Polo 93 - 1.0 kænguru benzin
Fra : Per Olsen

Dato : 06-08-10 11:51

Hejsa

Kærestens Polo fra 93 - 1.0 har en lidt periodisk fejl
Fejlen er at den nogengange tager ved (giver mere gas) også er det
efterfølgende som om at den er lige ved at dø

Det er kun nogengange den gør det - det er lidt mere regelmæssigt hvis
hun har kørt en lang stræk også skal holde stille i et krys og svinge
til højre, så kan den få nykkerne.

Indtil nu har vi skiftet følgende
- Strømfordeler
- Tændkabler
- Tændrør
- Rotor
- Den blå og sorte termostat føler (den blå skulle vist sende impuls
til motorstyring om den skal ha choker, men begge er skiftet)
- Gjort tankdæksel ren så den kan suge luft ind
- Nyt benzinfiler

Den har stadig nogengange nykker med at den rykker i det og ikke altid
vil tage gas, nogengange så tager fanden kort tid ved den og det går
der ud af uden at man træder på sømmet..

Nogen der har oplevet det ved en gl Polo - ?
Ellers så går den rigtig fin

Mvh Per

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 06-08-10 19:05

"Per Olsen" <perjmolsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Bremseforstærker eller slangen fra indsugn.manifol til denne??
Palle

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 06-08-10 20:22

On Fri, 6 Aug 2010 10:51:22 -0700 (PDT), Per Olsen
<perjmolsen@gmail.com> wrote:

> [...]
>der ud af uden at man træder på sømmet..
>
>Nogen der har oplevet det ved en gl Polo - ?

Gør den det også når du kører i den? .o))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 06-08-10 21:27

"Per Olsen" skrev

>Kærestens Polo fra 93 - 1.0 har en lidt periodisk fejl
>Fejlen er at den nogengange tager ved (giver mere gas) også er det
>efterfølgende som om at den er lige ved at dø

Mange Poloer har en gummiklods under karburator/indsprøjtning, en slags
fortykket pakning, den kan flække og åbne lukke efter behag, man kan som
regel konstatere det ved at motoren ændrer karkter når man vrider i
luftfilteret i tomgang.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Olsen

Dato : 10-08-10 00:26

Hej Alle

Tak for alle svarene - problemet er der dog stadig
Jeg har kontrolelret alle vaccumslanger i motorrummet, de er alle hele
og uden rævner.
Der er heller ikke nogen ændring hvis man vrider i luftfilter kassen
med motoren i gang - fejlen kan ikke feremprovokeres :(

Jeg har også opsaveret at hvis bilen står i tomgang så giver den
nogengange et hak, ligesom at den enten får meget kortvarigt for meget
også for lidt benzin
Man kan ikke sige at der går 30 sek mellem vær hak, det er ikke så
periodisk -
Den gør det ikke hvis man køre på vejen med konstant fart, den kan
gøre det hvis man accelerere fra 1-2 så kan den sluge skråen, det er
ikke så galt så den går ud.. den giver blot et hak/host..

Det er sørme en sær fejl den har - nogen kloge mennesker derude der
kan give et hint til hvor der skal kikkes..
Skal man bide i det og køre til en mekker og få ham til at putte
kablet i dyret og læse en fejl ud fra en så gammel polo?

Kan det være noget defakt lampda sonde ved kat? det har den nemlig..
hvordan kan man hitte om den er periodisk defekt.. men burde det så
ikke være mere usdprøget end kun ved tomgang og gas mellem 1-2 gear?
Hvad med en gang injectro rens? er det et mirakel elelr vil det kun
tømme tegne drengen..

Mange spørgemål, men den skal ikke få lov til at vinde kampen :)

Mvh Per

Fra : Per Olsen

Dato : 10-08-10 02:08

On 10 Aug., 08:25, Per Olsen <perjmol...@gmail.com> wrote:
> [...]
> tømme tegne drengen..
>
> Mange spørgemål, men den skal ikke få lov til at vinde kampen :)

Hej Igen

Nogen der ved om en fejlkodeudlæder vil kunne guide mig på rette vej?
http://kinapriser.dk/open1/openosc/openosc/audi-seat-skoda-memo-scanner-p-180.html?language=GL

Det er jo ikke alverden for en sådan dims...
Der står det er fra 90 og frem - og polo'en er jo en 93'er
Mvh Per