forberede en Iphone til reperation (tømme
Fra : jagge

Dato : 08-08-10 14:39

Hey

Jeg skal have min Iphone til rep da den ofte ikke kan hoppe på tele
netværket.

Jeg har en masse på den og vil lige høre hvordan jeg går. Jeg går ud fra
at jeg bare skal lave en sync med mac'en og derefter slette Iphone ved
en slags "factory default..." men hvordan gøres dette.

Hvordan sikrer jeg mig at jeg får dataene tilbage når jeg modtager den
reparerede telefon ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-08-10 20:10

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> en slags "factory default..." men hvordan gøres dette.
>
> Hvordan sikrer jeg mig at jeg får dataene tilbage når jeg modtager den

jeg synes jeg har svaret på den allerede .. men du laver en restore i
iTunes uden at køre backup'en på.

Evt. gør det fra en anden maskine så du ikke piller ved den maskine som
har backupen.

/thomas

Fra : jagge

Dato : 08-08-10 22:41

> jeg synes jeg har svaret på den allerede .. men du laver en restore i
> iTunes uden at køre backup'en på.

ahh ok jeg havde bare ikke fattet at en restore var til factory default
af telefonen. Troede nok restore var at smide backupen tilbage på den.

> Evt. gør det fra en anden maskine så du ikke piller ved den maskine som
> har backupen.

tak for lidt yderligere pædagogik Thomas.

MVH

Jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-08-10 23:17

> ahh ok jeg havde bare ikke fattet at en restore var til factory default
> af telefonen. Troede nok restore var at smide backupen tilbage på den.

Helt factory default er det ikke. Den går ikke tilbage til et ældre
styresystem. Hvis man f.eks. har installeret iOS 4, så går den ikke
tilbage til iPhone 3, selv om telefonen oprindeligt blev købt med det
system.
Når software er geninstalleret, får man mulighed for at vælge,
om man vil indstille telefonen fra ny, eller om man vil installere en
backup, og dem kan der være flere af. Installerer man backup, bliver
telefonen som før med programmer, musik, indstillinger osv.
--
Henrik Münster
Esbjerg