Musikbibliotek.dk ???
Fra : Niels S. Eliasen

Dato : 06-08-10 10:17

Hejsa
Er det mig som har misset noget ... eller ????
Jeg er rimelig 100% at have læst at musikbibliotek.dk nu skulle kunne anvendes
af Mac/Linux brugere også ... men når man går på deres hjemmeside er der kun
WMA192 med DRM tilgængelig ....
øh... er det stadigvæk sådan at man kun kan anvende PC'ere til dette ???

--
regards
niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-08-10 10:21

Niels S. Eliasen <nse@delfi-konsult.com> wrote:

> [...]
> WMA192 med DRM tilgængelig ....
> øh... er det stadigvæk sådan at man kun kan anvende PC'ere til dette ???

"Downlån" er kun PC/Windows ... streaming skulle gerne virke på mac ...

/thomas

Fra : Ole V Jensen

Dato : 06-08-10 20:18

> streaming skulle gerne virke på mac ...

Men udvalget er begrænset synes jeg.

Derudover skal ens lokale bibliotek være tilsluttet ordningen, ellers
virker det ikke.

mvh
Ole-J

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-08-10 20:22

Ole V Jensen <not@available.dk> wrote:

> Men udvalget er begrænset synes jeg.

2.3 mill. numre er da en sjat at starte på ...

> Derudover skal ens lokale bibliotek være tilsluttet ordningen, ellers
> virker det ikke.

korrekt ... men er de fleste ikke det ?

/thomas

Fra : Ole V Jensen

Dato : 06-08-10 23:02

> 2.3 mill. numre er da en sjat at starte på ...

Joh…, men jeg har ledt efter nogle kunstnere, og det eneste der findes
er kopinumre.
Udbuddet er måske stort, men kvaliteten er lav.

mvh
Ole-J

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-08-10 23:11

> Joh…, men jeg har ledt efter nogle kunstnere, og det eneste der findes
> er kopinumre.
> Udbuddet er måske stort, men kvaliteten er lav.

så må du præicisere dine kriterer ;)¨

/thomas

Fra : Ole V Jensen

Dato : 07-08-10 22:03

> så må du præicisere dine kriterer ;)¨

Okay

Jeg søger efter f.eks. Kiss, Gasolin, Led Zeppelin, Thin Lizzy, Abba,
Ozzy Osbourne, AC/DC, Metallica, Rammstein, Doors, Meatloaf. Disse
eksisterer kun som coverversioner, med undtagelse af Gasolin, som ikke
er med. Måske er der enkelte af numre af kunstnerne på albums med
samlinger af Best Off typen.
ZZ Top findes kun i live-udgave eller som coverversioner.

Dermed ikke sagt at man ikke kan finde noget originalt, det er der
selvfølgelig meget af.

mvh
Ole-J

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-08-10 22:13

> [...]
> ZZ Top findes kun i live-udgave eller som coverversioner.
>
> Dermed ikke sagt at man ikke kan finde noget originalt, det er der

ok .. jeg kan se hvad du mener ... det er jo ikke noget under at folk de
bruger f.eks. Grooveshark istedet ..

/thomas

Fra : Steen

Dato : 06-08-10 22:57

In article <1jmtn0d.1pbpbgn1yegnymN%not@available.dk>,
not@available.dk (Ole V Jensen) wrote:

> Men udvalget er begrænset synes jeg.
>
> Derudover skal ens lokale bibliotek være tilsluttet ordningen, ellers
> virker det ikke.
>

> mvh
> Ole-J

Det vides ikke hvem der er med, og hvem der ikke er med.
Jo, Randers er ikke med - men hvem gider egentligt streame musikken?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-08-10 23:11

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Det vides ikke hvem der er med, og hvem der ikke er med.
> Jo, Randers er ikke med - men hvem gider egentligt streame musikken?

ikke mange.... bruger det kun hvis man ikke kan nøjes med f.eks. de 30
sekunders preview der i iTunes ...

/thomas