News reader Mac?
Fra : Tommy

Dato : 09-08-10 18:40

Hej,
hvilken newsreader bruges til Mac?

mvh. Tommy

Fra : Martin [6000]

Dato : 09-08-10 19:02

> hvilken newsreader bruges til Mac?

MT Newswatcher.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Tommy

Dato : 09-08-10 20:14

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> MT Newswatcher.
>
> --
> Martin

Prøver lige denne, men det ser ikke ud til at være mig. (har den på Mac nu,
men vælger at svare på min Win-maskine
mvh. Tommy

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 09-08-10 19:13

"Tommy" <tommy@dkhynding.dk> writes:

> Hej,
> hvilken newsreader bruges til Mac?

Der er en del at vælge imellem.

Har du nogen ting du specielt foretrækker?

Fra : Tommy

Dato : 09-08-10 20:18

""Thorbjørn" Ravn Andersen, 20100808" <nospam0002+20100808@gmail.com> skrev
i meddelelsen news:m2aaov7izw.fsf@gmail.com...

> Der er en del at vælge imellem.
>
> Har du nogen ting du specielt foretrækker?
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

I "gamle dage" brugte jeg Agent, når jeg nu om dage læser news sporadisk, så
er det OE på XP, eller som på min win7 maskine Windows Live Mail, jeg vil
helt klart foretrække noget layout ala disse 2, og helst free.

Mvh. Tommy

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 09-08-10 22:18

Tommy wrote:

> [...]
> sporadisk, så er det OE på XP, eller som på min win7 maskine Windows
> Live Mail, jeg vil helt klart foretrække noget layout ala disse 2, og

I så fald er det klart Thunderbird, du bør vælge, hvis du vil have
separat newsreader (mail+news) og SeaMonkey, hvis du kan lide
kombiprogrammer mail, news og browser i ét.

mvh. Erik Richard

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 09-08-10 19:24

Den 09/08/10 19.39, Tommy skrev:

> hvilken newsreader bruges til Mac?

Som andre skriver findes der forskellige. Jeg bruger det gratis
program Mozilla Thunderbird, som fungerer ganske udmærket.

Programmet har jo også en e-mail-del, men jeg bruger det kun
som newsreader.

Du henter Thunderbird her:
http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/

Der findes jo et sted, som har alverdens programmer til Mac.
Nogle af disse findes som gratis programmer. Men der kan også
findes købeprogrammer. Det er dog ikke lykkedes mig at finde
den helt perfekte newsreader - gratis eller som betaling.

Her er et link til stedet hvor der findes meget forskelligt:
http://www.macupdate.com/

Indtil videre er det Thunderbird der egentlig fungerer rimelig
tilfredsstillende.

/Svend Erik

Fra : Tommy

Dato : 09-08-10 20:48

Den 09/08/10 20.24, Svend Erik Bertelsen skrev:

> [...]
> http://www.macupdate.com/
>
> Indtil videre er det Thunderbird der egentlig fungerer rimelig

Har gang i Thunderbird nu, ser ud til at være mere mig.

Tak indtil videre.

mvh. Tommy

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-08-10 20:04

Tommy <tommy@dkhynding.dk> wrote:

> hvilken newsreader bruges til Mac?

MacSOUP:

http://www.haller-berlin.de/macsoup/

Dansk vejl:

http://www.jesper.gylling.net/macsoup/

Fordel:
- Enestående "tråd-visning" gør det let at finde rundt i de forskellige
indlæg en tråd.

Ulempe:
- Kræver at man sætter sig ind i programmet da GUI'en ikke er den mest
pædagogiske. Jespers ovenstående vejl. er en hjælp. Ellers spørg i denne
NG. Vi er mange der har brugt programmet i 10+ år.

--
Mvh Martin

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 09-08-10 20:47

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
>
> Fordel:
> - Enestående "tråd-visning" gør det let at finde rundt i de forskellige

Desuden har programmet ikke undergået synderlig udvikling siden de glade
68K dage, så det er stadig superhurtigt og bruger ikke meget ram.

Fra : Tommy

Dato : 09-08-10 20:52

Den 09/08/10 21.03, Martin Bredthauer skrev:

> [...]
> pædagogiske. Jespers ovenstående vejl. er en hjælp. Ellers spørg i denne
> NG. Vi er mange der har brugt programmet i 10+ år.

Som man nok kan læse af mine svar andre steder i denne tråd, så er det
nok ikke mig med et program der kræver alt for meget af "mig".

Takker for inputs.

mvh. Tommy

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-08-10 21:00

Tommy <tommy@nogood.eu> wrote:

> Som man nok kan læse af mine svar andre steder i denne tråd, så er det
> nok ikke mig med et program der kræver alt for meget af "mig".

MacSOUP kræver ikke meget tilvending .. især ikke hvis man kun skal
bruge news delen og glemmer alt om at bruge den til email.

/thomas

Fra : Esben

Dato : 10-08-10 19:22

> MacSOUP kræver ikke meget tilvending .. især ikke hvis man kun skal
> bruge news delen og glemmer alt om at bruge den til email.

Håber seriøst ikke noegn bruger den som mail-klient

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-08-10 19:42

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Håber seriøst ikke noegn bruger den som mail-klient

jeg ved der er noget der har gjort lige netop dette ...

/thomas

Fra : Martin [6000]

Dato : 09-08-10 20:43

> Prøver lige denne, men det ser ikke ud til at være mig. (har den på Mac
> nu, men vælger at svare på min Win-maskine mvh. Tommy

Jeg skulle lige vænne mig til den, men modsat den røvfuld andre readere
jeg forsøgte mig med (bl.a. den evigt populær Macsuppe), så var MT den
eneste der hang ved

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-08-10 22:06

Tommy wrote:
> hvilken newsreader bruges til Mac?

Som nr. 1 vil jeg pt. vælge Mozilla Thunderbird eller kombi-programmet
Mozilla SeaMonkey. Begge er lette at bruge, nemme at indstille og er
identiske med tilsv. windows/Linux versioner.

Min ellers tidligere favorit Hogwasher udvikles desværre ikke mere, og
er hellre ikke fuldt OS X 10.6 kompatibel. En tredie men desværre gået
lidt i stå i udviklingen er MT-NewsWatcher, og så har den det problem,
at den internt kun bygger på US-ASCII, hvilket godt kan give problemer
med danske og skandinaviske æøåÆØÅ, men stadig værd at kigge på.

Mozilla Thunderbird 3.1.2 (***** freeware)
Read e-mail and news the way you want it, with intelligent junk controls
and personalized themes.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/10207484
SeaMonkey 2.0.6 (**** freeware)
Get a full Internet suite including Web browser, email manager, IRC
instant messaging client, and...
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/29027
MT-NewsWatcher 3.5.3b3 (**** beta)
Usenet newsgroup client
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/13571

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 10-08-10 03:02

On 9 Aug., 19:39, "Tommy" <to...@dkhynding.dk> wrote:
> Hej,
> hvilken newsreader bruges til Mac?
>
> mvh. Tommy

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Google Grupper med din sædvanlige browser.

Jens

Fra : Lyrik

Dato : 10-08-10 12:35

On 10 Aug., 16:51, nospam0002+20100...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20100810) wrote:

> Du bruger altid skilletegn mellem din tekst og andres.  Er der en
> teknisk grund til det med Google Groups?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg vægter noget der hedder Lix-tal Thorbjørn og iøvrigt blander jeg
mig ikke hvad du skriver, selv om jeg er ved at brække mig hver gang
jeg læser om Dit yndlingsemne "Tubular Bells!"

Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-08-10 19:43

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> mig ikke hvad du skriver, selv om jeg er ved at brække mig hver gang
> jeg læser om Dit yndlingsemne "Tubular Bells!"

Man kan jo altid vælge at være en nar istedet for at svare på et simpelt
spørgsmål ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 10-08-10 14:29

On 10 Aug., 20:46, nospam0002+20100...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20100810) wrote:

> Indledende kommaer påvirker ikke lixtallet.  Jeg tænkte der måske var en
> teknisk grund jeg ikke kendte.

> Signaturen er et fristed og ikke et emne - quahttp://www.usenet.dk/?side=signaturer.  Sæt din nyhedslæser op til at
> undlade at vise den hvis du ikke kan lide den.
>
> Hvis du eller din software ikke kan det, er du velkommen til at smide
> mig i dit kill-filter.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hele verden er et fristed hvor du kan udtrykke dine meninger og være
på din egen måde! Du har ikke kun fået tildelt et lille fængsel hvor
du må udtrykke dig!
Google har ikke nogen filtre jeg kan finde og iøvrigt følger jeg nøje
med i alle dine indlæg. For at se når friheden befrier dit sind. Den
dag det sker er jeg tilskuer til det!

Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-08-10 21:50

> [...]

> jeg nøje med i alle dine indlæg. For at se når friheden befrier dit sind.
> Den dag det sker er jeg tilskuer til det!

du lyder som en af de prædikanter der huserer herude vestpå ....

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 10-08-10 15:51

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 10-08-10 19:46

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 10-08-10 22:02

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> Hele verden er et fristed hvor du kan udtrykke dine meninger og være
> på din egen måde! Du har ikke kun fået tildelt et lille fængsel hvor
> du må udtrykke dig!

Nej, sådan fungerer verden ikke, og især ikke Usenet. Beklager.

> Google har ikke nogen filtre jeg kan finde og iøvrigt følger jeg nøje
> med i alle dine indlæg. For at se når friheden befrier dit sind. Den
> dag det sker er jeg tilskuer til det!

Du er hjertelig velkommen til at læse alt hvad jeg skriver, i alle de
danske grupper og hvor du ellers kan finde mig. Men jeg tror desværre
du må vente længe inden "friheden" indfinder sig.