OT: Fodboldtråden
Fra : Steen

Dato : 07-08-10 15:45

Gruppen her dækker vist landet ganske godt.
Hvilke hold følger I, og hvilke apps bruger I til at følge med?
Jeg er Randers FC'er, og bruger primært Tjek Fodbold og Livescore

Münster er jo til Esbjerg, som spiller om ganske få minutter.
Vi har nok også nogle stille AGF'ere herinde?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-08-10 15:56

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> Jeg er Randers FC'er, og bruger primært Tjek Fodbold og Livescore
>
> Münster er jo til Esbjerg, som spiller om ganske få minutter.

som vist nok spiller imod FCM ... :)

> Vi har nok også nogle stille AGF'ere herinde?

de skammer sig nok endnu ...

Den eneste grund til jeg føler perifært med i fodbold er at FCM er kunde
i "butikken"

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-08-10 23:57

> som vist nok spiller imod FCM ... :)

Og det gik jo bare elendigt. Vi er begyndt at sige, at man kan sagtens
klare sig fint med at tabe 10 kampe og vinde de sidste 23. Vi starter så
med de kampe, der skal tabes.

> de skammer sig nok endnu ...
>
> Den eneste grund til jeg føler perifært med i fodbold er at FCM er kunde
> i "butikken"

Jeg er såmænd heller ikke den store fodboldfan, men nu bor jeg i
Esbjerg, og mine to sønner spiller i EfB. Jeg plejer derfor troligt at
følge med. Jeg har installeret My Football PRO på min iPhone. Så kan man
dels følge kampene, hvis man ikke har mulighed for at se dem live eller
i fjernsynet. Jeg bruger den nu mest til at se stillingene i Superligaen
eller finde de næste kampe. Når drengene går så meget op i det, drejer
samtalen sig ofte hen på fodbold. Hvis nogen så spørger til noget med
stillingen i Superligaen for de forskellige klubber, eller vil vide,
hvem der skal spille mod hvem, så kan jeg lige finde svaret på min
iPhone.
Der er i øvrigt lige kommet en ny udgave af programmet. Den
gamle udløb simpelthen, da sidste fodboldsæson sluttede. Man var derfor
tvunget til at købe et ny program til denne sæson. Det er åbenbart en
måde, firmaet sikrer sig en jævn indkomst. Den nye version virker
forbedret bl.a. med push-teknologi. Det lader til, at den opdaterer
kampresultater meget hurtigere end den gamle.
PRO-udgaven kkoster kr. 12,-, og der findes en simplere udgave
til kr. 6,-.

<http://itunes.apple.com/dk/app/my-football-pro-2/id374872776?mt=8>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-08-10 07:27

> Der er i øvrigt lige kommet en ny udgave af programmet. Den
> gamle udløb simpelthen, da sidste fodboldsæson sluttede. Man var derfor
> tvunget til at købe et ny program til denne sæson.

Umiddelbart vil jeg synes det var en lidt luset måde at gøre det på ..
med mindre det blev oplyst da du købte den gamle at det mere var et
abbonement du købte ?

/thomas

Fra : Steen

Dato : 08-08-10 10:19

> Umiddelbart vil jeg synes det var en lidt luset måde at gøre det på ..
> med mindre det blev oplyst da du købte den gamle at det mere var et
> abbonement du købte ?

Det oplyses der vist ikke noget om, for jeg har den også
--
Steen

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-08-10 12:50

> Det oplyses der vist ikke noget om, for jeg har den også

Jeg mener også, jeg har brugt den i flere år, så det er ikke noget, de
plejer at gøre. Jeg blev derfor noget overrasket, da jeg ved
sommerferien fik at vide, at programmet ikke virkede til næste sæson.
Det må være noget, de har indbygget i det ved en opdatering uden at
fortælle det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen

Dato : 08-08-10 10:19

> Og det gik jo bare elendigt. Vi er begyndt at sige, at man kan sagtens
> klare sig fint med at tabe 10 kampe og vinde de sidste 23. Vi starter så
> med de kampe, der skal tabes.

Tja, det gik da egentligt godt nok indtil pausen. Jeg fulgte kun med i
første halvleg, og jeg havde måske håbet på at det nu var Esbjergs tur
til at vinde en kamp. Statistikken er ikke ligefrem på Esbjergs side.
Som regel rykker man ned, hvis man taber de 4 første kampe.
På den anden side, viste Randers FC i sidste sæson, at statistikker ikke
kan bruges til så forfærdeligt meget

--
Steen