalender, der fik størst succes.

Se.....disse kalendere er baggrunden for de programmer, vi idag bruger
på computeren - sjovt, ikke sandt?

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-08-10 16:25

> Jeg føler mig ikke så vigtig, at jeg ikke kan huske, hvad jeg skal lave,
> og jeg prioriterer fint i min hjerne - tænk, den fungerer endnu

Ja, jeg bruger endda OmniFocus som dosmerseddel når jeg skal handle ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-08-10 22:38

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ja, jeg bruger endda OmniFocus som dosmerseddel når jeg skal handle ...

Det har jeg også gjort nogle gange. Det er faktisk smart. Man kan sidde
ved sin computer og skrive en indkøbsseddel med det rigtige tastatur.
Når man så står nede i Netto, så der emnerne automatisk blevet
synkroniseret til ens iPhone.
Med et almindeligt indkøbsseddel-program til iPhone, skal man jo
skrive dosmerseddelen (det ord bruger min mor altid) på det lille
tastatur på iPhone.
Ellers er Omnifocus en rigtig god to-do-liste og task-manager.
Det er bare en halvdyr og avanceret løsning.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 11-08-10 02:20

> [...]
> Med et almindeligt indkøbsseddel-program til iPhone, skal man jo
> skrive dosmerseddelen (det ord bruger min mor altid) på det lille

De er også besværlige på andre måder. Eksempelvis forventer de at man
skal indtaste varernes pris ;-(.

> Ellers er Omnifocus en rigtig god to-do-liste og task-manager.
> Det er bare en halvdyr og avanceret løsning.

Den måtte nu godt indeholder ekstra faciliteter til repeating tasks. Som
næstsidste, tredjesidste og fjerdesidste ugedag i en måned ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 11-08-10 03:57

> [...]

> Den måtte nu godt indeholder ekstra faciliteter til repeating tasks. Som
> næstsidste, tredjesidste og fjerdesidste ugedag i en måned ...

Jeg har kredset en del om OmniFocus. Nu vil jeg så prøve 14-dages
demoen.
<http://www.omnigroup.com/products/omnifocus/download/>
Jeg bruger projektstyringsprogrammet OmniPlan i forvejen, og forventede
derfor at de to programmer kunne integreres. Men det kan de ikke.
OmniPlan er heller ikke superintuitivt, så det er OmniFocus formentlig
heller ikke. Nåh, men vi får se ...

*lists.zenbe.com*
Jeg er ved at afprøve lists.zenbe.com anbefalet af TvH, og den
integrerer godt iPhone (gætter jeg), iGoogle, og hjemmeside brug.
Og så er den uhyre simpel. Til sammenligning er fx Toodledo fuldstændig
klasket til med elementer som både er grimme og som gør siden
uoverskuelig.

Zenbe list kan intet andet end at lave en liste, ingen indrykning.
Man kan nemt flytte emnerne rundt til prioritering.
Servicen er gratis, der er blot en reklamesøjle i højre side man kan
dække ved at formindske vinduet.
Zenbe list ligner til forveksling google tasks.
Google taske har jeg brugt længst, men som kun kan synce med iPhone via
et webinterface, fx igoogle.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 11-08-10 04:35

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Google taske har jeg brugt længst, men som kun kan synce med iPhone via
> et webinterface, fx igoogle.

Da jeg ikke har en iPhone, er det med et vist forbehold hvordan
ovenstående virker. På følgende link
<http://mail.google.com/mail/help/tasks/> fremgår det vha. en video at
brugergrænsefladen ser meget enkelt ud, og som man kunne ønske sig den,
altså uden fornemmelsen af at det sker via hjemmesiden iGoogle.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : jagge

Dato : 11-08-10 07:33

> Da jeg ikke har en iPhone, er det med

Øhh ok jeg troede du var på jagt efter et program :0)

Men check nu lige ToDo fra Appigo

Jakob

Fra : Flemming Rubini

Dato : 11-08-10 08:52

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Øhh ok jeg troede du var på jagt efter et program :0)
>
> et vist forbehold hvordan
>
> Men check nu lige ToDo fra Appigo

Jeg har kigget på det via:

"Similar Apps"
<http://www.macworld.com/appguide/app.html?id=89292>

hvor det er oplistet sammen med andre GTD-lignende programmer.

Jeg er især interesseret i et program som benytter webdav så jeg kan
integrere i google og iCal med tiden, og som ikke kræver abonnement.
Da kun Pro-udgaven af ToodleDo har delopgaver venter jeg lidt med at
afprøve denne.

Tak for tippet!

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : jagge

Dato : 11-08-10 13:16

> [...]
> integrere i google og iCal med tiden, og som ikke kræver abonnement.
> Da kun Pro-udgaven af ToodleDo har delopgaver venter jeg lidt med at

ahh ok, hvad giver webdav af fordele ? Måske jeg kan bruge din søgning
til også at finde noget bedre så hvis du finder noget der funger godt så
skriv endelig om det :0)

MVH

Jakob

Fra : Flemming Rubini

Dato : 11-08-10 13:35

> ahh ok, hvad giver webdav af fordele ? Måske jeg kan bruge din søgning
> til også at finde noget bedre så hvis du finder noget der funger godt så
> skriv endelig om det :0)

At fx Google Calendar kan synkronisere med iCal.
At man kan udgive sin kalender så man kan synkronisere den med andre.
Alt i alt giver WebDAV dig muligheden for at skrive kalenderdata til
servere.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : jagge

Dato : 11-08-10 19:49

> At fx Google Calendar kan synkronisere med iCal.
> At man kan udgive sin kalender så man kan synkronisere den med andre.
> Alt i alt giver WebDAV dig muligheden for at skrive kalenderdata til

ahh ok takker. MEN ToDo kan jo synce med Ical, der igen syncer fint med
Google Calender så den funktionalitet skulle jo være dækket ind :0). Men
der er nok mere i det ind det.

MVH

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 12-08-10 09:58

> [...]

> brugergrænsefladen ser meget enkelt ud, og som man kunne ønske sig den,
> altså uden fornemmelsen af at det sker via hjemmesiden iGoogle.

Det siger firmaet bag WebIS ikke er muligt, da Google ikke har stillet
de nødvendige APIer til rådighed ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 11-08-10 09:09

> De er også besværlige på andre måder. Eksempelvis forventer de at man
> skal indtaste varernes pris ;-(.

Ikke i
ShoppingList...<http://itunes.apple.com/dk/genre/mobile-software-applica
tions/id36?mt=8>

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-08-10 09:58

> Ikke i
> ShoppingList...<http://itunes.apple.com/dk/genre/mobile-software-applica
> tions/id36?mt=8>

Jeg har såvel ShoppingList som Indkøbsliste - og er dødtræt af begge.

OmniFocus opfylder fuldt ud mine behov for en dosmerseddel - plus en
masse ekstra.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 10-08-10 16:08

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Er der sket mere på området?
>
> Apple kan vel stadig ikke synkronisere huskelisten med iPhone fra iCal?

Personligt synes jeg at Mac-iCals huskeliste er alt, alt for primitiv.

> Og Rønne kan din Pocket Informant efterhånden dette?

Foreløbig synkroniserer PI kun gennem Google Calendar og ToodleDo
[tasks]. Det betyder at tasks i PI på Mac kun kan ses gennem en
ToodleDo-widget.

Om et par uger er det meningen at WebIS vil sende PI 1.6 til AppStore;
denne udgave gør det muligt for PI at bruge iCals kalender, der
automatisk synkroniseres med MobileMe.

Samtidig er man i fuld gang med at udvikle synkroniseringssoftware til
Outlook [Windows] og sneleopardens udvidbare Sync Services; her vil både
kalender og tasks kunne synkroniseres. Outlook-softwaren er endnu ikke
helt klar, og Mac-softwaren er på stand by indtil det sker, idet firmaet
mener at der er fælles fejl; rettes det på Outlook-softwaren er den også
rettet på den fremtidige Mac-software. Synkroniseringen vil finde sted
over WiFi og i begge tilfælde gøre brug af Bonjour.

Når Mac-softwaren er færdig vil de gå i gang med sync til Exchange
Server. En direkte sync til MobileMe må afvente en opdatering af iOS;
kun Apples egne iOS-programmer har forløbig adgang dertil.

På nuværende tidspunkt bruger jeg slet ikke PI til tasks; her bruger jeg
OmniFocus på Mac og iPhone. Applikationen findes nu også til iPad og
synkroniserer over iDisk på MobileMe. WebIS har erklæret at hvis
OmniGroup ikke vil synkronisere OmniFocus med WebIS udvidelser af tasks
vil de selv skrive et script [AppleScript] til OmniFocus der gør det.
Dermed vil der blive tale om samme huskeliste i flere forskellige
programmer: OmniFocus til Mac, iPhone og iPad. Og Pocket Informant til
iPhone, iPad og inden alt for længe også til Mac.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 10-08-10 18:13

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Er der sket mere på området?
>
> Apple kan vel stadig ikke synkronisere huskelisten med iPhone fra iCal?

Kig på ToDo fra Appigo, den kan YEAHHHHH via wifi kan den synce mellem
et rigtigt overskueligt todo program på Iphonen.

Alarmer virker med push, der er endda adressebogs sammenfletning hvis
man evt smider et telefonopkald på todoliste kan man ringe direkte fra
todo applikationen via tryk på et telefonrør.

Det er ALT hvad jeg har manglet endelig.

MVH

Jakob

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 11-08-10 15:43

jagge@noname.invalid (jagge) writes:

> ahh ok, hvad giver webdav af fordele ? Måske jeg kan bruge din søgning

WebDAV er en metode til at bruge en webserver som et delt drev.

Ret fikst, faktisk.

Fra : jagge

Dato : 11-08-10 19:49

> WebDAV er en metode til at bruge en webserver som et delt drev.
>
> Ret fikst, faktisk.

Ahh ok :0)

Takker

MVH