Pissjø startproblemer
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-08-10 17:35

Hvad er der i vejen når en Pissjø 206 2006 100KKm ikke vil starte? Man
drejer nøglen, men der sker ikke en meter.

Jeg ved desværre ikke nærmere - der er strøm nok på. Jeg ved ikke om der er
lys i lamperne.

Er starteren berømt for at gå?

--
Per

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-08-10 17:57

Per Henneberg Kristensen forklarede:
> Hvad er der i vejen når en Pissjø 206 2006 100KKm ikke vil starte? Man drejer
> nøglen, men der sker ikke en meter.

Har der været ild i den?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-08-10 18:40

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> Per Henneberg Kristensen forklarede:
>
> Har der været ild i den?

Ikke endnu :)

Fejlen har været periodisk, men er nu oftere og oftere.

--
Per

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-08-10 20:41

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Ikke endnu :)
>
> Fejlen har været periodisk, men er nu oftere og oftere.

bundstykke i tændingslåsen er mit bud.....
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-08-10 22:27

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> bundstykke i tændingslåsen er mit bud.....

Den tænkte jeg også på - Falck var ret hurtig til at sige starteren.

Hvis det er tændingslåset, kan man så evt. få forbindelse ved at prøve at
vrikke med nøglen?

--
Per

Fra : Uffe Ravn

Dato : 07-08-10 23:02

> [...]

> Den tænkte jeg også på - Falck var ret hurtig til at sige starteren.
>
> Hvis det er tændingslåset, kan man så evt. få forbindelse ved at prøve at

Det er set før.

Men uden viden om der var blus i lamperne er det svært at se særlig meget i
krystalkuglen.

Den rigtige afprøvning er den halve fejlfinding.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-08-10 23:38

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i meddelelsen

> [...]
> i krystalkuglen.
>
> Den rigtige afprøvning er den halve fejlfinding.

Jeg kunne forstå på hende at der slet ingen lyd kom fra starteren, jeg
undersøger lige om der er lys på, hvis muligt. Den står ved mekanikeren nu

Per

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-08-10 11:50

> [...]
> drejer nøglen, men der sker ikke en meter.
>
> Jeg ved desværre ikke nærmere - der er strøm nok på. Jeg ved ikke om der

Bilen har været på værksted, men den startede selvfølgelig fint dér, så
ejeren har fået den igen.

Fortsættes ...

--
Per