iOS 4 på 3GS eller 4, nogen der har prøvet
Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-08-10 10:44

Er der stor forskel på de to iPhones, hvis vi ser bort fra skærmen?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-08-10 10:45

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Er der stor forskel på de to iPhones, hvis vi ser bort fra skærmen?

hastigheden skulle være bedre qva den større cpu og mere ram ... og så
er der jo bedre kamera osv. osv.

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-08-10 11:21

> hastigheden skulle være bedre qva den større cpu og mere ram ... og så
> er der jo bedre kamera osv. osv.

Gad vide om der efterhånden er nogle direkte sammenligninger eller
test?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-08-10 11:45

> Gad vide om der efterhånden er nogle direkte sammenligninger eller
> test?

Det er der .. men jeg har ikke link i hovedet .. google er din ven.

/thomas

Fra : René

Dato : 09-08-10 11:23

"Flemming Rubini" <012008fr@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der stor forskel på de to iPhones, hvis vi ser bort fra skærmen?

Største forskel er som nævnt skærmen.. og ikke mindst kameraet prøv se hvad
det kan her
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=4062&zoneid=1
det klarer sig flot i en god opløsning.. den kan døje lidt med
overeksponering og lidt flade farver pga det, også optager det med variabel
framerate så kommer der mange bevægelser i det man optager så vil den smide
frames og det kan ses... men ok.. det er altså et kamera i en tlf.. jeg
syntes udfra hvad jeg har set andre klarer at den gør det fremragende...
plads til udvikling.. men alligevel :)

så er der marginalt på hastigheden... også selvfølgelig design.. og ikke
mindst pris.

Hilsen
René

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-08-10 11:51

"René" <rh(fjern)sin(fjern)@post4.(og her)tele.dk> wrote:

> så er der marginalt på hastigheden

Det lyder jo af meget fra 600 Mhz op til 1.000 Mhz, men det er også min
erfaring at der skal mindst en fordobling til, før det føles som en
forbedring.

Jeg er faldet i gryden med iPhone programmer. Især Pocket RTA –
Spectrum Analyzer. Fnis faktisk programmer for 1.325,-. SÃ¥ jeg er blevet
en smule nysgerrig efter den 900,- kr. billigere telefon

Tak for henvisningen.
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : René

Dato : 09-08-10 12:12

> [...]
> Spectrum Analyzer. Fnis faktisk programmer for 1.325,-. Så jeg er blevet
> en smule nysgerrig efter den 900,- kr. billigere telefon

Hvis man kigger lidt på disse videoer kan du se hvorfor jeg skriver
marginalt.. men ok alt er relativt

http://vimeo.com/13612648

Men kigger du på denne efterfølgende video ser man en større forskel i
hastigheden.... der skal dog ikke herske tvivl om at iPhone 4 er klart
hurtigst.. og den jeg ville vælge hvis det var mig der skulle købe.
http://www.youtube.com/watch?v=6g1qWEQ5Txs

Hilsen
René

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-08-10 12:26

> [...]

> "Flemming Rubini" <012008fr@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis man kigger lidt på disse videoer kan du se hvorfor jeg skriver

Meget fin video. Tak.

> [...]
> hastigheden.... der skal dog ikke herske tvivl om at iPhone 4 er klart
> hurtigst.. og den jeg ville vælge hvis det var mig der skulle købe.

som er en sammenligning mellem 3G og 3GS.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : René

Dato : 09-08-10 13:07

> som er en sammenligning mellem 3G og 3GS.
> --
> Venlig hilsen
> Flemming Rubini

Selv tak..

Og skal vi ikke bare sige det er meget tidligt om morgenen i mit hoved..
godt du selv var vågen.. men i så fald kan du da ihvertfald se at forskellen
ikke er så stor igen i dagligdagen mellem 3G S og 4.. udfra den første video
med alle 4 modeller lagt op ved siden af hinanden..

Hilsen
René

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-10 13:13

Hej,

> ikke er så stor igen i dagligdagen mellem 3G S og 4.. udfra den første video
> med alle 4 modeller lagt op ved siden af hinanden..

Til gengæld er jeg ret sikker på, at der med tiden vil komme apps som
kun virker på iPhone 4 og ikke på de ældre iPhones - primært pga. den
meget større hukommelse på iPhone 4.

Det sker selvfølgelig først i større grad, når iPhone 4 er en del mere
udbredt.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 10-08-10 07:11

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Til gengæld er jeg ret sikker på, at der med tiden vil komme apps som
> kun virker på iPhone 4 og ikke på de ældre iPhones - primært pga. den
> meget større hukommelse på iPhone 4.

og når udviklerne programmerer til det indbyggede gyroskop ser vi
sikkert også apps der udnytter dette (måske især spil?)

Jeg har selv en 4er nu - konen fik 3GS'eren. Min oplevelse efter en
lille uge med den lille ny: Skærm, kamera samt ikke mindst ergonomi er
ændret meget. De to første udelukkende til det bedre - ergonomien både
og. Kan bedre lide de ny knapper (lydstyrke etc.), men pga
antenneproblemet, kan jeg ikke altid holde den, som jeg plejer. (Har
bestilt en case).
Hastigheden er bedre: Apps loader hurtigere.

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-08-10 09:11

Martin Ammentorp <ammentorpx@yzmac.com> wrote:

> [...]
> bestilt en case).
> Hastigheden er bedre: Apps loader hurtigere.

Tak. Jeg bemærker at skærmen er bedret meget.
Men ud fra det jeg har hørt og set indtil nu, forventer jeg ikke at at
miljøet for apllikationer som FourTrack, Pocket spectrum Analyser, og
Oxfords ordbøger, er væsentlgt bedret.

Det er jo i øvrigt en klassisk problemstilling at hardwaren kan meget
mere end softwaren. Oftest sælges hardwaren på det, selvom der ikke er
nogen programmer der udnytter det.

Men, mit problem løser lidt sig selv. Jeg havde tænkt hvis fruen også
ville have en iPhone, så ville jeg spare 2x900 ved at købe de to 3GS, og
så ville der være god plads til mange sjove og alvorlige programmer i
budgettet. Og jeg havde kun en type smart maskine at forholde mig til.
Men hun er ikke interesseret. Jeg havde lidt håbet på en forenkling dér.
Hun er dog gået med på google platformen, hvor det vi så koordinere
kalendre etc.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 10-08-10 14:01

> [...]

> bestilt en case).
> Hastigheden er bedre: Apps loader hurtigere.

Er det fordi, du bor på bøhlandet, at du har fået den inden jeg, som
stod først i køen?

Øv

M.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 11-08-10 05:26

> Er det fordi, du bor på bøhlandet, at du har fået den inden jeg, som
> stod først i køen?
>
> Øv
>
> M.

Nej det er da fordi jeg har det originale navn - Morten er jo en
lokalisering af Martin. Så da jeg er global, du lokal, fik jeg den først
(DF må endelig ikke få det at vide )

Fra : Morten Lind

Dato : 11-08-10 09:14

> Nej det er da fordi jeg har det originale navn - Morten er jo en
> lokalisering af Martin. Så da jeg er global, du lokal, fik jeg den først
> (DF må endelig ikke få det at vide )

Ja, sådan må det være - når sydamerikanere og andre ikkedanskere spørger
om mit navn, siger jeg altid: "Morten/Martin"

DF har ikke kapacitet til at læse med hér

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 11-08-10 09:19

> Ja, sådan må det være - når sydamerikanere og andre ikkedanskere spørger
> om mit navn, siger jeg altid: "Morten/Martin"

Jeg ville heller ikke kunne høre forskel, hvis det var en texaner der
spyttede det ud.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 11-08-10 09:40

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg ville heller ikke kunne høre forskel, hvis det var en texaner der
> spyttede det ud.

)

M.