Grafikkorthastighed under Boot Camp
Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 08-08-10 11:33

Jeg har puslet lidt med at få en XP Home til at køre under Boot Camp og
vmware Fusion og det kører ganske fint. I forbindelse med at jeg ville
se om grafikkort hastigheden (det er et Nvidea 9400 M vistnok) var
sammenlignet i Fusion og Boot Camp testede jeg med 3DMark06 og ud over
at 3D-understøttelse i Fusion har langt igen, konstaterede jeg at dens
demoer kørte med cirka 5 frames pr sekund i Boot Camp. Jeg har
installeret XP og Apples Boot Camp drivere og opdateret til begge var
glade, og ikke gjort andet.

Det undrede mig faktisk da jeg mener at have læst at grafikkortet
faktisk er udmærket i en MacBook Pro. Er der nogen med mere forstand på
grafikkort end mig, der kan sige om der skal gøres noget specielt for at
få mere fart over feltet eller om 3DMark06 bare er sindssygt krævende?

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-10 11:38

Hej,

> [...]
> faktisk er udmærket i en MacBook Pro. Er der nogen med mere forstand på
> grafikkort end mig, der kan sige om der skal gøres noget specielt for at

Udmærket afhænger vist meget af, hvad du sammenligner med. Hvis du
sammenligner med det øvrige PC-marked er der ikke meget at råbe hurra for.

Har du husket at slå dit grafikkort over i performance mode istedet for
battery-saving mode?

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 08-08-10 12:44

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> writes:

> Hej,

> Udmærket afhænger vist meget af, hvad du sammenligner med. Hvis du
> sammenligner med det øvrige PC-marked er der ikke meget at råbe hurra
> for.

Det er bedre end det Intel XMAetellerandet der er i den hvide. Det
siger så ikke så meget åbenbart :(

> Har du husket at slå dit grafikkort over i performance mode istedet
> for battery-saving mode?

Næh, hvor gør man det?

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-10 13:45

Hej,

> Næh, hvor gør man det?

I Mac OS X gør du det i System Preferences => Power Saving. På Windows
ved jeg det ikke, der må du slå det op på google.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 08-08-10 14:41

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> writes:

> Hej,

> I Mac OS X gør du det i System Preferences => Power Saving. På Windows
> ved jeg det ikke, der må du slå det op på google.

Der er ikke to grafikkort i min maskine. Punktet er der ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-10 14:57

Hej,

> Der er ikke to grafikkort i min maskine. Punktet er der ikke.

Hvor gammel er din MBP?

Er det en 13"?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 08-08-10 15:07

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> writes:

> Hej,

> Hvor gammel er din MBP?

April.

> Er det en 13"?

Ja.

Den størrelse passer mig bedst.

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-10 15:21

Hej,

> April.

Ehm, men du skrev jo før at du havde en et 9400M grafikkort. Det hænger
ikke rigtigt sammen?

Sikker på at du har en mid 2010 model, og ikke en mid 2009 model?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 08-08-10 15:22

> [...]

> hænger ikke rigtigt sammen?
>
> Sikker på at du har en mid 2010 model, og ikke en mid 2009 model?

Det er en 2009, som jeg købte i april. Ti dage inden de nye modeller
kom.

Men jeg er glad for den :) ISær med ekstra ram og større disk.

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-10 17:02

Hej,

> Det er en 2009, som jeg købte i april. Ti dage inden de nye modeller
> kom.

OK - værd at nævne!

Men så har du jo netop grafikkortet som kan skifte mellem de to modes.

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-08-10 18:21

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> OK - værd at nævne!
>
> Men så har du jo netop grafikkortet som kan skifte mellem de to modes.

Vel ikke på en 13".
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-08-10 20:10

> Vel ikke på en 13".

korrekt .. 13" har kun det onboard .. 15" har mulighed for at skite.

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 08-08-10 18:24

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> writes:

> Hej,

> OK - værd at nævne!
>
> Men så har du jo netop grafikkortet som kan skifte mellem de to modes.

Checkede lige:

NVIDIA GeForce 9400M:

Chipset-model:   NVIDIA GeForce 9400M
Type:   GPU
Bus:   PCI
VRAM (i alt):   256 MB
Producent:   NVIDIA (0x10de)
Enheds-id:   0x0863
Revision-id:   0x00b1
ROM-revision:   3427
Skærm:
LCD-farveskærm:
Opløsning:   1280 x 800
Pixeldybde:   32 bit farve (ARGB8888)
Hovedskærm:   Ja
Dublering:   Fra
Online:   Ja
Indbygget:   Ja
Skærmstik:

Jeg mindes ikke at have set nogen steder den kan skifte mellem noget.
Tror du ikke du tænker på de lidt større modeller?

Fra : N/A

Dato : 08-08-10 14:57

Fra : N/A

Dato : 08-08-10 15:21